شیشه اسپایدر

شیشه اسپایدر - نصب شیشه اسپایدر

محاسبه و طراحی کردن دیتیل شیشه اسپایدر در ارتفاع نمای ساختمان بسیار مهم و ضروری می باشد. در اصل برای ارتفاع های زیاد ا این نما استفاده می کنند. یکی از بهترین و معمولی ترین شیشه هایی که بدون فریم می باشند  است. نصب این دسته از شیشه ها به وسیله اتصالات نقطه ای شکل صورت می گیرد. بیشترین کاربرد این شیشه ها برای ساختمان های تجاری و اداری است.

روش نصب شیشه اسپایدر

شیشه نمای اسپایدر یک مجموعه شیشه ای پیچ و مهره است که با استفاده از اتصالات مفصلی شیشه را به یک ساختار کلی متصل می کند. با عناصر عنکبوت ، کرتین وال های شیشه ای فریم لس، شیشه ها را در یک فضای باز با استفاده از انواع مختلف سازه های فلزی سبک و سنگین از طریق مختلف به یکدیگر متصل می شوند. انواع اعضای اتصالات اسپایدر برای تشکیل یک نمای ساختمان شیشه ای انعطاف پذیر و بدون مانع طراحی شده اند. به این ترتیب نصب شیشه اسپایدر کاملاً ایمنی دیوار شیشه ای را با قاب آلیاژ آلومینیومی حفظ می کند. همچنین آنها معایب قاب آلیاژ آلومینیومی را در ساختار و محدودیت های سازه های ساختمانی از بین می برند.
در نتیجه نصب شیشه اسپایدر منظره ای بدون مانع، منظم، روشن و یکپارچه با مزایایی از قبیل ایمنی، کاربردی و سلیقه هنری را فراهم می کند.  بنابراین به یکی از طراحی ها منحصر به فرد در ساخت و تزئینات مدرن تبدیل شده است.

شما در صفحه شیشه اسپایدر هیچ سازه افقی و عمودی را مشاهده نمی کنید، به طور کلی این شیشه ها سیستم های متنوعی دارند که به صورت سازه های شیشه ای، فلزی و کابلی ساخته می شوند. امروزه استفاده کردن از این شیشه ها بسیار رایج بوده و افراد بسیاری، از جمله طرفداران این نوع شیشه ها می باشند. در ادامه برخی از مزایای این شیشه را بیان می کنیم تا آشنایی بیشتری با آنها داشته باشید.

شیشه نمای اسپایدر
نصب شیشه نمای اسپایدر

خصوصیات و اجزای تشکیل دهنده در نصب شیشه اسپایدر

برای نصب شیشه اسپایدر به طور یکپارچه، شیشه اسپایدر از یک  پیچ و مهره مفصلی تشکیل شده است که به یک ساختار پشتیبانی محکم متصل می شود تا اطمینان حاصل شود که شیشه در موقعیت خود ثابت است. استفاده از چنین پیچ و مهره هایی اجازه حرکت در همه جهات را می دهد. هر اتصالی با دقت در یک سوراخ قرار می گیرد و در سطح خارجی شیشه محکم می شود. شیشه های چند لایه، همراه با شیشه های تقویت شده با حرارت می توانند با تثبیت کننده های  شیشه اسپایدر مورد استفاده قرار گیرند و از یکپارچگی شیشه در صورت شکستگی تصادفی اطمینان حاصل کنند. نصب شیشه اسپایدر دو جداره دارای یک برگ بیرونی سخت شده است که با اجزای  داخلی سخت یا لمینت شده است.

سیستم نمای اسپایدر
سیستم نمای اسپایدر – آرمن طرح ونما

سیستم های نصب شیشه اسپایدر

  • سیستم نصب Spider pipe

سیستم هایspider pipe  حاوی اتصالات انبساطی تحت نیروهای فشاری به داخل متمایل می شوند. با توجه به انعطاف پذیری اتصال انبساط و بارگذاری فشار داخلی، لوله به عنوان ستونی عمل می کند که باید برای جلوگیری از خمش به درستی هدایت شود.

