سیستم نمای خشک

سیستم نمای خشک - سیتم نمای کرتین وال - نمای خشک- سیستم نمای ساختمان

در سیستم نمای خشک از متریال هایی استفاده می شود که زیرسازی آلومینیومی دارد و به همین دلیل چسبندگی در این نما بر روی سازه ایجاد می شود. این چسبندگی موجب می گردد عمر نما بسیار افزایش پیدا کند.
اولین باری که این سیستم بر روی ساختمان ها اجرا شد در دهه 70 میلادی بود، در این سال برخی از معماران آمریکایی تصمیم گرفتند سنگ های ساختمان هایی که بسیار بلند هستند را به روش خشک نصب کنند. علت تصمیم گیری آنها به این خاطر بود که می خواستند ساختمان ها مقاومت بسیاری در برابر نیروهای شدید باد داشته باشند. چرا که طبقات بالایی که در ارتفاع بودند از نیروهای باد چندان در امان نمی ماندند.

کاربرد سیستم نمای خشک

یکی از مهمترین علت هایی که آمریکایی ها از سیستم نمای خشک استفاده کردند به این خاطر بود که به راحتی می توانستند پنل هایی را که در ساختمان به کار می برند را باری دیگر استفاده کنند، یعنی در اصل آن پنل ها قابل بازیافت بودند. همچنین این نما ضایعات ساختمانی را بسیار کاهش می دهد. بنابراین بسیاری از مهندس های ساختمان که مطالعات مهندسی دارند این نما را بر دیگر نماها ترجیح می دهند. در ادامه برخی از مزایای نمای خشک را بیان می کنیم تا با آنها آشنایی بیشتری داشته باشید.

نمای کرتین وال - نمای شیشه ای کرتین وال - سیستم کرتین وال
نمای خشک کرتین وال

مزایای روش اجرایی سیستم نمای خشک :

همانطوری که بیان کردیم مزایای نمای خشک نسبت به دیگر نماهای ساختمان بسیار بیشتر است و به همین دلیل افراد بسیاری از این نما استفاده می کنند.
1. یکی از مهمترین مزایای این نما این است که شما در زمان خود صرفه جویی می کنید، از آنجایی که قطعات این نما پیش از نصب کردن آماده شده است آنها را به راحتی می توانید نصب کنید.
2. طراحی این نما مهندسی ساز می باشد و به همین دلیل هیچ مشکلی در آن وجود ندارد. تمامی درزها به خوبی پوشیده می شود و هیچ درزی بین دیوارها نمی ماند.
3. مصالحی که در این سیستم نمای خشک به کار می رود با تغییرات دمایی سازگاری دارد و به همین دلیل آنها دچار فرسودگی و یا شکستگی نمی شوند.
4. تمامی مصالحی که در نمای خشک به کار می رود از جمله تولیدات صنعتی می باشد.

5. شما به راحتی می توانید این نما را در ساختمان تنظیم کنید، چرا که اندازه های آن بسیار دقیق می باشد و به همین دلیل تنظیم کردن آن بسیار آسان است.
6. از آنجایی که در این نما ملات تر به کار نمی رود و تمامی قطعاتی که در آن وجود دارد پیچ و مهره می باشد، وزن و حجم ساختمان را بسیار کاهش می دهد. این موضوع سبب می شود، ساختمان در برابر زلزله و بادهای شدید مقاومت بیشتری داشته باشد.

سیستم نمای خشک -
سیستم نمای خشک – آرمن طرح ونما

7. یکی از مهمترین ویژگی های سیستم نمای خشک عایق حرارتی و صوتی بودن است. امواجی که در بیرون ساختمان وجود دارد وارد ساختمان نمی شود و همچنین صداهایی که داخل خانه ایجاد می شود هم به بیرون از ساختمان نمی رود.
8. استفاده کردن از این نما یکی از بهترین انتخاب هایی می باشد که شما می توانید داشته باشید، چرا که تمامی مصالحی که در این نما به کار می رود با آیین نامه ها زلزله مطابقت دارد و این مسئله موجب می شود شما ساختمانی مقاوم و مستحکم داشته باشید.

آرمن طرح و نما، ایده پرداز انواع طرح های روز نمای ساختمان است که به کمک مهندسین و طراحان زبده خود، خدمات متنوعی را ارائه می دهد. آرمن، طراح و مجری نمای ساختمان، در انواع نماهای سیستم نمای خشک با اصولی ترین هنر طراحی و معماری می باشد.

لینکدین
پینترست
تلگرام

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button