مقایسه نرده های تمام شیشه و شیشه فلز

سیستم نرده شیشه ای balustrade

سیستم نرده شیشه ای (Glass Balustrade) دارای خصوصیاتی است که شما را به راحتی مجاب می کند از آن استفاده کنید. ایجاد دکوراسیونی بسیار زیبا از برجسته ترین مشخصه های نرده های شیشه ای است. با استفاده از شیشه های شفاف و نیز مات طراحی فضای داخلی یا خارجی را می تواند متحول کند. برای خلق کردن یک نرده امن و زیبا استفاده از این نوع نرده ها، امروزه رو به افزایش است.

نرده شیشه ای اسپیگات - Spigot balustrade
طرح نرده شیشه ای اسپیگات – Spigot balustrade

در ساخت Glass Balustrade می توان از شیشه سکوریت و لمینیت کریستالی و ساده استفاده کرد. همچنین این نرده ها را می توان به صورت تک جداره و دوجداره ساخت، به طوری که بتوان در آن از انواع یراق و اتصالات ، از متریال فولاد زنگ نزن (Stainless Steel) و آلومینیم آنودایز شده (Anodized Aluminum) استفاده کرد.

امروزه لوکس ترین و مدرن ترین انواع نرده شیشه ای اسپیگات برای استفاده در اماکن مختلفی بکار گرفته می شوند. اماکنی مانند:

بالکن ها، پناهگاه ها، راه پله های تمام ساختمان های مسکونی، اداری، خصوصی و عمومی، هتل ها، فرودگاه ها، ویلاها، بیمارستان ها و …

دو نوع نرده شیشه ای که بیشترین کاربرد را دارند

در بین انواع دو نوع هستند که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند که در ادامه معرفی می شوند.

۱-نرده تمام شیشه ای

مدل نرده تمام شیشه ای خود دارای انواع گوناگونی می باشد که در ذیل نام برده شده اند. به تمام این ۴ نوع نرده تمام شیشه ای، خود ایستا می گویند.

  • سیستم نرده تمام شیشه ای روی کار
  • سیستم نرده تمام شیشه ای دفنی
  • سیستم نرده تمام شیشه ای اسپیگات
  • سیستم نرده تمام شیشه ای  فیکس پوینت
انواع نرده شیشه ای balustrade - نمای نرده شیشه ای
انواع سیستم نرده شیشه ای balustrade

۲-نرده ترکیبی شیشه و فلز

مدل نرده ترکیبی شیشه ای و فلزی نیز دارای چند نوع مختلف هستند که عبارت هستند از:

  • نرده شیشه خور استیل زنگ نزن و آلومینیم
  • نرده شیشه گیر اسپایدری
  • نرده های کاملاً شیشه ای

مقایسه نرده های تمام شیشه و شیشه فلز

Balustrade از نوع تمام شیشه ای دارای استحکام بالایی می باشد و همچنین دارای ظاهری زیبا است. به همین خاطر در ساختمان های شلوغ و پر رفت و آمد مانند هتل ها و یا ساختمان های اداری و تجاری بسیار به کار گرفته می شوند.

نوع ترکیبی دارای قیمت پایین تری نسبت به نرده تمام شیشه ای می باشد. علت آن، این است که در نرده ترکیبی شیشه ای و فلزی، از شیشۀ سکوریت استفاده می شود. همچنین برای ساختمان ها خلوت و کم رفت و آمد مناسب است.

به علت استفاده از شیشه، واضح است که موجب روشنایی بالا توسط نور طبیعی و یا غیر طبیعی، برای فضاهای داخلی ساختمان ها، می شود. همچنین ظاهر مدرن و لوکس باعث می شود دکوراسیون داخلی و خارجی دارای زیبایی خاصی شوند. به همین خاطر استفاده از شیشه در نردۀ بالکن و راه پله ها افزایش پیدا کرده است.

دارای انواع جدیدی نیز هستند که جزء نرده های محافظ محسوب می شوند. این نرده های شیشه ای در صنایع ساخت و ساز ساختمان، امروزه بسیار پیشرفت کرده است. به همین خاطر کاربردهای فراوانی در اماکن مختلف دارند.

Balustrade مورد استفاده در راه پله و بالکن دارای شیشه از نوع سکوریت یا لمینیت شده می باشد. ضخامت این شیشه ها 10، 12، 16 و 20 میلی متر می باشد.

جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

منابع :
balconette.co.uk

لینکدین
پینترست
تلگرام

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button