ساختار اسکای لایت Skylight Structure

سقف شیشه ای- نورگیر سقفی

ساختار اسکای لایت همان ساختار سقف های شیشه ای می باشد. اگر قرار باشد مساحت بزرگی از سقف توسط سقف اسکای لایت پوشش دهی شود، متناسب با اندازه های آن، قوطی و آی پی های فولادی مورد استفاده قرار گرفته و جوشکاری می گردد. سپس پروفیل های اسکای لایتی از جنس آلومینیم، به عنوان نگهدارندۀ شیشه بکار گرفته می شوند. این پروفیل های آلومینیمی اسکای لایت بر روی فولاد نصب می شود و سازۀ اسکای لایت شکل می گیرد.
ساختار اسکای لایت به جای الکتریسیته از نور طبیعی استفاده می کند، این جایگزینی منبع نور، باعث می شود در مصرف انرژی صرفه جویی شود.

انواع پنجره های سقفی یا سقف اسکای لایت

  • پنجره های پشت بام
  • پنجره های سقفی معمولی
  • پنجره های سقفی یکه
  • دستگاه های روشن گر لوله ای یا TDDs
  • شیشه های شیب دار

Sky Light دارای شکل های بسیار گوناگون و متنوعی می باشد. نوع شکل ساختار اسکای لایت به نیازهای ساختمان وابسته است. معمولاْ اسکای لایت ها را می توان به نوعی طراحی کرده و ساخت که عملکردی مکانیکی داشته باشد و در مواقعی که لازم بود بتوان کاری کرد که آن ها باز و بسته شوند. بنابراین، فراموش نکنید که اسکای لایت مکانیکی نیز وجود دارد.
همان طور که عنوان کردیم، ساختار اسکای لایت Sky Light دارای اشکال متنوعی می باشد.

"<yoastmark

ما مهم ترین اشکال اسکای لایت را به شما معرفی می کنیم:

۱- (Pyramid)

۲-تک شیب (Single Slope)

۳-دو شیب دارای خط الراس (Double Sloped Ridgelites)

۴-سایه بان (Canopy)

۵-اتاق حمام آفتاب (Solarium)

۶- خط الراسی با انتهای باز یا شیشه ای (Ridgelites With Hipped or Glazed Ends)

۷-پلی گون تکه ای و شعاعی (Segmented and Radius Polygon)

۸-گنبدی تکه ای و شعاعی (Segmented and Radius Dome)

 

اسکای لایت نوع ساختار پیرامونی
اسکای لایت نوع ساختار پیرامونی – آرمن طرح و نما

خصوصیات ساختار اسکای لایت Sky Light

ساختار اسکای لایت به دلیل این که از قاب های آلومینیمی و فولادی استفاده می شود، دارای امنیت بالایی می باشد. همچنین این سقف های اسکای لایت در مقابل هر نوعی از شرایط آب و هوایی دارای مقاومت بالایی می باشد. چرا که در این سقف ها از شیشه هایی استفاده می شود که روی آن ها عملیات حرارتی حرارت دهی (Heating Heat Treatment)، انجام شده است.

از دیگر مزایای ساختار اسکای لایت این مورد می باشد که، در مقایسه با سقف های قدیمی بسیار سخت تر و دارای استحکام بسیار بالایی می باشند. این ویژگی باعث می شود که دسترسی و رد شدن از این نوع سقف ها بسیار مشکل بوده و احتمال سرقت از این طریق تقریباً به صفر برسد.

کافه ها و رستوران های سرباز می توانند با استفاده از این سقف های اسکای لایت، در هوا های بارانی از باغچه های خود مراقب کرده و با خیالی آسوده به مشتریان سرویس دهی کنند.

با استفاده از این سقف ها، می توان محیط را به شکلی طبیعی روشن کرد. چرا که جریان برق یا الکتریسیته ای مصرف نشده و از نور خورشید برای روش کردن فضا استفاده می شود. همچنین این سقف ها در برابر سایش و خراش مقاومت بالایی دارند و برخورد هر گونه ذرات معلقی مانند دانه های تگرگ، ماسه و سنگ ریزه ها و … هیچ گونه آسیبی به آن ها وارد نمی کند.

علاوه بر تمام این ویژگی های، یکی از مهم ترین خصوصیات این سقف ها عایق بودن این در مقابل صوت می باشد. این عایق بودن فضای داخل را در سکوت و آرامش نگه می دارد.

نحوه عبور نور در سازه های اسکای لایت
نحوه عبور نور در سازه های اسکای لایت

 

 

لینکدین
پینترست
تلگرام

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button