انواع نرده شیشه ای

نرده شیشه ای balustrade

انواع نرده شیشه ای (نرده شیشه ای اسپیگات ، نرده شیشه ای فیکس پوینت و…) بر اساس نوع کاربرد، کیفیت متریال، نحوۀ نصب و اجرا و موارد دیگر تقسیم بندی می شوند. ما قصد داریم انواع نرده شیشه ای که بیشترین کاربرد را دارا می باشند، به شما معرفی کنیم.

نرده شیشه ای فیکس پوینت

میان انواع نرده شیشه ای، نرده شیشه ای فیکس پوینت بیشترین کاربرد را دارد. نحوه اجرای به این صورت است که در این نوع نرده شیشه ای از یراقی استفاده می شود که دکمه ای شکل بوده و از جنس استیل و آلومینیم می باشد. همراه با آن یک پنل شیشه ای از نوع شیشه سکوریت استفاده می شود. ضخامت شیشه سکوریت هایی که در نرده شیشه ای فیکس پوینت استفاده می شود 10 و 16 میلی متر می باشد.

نرده شیشه ای اسپیگات - Spigot balustrade
نرده شیشه ای اسپیگات – Spigot balustrade

 

نصب نرده شیشه ای فیکس پوینت

در میان انواع نرده شیشه ای، نرده شیشه ای فیکس پوینت دارای روش نصب خاصی می باشد. در قسمت پایینی هر پنل شیشه ای، چهار سوراخ ایجاد می شود. توسط این سوراخ ها، محلی که قرار است یراق فیکس کننده شیشه ها، به دیواره بالکن یا راه پله متصل شود، مشخص می شود.

دستگیره انواع نرده شیشه ای با  هم کمی تفاوت دارند. در نوع فیکس پوینت، دستگیره از لوله ها و پروفیل های از جنس استیل و آلومینیم ساخته می شود. نکته ای که در نصب انواع نرده شیشه ای و همچنین نرده شیشه ای فیکس پوینت بسیار مهم است، این است که برای این که فیکس پوینت ها به دیواره ها اصولی نصب شود، تا قطعات به صورت کاملاً تراز شده و صاف در مکان مشخص شده نصب شود، باید زیرسازی به صورت اصولی و صحیح انجام شود، در غیر این صورت نقص نا تراز بودن و یک اندازه نبودن فواصل مابین شیشه ها ایجاد می شود.

۲-نرده شیشه ای اسپیگات (Spigot Glass Balustrade)

میان انواع نرده شیشه ای، نرده شیشه ای اسپیگات بعد از نرده شیشه ای فیکس پوینت، بیشترین کاربرد را دارد. اجرای این سیستم نرده شیشه ای بسیار ساده بود و می توان آن را با سرعت بالایی انجام داد.

نرده شیشه ای اسپیگات - Spigot balustrade
نرده شیشه ای اسپیگات – Spigot balustrade

ساختار نرده شیشه ای اسپیگات

برای این که پنل های شیشه ای مهار شوند، از پایه هایی استفاده می شود که از جنس استیل بوده و به شکل سر نیزه می باشد. این پایه ها توسط چهاد عدد بولت (Bullet) به کف سنگ راه پله و یا بالکن اتصال داده می شود. ارتفاع این پایه های مهار کننده که همان اسپیگات (Spigot) می باشد ۱۲ الی ۲۰ سانتی متر است و می تواند شیشه هایی تا ضخامت ۲۰ میلی متر را در جای خود فیکس کند.

به ازای هر پنل شیشه ای که دارای طولی به اندازۀ 100 تا 120 سانتی متر، از دو پایۀ اسپیگات استفاده می شود.

هر چه طول این پنل های شیشه ای بیشتر باشد، باید تعداد پایه های فولادی یا همان استیل نیز افزایش یابد.

در انواع نرده شیشه ای از نرده شیشه ای اسپیگات به عنوان نرده شیشه ای برای دور استخر می باشد. به خاطر این که بین کف زمین تا جام های شیشه ای فاصله ای به اندازۀ چندین سانتی متر وجود دارد. وجود این فاصله، عبور آب را به دور تا دور دیواره استخر ممکن می سازد. همچنین ایجاد چنین نرده ای می توان نقش یک حفاظ را داشته باشد تا بچه های کم سن و سال که شنا کردن بلد نیستند به درون استخر نیافتند.

 

این سیستم نرده شیشه ای برای موارد زیر ایده آل می باشد:

  • مکان های مسکونی یا تجاری
  • بالکن های داخلی و خارجی
  • آلاچیق ها و پوشانه ها
  • راهروها
  • ناحیه های اطراف استخر شنا

انواع نرده شیشه ای به این دو مورد محدود نمی شود. انواع نرده شیشه ای، علاوه بر دو مورد مذکور، شامل اکسپوز، پایۀ فلزی و … نیز می شود.

 

نرده شیشه ای اسپیگات برای استخر
نرده شیشه ای اسپیگات برای استخر

 

لینکدین
پینترست
تلگرام

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button