سقف شیشه ای مکانیکی

اسکای لایت-سقف شیشه ای

سقف شیشه ای مکانیکی یا سقف شیشه ای متحرک، معمولا در فضاهای کوچک، جهت افزودن فضای پاسیو یا بالکن و قسمتی از حیاط ویلایی به آشپزخانه یا رستوران ها مناسب است. این نوع سقف شیشه ای دارای امنیت بسیار بالایی می باشد و ساختار آن نیز از دو فلز فولاد و آلومینیم است. سقف شیشه ای متحرک، محصولی شیک و لوکس می باشد که در معماری نوین ساختمان ها، مجتمع های تجاری و رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرد. این سقف عایق هوا و رطوبت می باشد و نوع برقی آن نیز وجود دارد. سقف های شیشه ای متحرک پلی کربنات و پارچه ای نیز از انواع سقف های شیشه ای برقی می باشند.

سقف شیشه ای مکانیکی بیشتر در کشورهای اروپایی و آمریکایی کاربرد دارد. چرا که با توجه به فرهنگی که دارند، استفاده از این نوع سقف ها رایج می باشد.

پروژه ویلای منظر دریا نمای کرتین وال نمای اسکای لایت پنجره آلومینیومی نرده شیشه ای
پروژه ویلای منظر دریا نمای کرتین وال

 

سیستم و اجرای سقف شیشه ای متحرک

سیستم این نوع سقف ها، مخصوصاً نوع برقی، جزء مجموعۀ بزرگ سقف های شفاف و شیشه ای می باشد که در آن از تکنولوژی جدید در صنایع ساخت وساز استفاده شده است. این سقف ها توسط ریموت کنترل، حرکت می کنند و باز و بسته می شوند.

اجرای سقف های شیشه ای مکانیکی بسیار آسان بوده و در مقایسه به بهایی که به کل ساختمان می دهد و رفاهی که ایجاد می کند، بسیار مقرون به صرفه است. البته طبیعی است که نسبت به سقف های شیشه ای ثابت، گران تر باشد. این سیستم در هر فضایی سازگار بوده و قابل اجرا می باشد. ظاهر سقف شیشه ای متحرک کاملاً متفاوت بوده و به زیبایی ساختمان شما می افزاید. بنا به خواستۀ مشتری، این سقف ها را می توان در رنگ های مختلف نصب و اجرا نمود.

انواع پنجره آلومینیومی
انواع پنجره آلومینیومی

 

برای این که امنیت سقف شیشه ای مکانیکی افزایش یابد، در این سقف ها، شیشه ها گاهی اوقات لمینیت می شوند. لمینیت کردن شیشه یعنی این که اگر ضربۀ شدیدی به شیشه برخورد کرد و شیشه شکست، باز به شکلی مثلثی سر جای خود باقی مانده و خرده شیشه ها نمی ریزند. سقف شیشه ای متحرک را توسط چسب سیلیکون، گردۀ ماهی و پاسارهای ویژه آب بندی می کنند. بنابراین آب نمی تواند از طریق باران یا آب های دیگر به این سقف ها، نفوذ کند.

 

مزایای سقف شیشه ای متحرک

۱-سقف شیشه ای متحرک به این دلیل که به جای جریان الکتریکی از نور طبیعی استفاده می کند، موجب صرفه جویی در انرژی می شود.

۲-این سقف ها دارای طرح ها و تکنیک های متنوع و گوناگون در طراحی شیشه های و قابلیت ساخت و تولید، در ابعاد و سایزهای مختلف می باشد. این امر باعث می شود قابلیت نصب و استفاده برای تمامی اشخاص آسان شود.

۳-زیبایی این سقف ها باعث ایجاد علاقه در مشتریان و احساس رضایت مندی در آنان می شود. علت این زیبایی استفاده از شیشه به جای استفاده از مصالح رایج ساختمان سازی می باشد.

۴-این سقف ها دارای تنوع گسترده در رنگ و در طرح، دارای دوام و پایداری و عمر زیاد، شکل پذیری و زیبایی خاصی می باشند.

 

کارآیی بصری:

۱-زیبایی نما و جلوۀ شیک ظاهری

۲-قابلیت دید مناسب به داخل و همچنین به خارج ساختمان

۳-قابلیت استفادۀ حداکثر نور در طول روز

 

کارآیی مکانیکی:

۱-استحکام بالا و مقاوم در برابر بارش باران و برف

۲-دارای عمر مفید بسیار زیاد

۳- دارای استحکام بسیار بالا در مقابل تنش های حرارتی

اسکای لایت
اسکای لایت-آرمن طرح و نما

کارآیی حرارتی:

۱-قابلیت جذب حرارت

۲-قابلیت برقراری تعادل دمایی

۳-عدم اجازۀ ورود بیش از حد حرارت از خارج ساختمان به داخل و جلوگیری از هدر رفتن حرارت داخل ساختمان به خارج (یک عایق حرارتی ایده آل)

همان طور که اشاره شد، سقف شیشه ای متحرک اسکای لایت دارای دو نوع مهم سقف های شیشه ای پارچه ای و پلی کربنات می باشد.

در ادامه ویدئویی از کارایی و عملکرد سقف شیشه ای خواهیم دید.

 

لینکدین
پینترست
تلگرام

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button