نصب شیشه اسپایدر لوله ای باید به درستی با اتصال انبساط در بخش لوله گذاری و حداقل دو لوله نوع اسپایدر در هر طرف اتصال انبساط هدایت شود. Spider pipe می تواند از خط مرکزی لوله کشی خارج شود. اتصال انبساطی که در انتهای قطعه لوله کشی کنار لنگر نصب شده است. پایه راهنمای لوله بر روی خط لوله قرار گرفته و به یک سازه جوش داده می شود یا پیچ می شود. با برداشتن نیمه بالایی، spider pipe نصب شده در داخل قرار می گیرد. در صورت لزوم پایه باید عایق بندی شود. سپس نیمه بالایی را بر روی پایه قرار دهید تا نصب شیشه اسپایدر به پایان برسد. فاصله های اسپایدر باید تا 1/2 حرکت مورد نیاز spider pipe باشد.

شیشه نمای اسپایدر
آرمن مجری نمای ساختمان
  • سیستم نصب Fin Glass

سیستم های شیشه ای Fin glass با پشتیبانی از یک نقطه می توانند منحصر به فردترین سازه ها به حساب آیند که نمای شفاف را ایجاد می کنند. راه های زیادی برای دستیابی به این سطح از شفافیت وجود دارد.  طی دهه های گذشته گرایش ساختمان ها به شفافیت بیشتر در کلان شهرها در اولویت قرار گرفته است. دوران شیشه های بسیار بازتابنده، پنجره های نواری و منافذ سوراخ دار برای نمایه سطح در بالای ساختمان های  تجاری گذشته است.  استحکام ، دوام و زیبایی نمای شفاف اصلی ترین عامل ایجاد Fin glassها به عنوان گزینه محبوب سیستم لعاب ساختاری با پشتیبانی از نقطه در بازار امروزی است. Fin glass از نظر توانایی ساختن مرز محو بین داخل و خارج ساختمان، کاملاً مناسب و به لحاظ ساختاری نمونه کاملی از فرم و عملکرد است. اگر به فکر استفاده از سیستم پشتیبانی از نقطه با Fin glass  برای پروژه بعدی خود هستید، با آرمن و طرح و نما تماس بگیرید، ما به شما در مورد شروع کار کمک خواهیم کرد.

 

  • سیستم نصب Cable Truss

سیستم نصب شیشه اسپایدر  Cable Truss حداکثر تا هشت پا در 1000 پوند را فراهم می کند. ظرفیت تنظیمات سیستم Cable Truss برای دسترسی 8 فوت و 12 فوت فراهم شده است. در اینجا به عنوان نمونه روش نصب شیشه اسپایدر برای سیستم فوتو کابل 8 با استفاده از سیستم کابل Truss Cable 8 ‘انجام می شود که نیاز به فضای خالی حداقل 24 فوت پشت پارپت دارد. اطمینان حاصل کنید که طناب های سیم خرپایی کابل به تسمه های خرپای کابل مربوطه متصل شده باشند. تسمه خرپای کابل را با استفاده از یک پین نگهدارنده به سوراخی که در پرتو جلو قرار دارد، تقریباً در 3 فوت از قسمت جلوی تیر بکشید. به این ترتیب، بند Cable Truss را با پرتو میانی دوم با استفاده از پایه نگهدارنده جایگزین پایه متصل کنید.

شیشه نمای اسپایدر
spider

مزایای دتایل شیشه اسپایدر :

همانطوری که بیان کردیم از این نما در بیشتر ساختمان ها استفاده می شود، چرا که مزایای این شیشه ها در ساختمان های اداری و تجاری که ارتفاع زیادی دارند بسیار مناسب می باشد. وزن شیشه ها و اتصالاتی که در آنها به کار می رود بسیار کم است، به همین خاطر استفاده از آنها در ساختمان هایی که ارتفاع زیادی دارند بسیار متداول می باشد.

