سازه اسپایدر و انواع سازه

سازه اسپایدر - نمای اسپایدر - سیستم نمای اسپایدر

تاثیر سازه اسپایدر در زیبایی شهرها

سازه اسپایدر، یكی از مدرن ترین نماها می باشد كه به تازگی مورد توجه معماران بوده است . در این نوع نما دیوارهای خارجی مانع عبور جریانات بیرونی نبوده، به هیچ مصالح ساختمانی وابستگی ندارد و می توان با كمترین هزینه آن را طراحی و نصب كرد.

خصوصیات منحصر به فرد نمای اسپایدر

در مقابل باد و زلزله مقام است و تحت تاثیر این عوامل تخریب نمی شود. در نمای اسپایدركابلی با شیشه های دو جداره و گاز عایق لمینیت طلقی ، می توان ساختمان را به بهترین شكل عایق بندی كرد.  هچنین ساكنین ساختمان هایی با سیستم نمای اسپایدر دید گسترده ای تری دارند.
علی رغم اینکه از حداقل فریم ها و فلزات در این نما استفاده می شود، ساختمان ها با حداکثر ایمنی عایق بندی می گردند. این نما می تواند با خرپا، كابل و نگهدارنده چند جهتی نصب و نگهداری شود؛ به همین دلیل، معمار و مهندس سازه در انتخاب سازه كاملا آزاد است.

سازه اسپایدر - نمای اسپایدر
سیستم نمای اسپایدر

انواع سازه نمای اسپایدر

  • سازه لوله ساده

می توان با مقاطع پروفیلی، وزن، نیروهای آیرودینامیك و بادی كه بر ساختمان هجوم می آورد را کنترل و تحمل كرد.
به وسیله این قطعات نصب نمای اسپایدر به بهترین شکل انجام می شود. لوله های ساده ابتدایی ترین سازه این نما هستند. لوله ها از جنس استیل بوده و قطر آن ها از 76 تا 102 میلی متر یا حداقل ضخامت 5/1 میلی متر متفاوت و متغیر است.

 

  • سازه خرپایی

در این نوع  می توان با خرپای فلزی بار مرده ساختمان را كنترل و تحمل كرد. پنجه ها و چنگك ها به وسیله پیچ یا جوش ، پنل های شیشه ای را كنترل كرده و بار را انتقال می دهند.

 

  •  سازه كابلی یا نمای اسپایدر كابلی

 

استحكام نمای اسپایدر كابلی، بالا بوده و منعطف بودن این سازه کمک میکند که پنل های شیشه ای به راحتی نصب گردد. كابل ها در نمای اسپایدر كابلی به طور منظم كنار هم قرار گرفته اند و در نهایت موجب شده اند تا ساختمان چهره ای زیبا داشته باشد. نواقص و اشكالات آن در كمترین حد خود است. نمای اسپایدر كابلی در درازمدت به آسانی نگهداری می شود ولی باید قطعات سازه را همیشه تحت کنترل داشت تا حادثه ای رخ ندهد.

كابل های گالوانیزه و استیل به شكل شبكه و تور یا خرپا، وزن سازه را متحمل شده و وزن را به تكیه گاه ها منتقل می كنند. زیبایی منحصر به فرد نمای اسپایدر باعث محبویت آن شده است. محاسبات این نوع سازه پیچیده بوده و می توان با كابل های ساده یا كابل های خرپایی ، نمای اسپایدر را به بهترین نحو ممكن اجرا كرد.

 

  • سازه فین گلس یا ستون های شیشه ای

سیستم فین گلس بر روی زمین نصب می شود یا به صورت معلق،  عمودی یا افقی بر روی هم سوار می شود. در حقیقت شیشه هم نقش دیواره شیشه ای را دارد و هم ساره ای است که دیواره بر روی ان سوار می شود. این سیستم برپایه اتصالات نقطه ای بوده و نمایی زیبا و تمیز را ارائه می دهد با به کار گیری این نوع از نمای شیشه ای یا فین گلس چهارچوب ها و شبکه های نگهدارنده شیشه حذف می شود.

همچنین از مفصل گردنده Austfix به منظور کاهش استرس و ایجاد تنش در اطراف شیشه استفاده می شود. این امر به کاهش استرس خمشی در گوشه پانل شیشه ای روی سیستم پشتیبانی از نقطه کمک می کند. نتیجه به دست آمده باعث بهبود عملکرد صفحه شیشه ای و طول عمر سیستم نمای شیشه ای در ساختمان می شود.

سازه اسپایدر - سیستم نمای اسپایدر
آرمن مجری نمای اسپایدر

 

  • سازه فضا كار

در این سازه فرم ها و اشكال هندسی، به صورت یك شكل كنار هم قرار گرفته اند. می توان این نوع را با سرعت هر چه بیشتر اجرا كرد. سازه فضایی به وسیله گوی ، قطعات جوشكاری و بست به یكدیگر متصل می شوند و در نهایت سازه و شكل زیبایی را ترسیم می كنند كه تحمل نیروهای واره در جهات مختلف به واسطه شكل و سازه هندسی، باعث استحكام سازه شده است. می توان این نوع را در دیواره سالن ها ، نورگیرهای سقفی به  كار برد.
تلفیق و تركیب این سازه با قطعات اسپایدر موجب شده كه نمای اسپایدر یكپارچه بوده و عناصر معماری را می توان به راحتی ترسیم و خلق كرد.

کارشناسان و مهندسین شرکت آرمن، طراح و ارائه دهنده انواع سیستم های نما آماده ی مشاوره و اجرای نمای اسپایدر در انواع ذکر شده می باشد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

لینکدین
پینترست
تلگرام

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button