زیبایی ماورایی با سقف شیشه ای متحرك

سقف شیشه ای متحرک - سیستم نمای اسکای لایت - آرمن طرح و نما - نورگیر سقفی - سقف شیشه ای

سقف شیشه ای متحرک یک طرح جدید است که به تازگی در معماری ساختمان از آن استفاده می شود. این سقف به اضافه شدن فضاهای کوچک مانند پاسیو، یا قسمتی از حیاط ویلایی به آشپزخانه یا نشیمن کمک می کند. نورگیر سقفی متحرک در بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکایی با توجه به فرهنگ رواج دارد.از آن جایی که این سقف به آسمان دید کامل دارد بنابراین یک محصول زیبا و جذاب است. تمیزی شیشه ها در درازمدت اهمیت بسیار زیادی دارد و کاربر باید بدان دقت داشته باشد.

سقف شیشه ای کرتین وال

سقف شیشه ای کرتین وال جزئی از نماهای مدرن محسوب می شود که باعث جذب انرژی و نور، ایجاد فضایی زیباتر، مقاوم سازی نما و … می شود. اجرا و نصب سقف شیشه ای به دلیل ظاهر زیبا، در فضای تراس و پاسیو و به صورت متحرک و جمع شونده برای ساختمان تجاری کاربرد دارد.

انواع سقف شیشه ای کرتین وال

  • تک جداره
  • دوجداره

کاربرد سقف شیشه ای کرتین

  • جلوگیری از هدررفت انرژی
  • دارای عایق بندی
  • دارای انواع بازشو کرتین وال
  • ایجاد شفافیت و نور بیشتر
سقف شیشه ای کرتین وال
سقف شیشه ای کرتین وال

انواع سقف شیشه ای

  • سقف شیشه ای دیواری
  • سقف شیشه ای پرده ای
  • سقف شیشه ای سیلیکونی
  • سقف شیشه ای فلزی
  • سقف شیشه ای آلومینیومی

پنل های شیشه ای در سقف شیشه ای متحرک وزن زیادی دارند و متناسب با ابعاد استاندارد طرح می باشند.لذا باید سازه های فلزی و استراکچر محکمی را برای آن ها مدنظر داشت. با توجه به فضای ایجاد شده و محدودیت، به پنل هایی با ابعاد مساوی تقسیم می شوند که پنل های شیشه ای داخل آن ها قرار گیرند.

سقف شیشه ای - نمای اسکای لایت - سقف شیشه ای - نورگیر سقفی اسکای لایت
سقف شیشه ای – آرمن طرح و نما

حالت ذره بینی سقف شیشه ای به هنگام تابش خورشید

حالت ذره بینی سقف به هنگام تابش نور خورشید باعث می شود که فضای نشیمن برای استراحت نامناسب باشد. در صورتی که کف سالن نشیمن از چوب ساخته شده باشد، احتمال آتش سوزی و سوختن چوب وجود دارد.

به همین دلیل نصب سایبان شیشه ای بعد از نصب پنل های شیشه ای الزامی است تا نور متمرکز شده خورشید به فضای خانه آسیب نرساند.
تقسیم بندی پنل های شیشه ای با توجه به محدودیت مکانی و فضایی صورت می گیرد و هرگز نمی توان ابعاد مکانی و فضایی اختصاص داده شده به پنل های شیشه ای را کم کرد. بنابراین دید کامل به آسمان وجود ندارد و این قضیه در بیننده حس خوبی را ایجاد نمی کند.
رنج قیمت سقف شیشه ای متحرک بین 25 میلیون تا 30 میلیون ریال است. برای اجرای هر یک از موارد چندان اقتصادی به نظر نمی رسد.

پروژه ویلای منظر دریا نمای کرتین وال نمای اسکای لایت پنجره آلومینیومی نرده شیشه ای
پروژه ویلای منظر دریا

موارد استفاده از سقف شیشه ای متحرک

سقف مورد نظر مناسب پاسیو، بالکن و رستوران است. سازه فلزی سقف شیشه ای با ترکیب آهن و آلومینیوم ساخته شده است که با موتورهای برقی مرغوب ایتالیایی جابجا می شود. همچنین تلفیقی از هنر و مهندسی بوده که زیبایی باران، برف را در زیر نور مهتاب به نمایش می گذارد.