    1. بسیار شفافیت دارد و تمامی نما به صورت یکپارچه شفاف می شود.
    2. جزئیات اجرای این شیشه بسیار ساده می باشد و به همین دلیل نصب آن توسط افرادی که در این زمینه تخصص دارند بسیار آسان است.
    3. اگر بخواهید شیشه اسپایدر را در سطوح پیچیده به کار ببرید، نیازی به فرم دهی سازه ندارید، چرا که امکان اجرای این شیشه ها در سطوح پیچیده بسیار آسان می باشد.
    4. زیر مجموعه هایی که در سیستم این نما قرار می گیرند دارای تنوع بسیاری هستند.
    5. یکی از ویژگی های بسیار مهم این نما مقاومت در برابر زلزله می باشد، چرا که به راحتی می توانید نما را جابجا کنید.
    6. شیشه هایی که در این نوع نما وجود دارد و به کار می رود، به صورت شیشه لمینت می باشد، که این شیشه ها سکوریت هستند و به همین دلیل عبور از این شیشه ها بسیار دشوار می باشد. این ویژگی موجب می شود سارقان نتوانند از این ساختمان ها عبور کنند.
شیشه نمای اسپایدر
شیشه نمای اسپایدر

نصب و اجرای شیشه اسپایدر :

در مورد نصب آن به جرات می توانیم بگوییم که، نصب آن بسیار پیچیده می باشد و باید توسط افرادی که در این زمینه تخصص دارند نصب شود.

قبل از اینکه پروژه شروع شود، باید اندازه گیری های ساختمان توسط افراد متخصص انجام شود. به یکی از نکاتی که بسیار باید دقت داشته باشید و به آن اهمیت دهید اندازه گیری دقیق شیشه اسپایدر است، چرا که اگر یک اشتباه کوچک در آن صورت بگیرد، کل نمای ساختمان بهم میریزد. در واقع درزی بین شیشه ها نباید وجود داشته باشد، چرا که در این صورت آب بندی ساختمان به خوبی انجام نمی شود.

عوامل موثر در قیمت نصب شیشه اسپایدر
  • ساخت سازه

فاکتورهای طراحی ساختمان به عنوان یکی از عوامل موثر در نصب شیشه اسپایدر در نظر گرفته می شود. تمام لوازم جانبی و اتصالات  از فولاد ضد زنگ درجه 304 ساخته شده اند. قیمت واحد شامل لوازم جانبی، واشر، لنگر، فلنج، اتصال دهنده ها، میله ها، طناب های کششی یا ستون های شیشه ای حامل شیشه، صفحات مانع، غشای عایق، دود شکن، لنگر و بست می باشد.

  • ستون شیشه یا شیشه چند لایه

سیستم حامل باید از ستون های شیشه ای چند لایه 8 + یا اتصالات کششی تشکیل شود. ستون های شیشه ای در صفحات عمودی فولاد ضد زنگ به یکدیگر متصل می شوند. شیشه چند لایه توسط مته مکانیکی سوراخ شده که به وسیله میله های ضدزنگ بر روی شیشه های عقب سوار می شوند. قیمت این واحد به همراه لوازم جانبی محاسبه می شود.

  • تولید و نصب

ستون شیشه ای سیستم حامل، اتصالات کششی ضد زنگ، شیشه های چند لایه، Spiderهای ضد زنگ، لوازم جانب ، مهره ها، واشرها ، میله ها و اتصال دهنده های ساخته شده مطابق با استانداردهای بین المللی نیز به عنوان فاکتورهای موثر در نصب شیشه اسپایدر به حساب می آیند.

 

لینکدین
پینترست
تلگرام

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button