اجرای نمای کامپوزیت تاثیر بسیار زیادی در زیبایی ساختمان دارد

سیستم نمای ساختمان - نمای مدرن ساختمان

اجرای نمای کامپوزیت یکی از نما هایی است که امروزه بسیار از آن استفاده می شود. در بیشتر نماهای مدرن ساختمانی بکار می رود تا زیبایی ساختمان بیشتر شود. یکی از مهمترین دلایلی که از اجرای نمای کامپوزیت استفاده می شود طراحی ویژه آن است. همچنین وزن بسیار کم آن کمک می کند تا به راحتی قابل نصب باشد. این نما بیشتر در مجتمع های تجاری و اداری که طبقات زیادی دارند اجرا می شود.

یکی از نکات قابل توجه در مورد اجرای نمای کامپوزیت، کیفیت این محصول است. برخی از افراد غیر متخصص محصولات بی کیفیت را وارد بازار کرده و نمونه های نامناسبی را در ساختمان ها اجرا می کنند. به همین دلیل باید در مورد ویژگی های آن اطلاعات دقیقی داشته باشید تا بتوانید کامپوزیت مناسبی برای ساختمان خود تهیه کنید.

در ادامه برخی از ویژگی ها را بیان می کنیم.

اجرای نمای کامپوزیت
اجرای نمای کامپوزیت

ویژگی های اجرای نمای کامپوزیت :

  1. سبک بودن

    یکی از مهمترین ویژگی های اجرای نمای کامپوزیت می باشد. ورقه های نمای کامپوزیت نسبت به مصالح دیگری که در ساختمان به کار می رود بسیار سبک تر می باشد. وزن تقریبی آنها بین 5 تا 8 کیلوگرم است. طبق تحقیقاتی وزن نمای کامپوزیت حدود 90 درصد از سنگ گرانیت و حدود 75 درصد از شیشه سبک تر می باشد.

  2. تعمیر و مونتاژ راحت

    شما به راحتی می توانید ورقه های کامپوزیت را مونتاژ کنید. تعمیر کردن و نگهداری از این ورقه ها بسیار آسان بوده، چرا که وزن آنها بسیار سبک است و به راحتی تعمیر می شوند.

  3. تنوع رنگ

    رنگ هایی که در این ورقه ها وجود دارد بسیار متنوع است. شما می توانید هر رنگی را که مایل باشید و بیشتر به نمای ساختمان تان هماهنگ باشد را انتخاب کنید. همچنین تمامی رنگ های آن در برابر شرایط محیطی مقاومت بسیار بالایی دارند.

  4. ضد حریق

    یکی دیگر از ویژگی های مهم این ورقه ها ضد حریق بودن آنها است.در صورتیکه آتش سوزی در ساختمان رخ دهد برای این ورقه ها هیچ اتفاقی نمی افتد و دلیل آلودگی محیطی ایجاد نمی کند.

  5. عایق صوتی

    از آنجایی که هنگام نصب این ورقه ها از یک لایه زیر ساز آهنی استفاده می شود، لذا یک لایه هوا بین نمای ساختمان و بدنه اصلی بوده که از نفوذ صدا به درون ساختمان جلوگیری می کند.

  6. اجرای آب بندی

    شما به راحتی می توانید در این نما آب بندی اجرا کنید. برای این کار باید شیارهایی را برای هدایت باران و برف در کامپوزیت به وجود آورید.اگر از این شایرها استفاده کنید برف و باران به خوبی از آنها خارج شده و زیرنما نفوذ نمی کنند.

  7. مقاوم در برابر شرایط جوی

    در برابر هرگونه تغییر شرایط جوی مقاوم بوده و تغییر حالت و رنگ نمی دهد.

  8. سهولت در اجرا

    یکی دیگر از مزیت های اجرای نمای کامپوزیت سرعت نصب آن می باشد، شما در کمترین زمان می توانید این ورقه ها را بر روی نمای ساختمان نصب کنید.

لینکدین
پینترست
تلگرام

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button