اجرای نمای خشک نیاز به نظارت مهندسی دارد

اجرای نمای خشک - آرمن طرح و نما

همان طور که در مقاله نمای خشک ، اشاره شد نصب و اجرای نمای خشک آسان می باشد. علی رغم این آسانی اجرای نمای خشک باید زیر نظر کسانی باشد که در این زمینه تخصص دارند و با ابزاری که به کار برده می شود آشنایی کامل داشته باشد. اجرا نیاز به مطالعات مهندسی دارید. به دو روش تر به وسیله ملات و خشک به وسیله پیچ و مهره و اتصالات خاص صورت می گیرد. اجرای این نما از تکنیک های مدرن می باشد که به تازگی افراد بسیاری از آن استفاده می کنند.
در این روش ملات را حذف کرده اند و با استفاده از قطعاتی خاص که مخصوص نمای خشک می باشد استفاده می کنند. البته باید دقت داشته باشید که استفاده کردن از روش تر دوام سنگ هایی که در نما به کار می رود را بیشتر می کند. ولی از آنجایی که روکش سنگ های امروزی دوام بیشتری دارند و همچنین تعمیر و نگهداری از آنها آسان تر می باشد. برای اجرای این نما از پیچ و مهره های خاصی استفاده می کنند و کاشی و سنگ ها را به وسیله این پیچ ها به یکدیگر متصل می کنند.

اجرای نمای خشک - آرمن طرح و نما
اجرای نمای خشک

مراحل اجرا :

برای این که مراحل اجرا را به ترتیب انجام دهید باید وسایل نمای خشک را در ابتدا انتخاب کنید، این وسایل باید با اندازه و ابعاد سنگ نما هماهنگی داشته باشد. شما باید دیوار را به وسیله این قطعات برای نصب آماده کنید تا بتوانید به راحتی کاشی ها و سرامیک را در دیوار قرار دهید. بنابراین یکی از مهمترین مراحل اجرای نمای خشک این است که دیوار را برای نصب قطعات آماده کنید.

سنگی که می خواهید در این نما به کار ببرید باید ضخیم باشد، چرا که در این روش باید کاشی ها و سنگ هایی که در نما به کار می روند سوراخ شوند تا به راحتی بتوانند در نما قرار بگیرند. در غیر این صورت امکان دارد سنگ ها هنگام جاگذاری پیچ و مهره، شکسته شوند.

نصب نمای سرامیکی
نصب نمای سرامیکی

انتخاب و تهیه مواد برای اجرای نمای خشک :

همانطوری که بیان کردیم شما برای نصب نمای سرامیکی به برخی قطعات خاص نیاز دارید، این مواد شامل بست سنگ، اسکوپ سنگ، پیچ و مهره، تکیه گاه برای پشتیبانی، تیوپ پلاستیک و سنگ می باشد.

اسکوپ سنگ نما :

یکی از قطعاتی می باشد که آن را درون شیارهای کم عمق به کار می برند. به وسیله ای قطعه سنگ، نما به تمامی بخش های زیرین متصل می شود. یک دیگر از وظایف این قطعه این است که بار سنگینی سنگ ها را به خوبی تحمل می کند. کاربرد آن جلوگیری از سقوط سنگ ها می باشد.

این قطعه بدون اینکه به مفصل خاصی نیاز داشته باشد در دیوار نصب می گردد. شما می توانید از این لایه در هر قسمت دیوار استفاده کنید تا به خوبی لایه های زیرین دیوار مانند بتن را به یکدیگر وصل کند. میخ هم یکی از فیکس کننده های قطعات می باشد که در اجرای نمای خشک به کار می رود.

بست سنگ نما:

این قطعه را از فولاد ضد زنگ می سازند، ابعاد این وسیله به نوع دیوار بستگی دارد که چه اندازه می باشد، هرچه طول دیوار بیشتر باشد از بست سنگ نما با ابعاد بزرگتری باید استفاده شود.

شرکت آرمن با کمک افراد باتجربه و حرفه ای به صورت کاملا تخصصی در زمینه مهندسی، طراحی و اجرای نمای خشک فعالیت دارد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می توانید با ما در تماس باشید.

لینکدین
پینترست
تلگرام

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button