این سقف مناسب مجتمع های لوکس و رستوران ها می باشد. سقف شیشه ای بهترین گزینه برای عایق بندی هوا و رطوبت بوده و می توان از آن برای هر نوع آب و هوایی و در همه مناطق کشور استفاده کرد.

سقف شیشه متحرک بهترین عایق در برابر باران، برف، گرد و خاک و برخود پرندگان است و از میزان نور ورودی کاسته نمی شود. کاربر با مخارجی می تواند فضای منزل خود را در برابر عوامل محیطی محافظت کند. سقف شیشه ای متحرک تا 50% به کاهش آلودگی صوتی کمک کرده و آسایش و راحتی بیشتری را برای کاربران فراهم می کند. این سقف طبقات پایینی ساختمان را نیز محافظت می کند.

عوامل موثر در قیمت سقف شیشه ای کرتین وال

  • نوع و جنس شیشه(تک جداره، دوجداره)
  • متراژ و ابعاد ساختمان
  • میزان چسبندگی و اتصال
  • نوع زیبایی و قالب
لینکدین
پینترست
تلگرام

Comments (04)

  • سهرابی

    ژوئن 26, 2021 / 3 سال بیش از

    سلام وقت بخیر
    با تشکر از مطالب جامع شما
    چه جنس شیشه ای در نمای سقف شیشه ای کاربرد دارد؟

    • پشتیبان

      ژوئن 26, 2021 / 3 سال بیش از

      سلام وقت بخیر
      ممنون از دیدگاه شما
      در گذشته برای اجرای سقف شیشه ای معمولا از آهن، گچ، سیمان و مصالح سنگین استفاده میشد ولی در حال حاضر نمای مدرن جایگزین شده است و تمامی پیمانکاران به دنبال ایجاد خلاقیت و استفاده از محصلات جدید هستند. سقف شیشه ای در تمامی ساختمان و مکان های کوچک و بزرگ قابل استفاده می باشد و بنابراین بهتر است که از شیشه های سکوریت که احتمال شکستن در آن بسیبار کمتر است، استفاده شود. شیشه های سکوریت خاصیت برندگی ندارد و در صورت اصابت با فرد آسیبی به نمی رساند. برای امنیت بیشتر در در نمای سقف شیشه ای کرتین وال، سقف شیشه ای لمینیت نیز توصیه می شود. اگر به این نوع شیشه ضربه ای وارد شود و بر اثر ضربه شدید شکسته شود، به صورت مثلثی در جای خود باقی می ماند و ریزش ندارد. سقف شیشه ای کرتین وال در حال حاضر بیشترین طرفدار در رستوران ها را پیدا کرده است.
      برای آشنایی با انواع نمای مدرن ساختمان می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:
      https://r-men.com/service/curtain-wall/

  • سعادت

    ژوئن 26, 2021 / 3 سال بیش از

    سلام وقت بخیر
    سیستم های سقف شیشه ای چیست و کجا کاربرد دارد؟

    • پشتیبان

      ژوئن 26, 2021 / 3 سال بیش از

      سلام وقت شما بخیر
      سقف شیشه ای در دو نوع ثابت و متحرک ساخته می شود و معمولا در تمامی فصول سال کاربرد دارد. سیستم سقف شیشه ای معمولا از شیشه و استراکچرهای آلومینیومی ساخته می شود که به سقف شیشه ای کرتین وال نیز معروف است. بیشترین کاربرد سقف شیشه ای کرتین وال در پاسیو و بالکن است که با توجه به ساخت منعطف و ظاهر بسیار شیک در ویلاها و یا محل کار نصب می شود. طراحی و اجرای این نوع نمای مدرن ساختمان با توجه به سلیقه شخص قابل اجراست.
      برای آشنایی با انواع نمای مدرن ساختمان می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:
      https://r-men.com/service/curtain-wall/

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button