مجری کرتین وال مدرن

مجری کرتین وال - کرتین وال

انواع مختلفی از نماهای شیشه ای در سراسر دنیا وجود دارد که بهترین آنها نمای شیشه ای کرتین وال است. این نما توسط مجری کرتین وال در زمان کوتاهی نصب می شود. نمای کرتین وال فقط یکی از انواع نماهای شیشه ای است که به دلیل پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساخت و ساز مورد استقبال گسترده معماران و مدیران پروژه های ساختمانی قرار گرفته است.

انواع کرتین وال

با گسترش فناوری شاهد افزایش نمای های کرتین وال هستیم، از کرتین وال قاب دار گرفته تا کرتین وال نیمه قاب دار، بدون قاب و یونیتایز. ظاهر نمای خارجی تمام شده، تنها تفاوت عمده بین انواع نمای های کرتین وال است. معمولا موارد زیر در اکثر نماهای کرتین وال به یک روش صورت می گیرد و تفاوت چندانی بین آنها وجود ندارد:

هر کدام از این سیستم ها مزیت های خاص خود را دارند و برای کاربردهای خاصی طراحی شده اند. طراحی های موفق برای اتصال کرتین وال به سازه های فولادی با درک اساسی از سیستم کرتین وال طراحی، نحوه شبکه گذاری آن و نحوه ارتباط سیستم لنگرگاه، بارهای آن با ساختار اصلی که به آن متصل می شود، شروع می شود. در حالی که انواع مختلفی از سیستم های نمای کرتین وال وجود دارد، این مقاله به موضوع انواع کرتین وال و مجری کرتین وال در ساختمان، تمرکز خواهد کرد.

سیستم کرتین وال - قیمت کرتین وال - کرتین وال نمای کرتین وال - مجری کرتین وال
سیستم کرتین وال

انواع سیستم نماهای کرتین وال

کرتین وال سیستم یونیتایز:
این نوع نما نیازی به داربست ندارد و مجری کرتین وال به راحتی می تواند با امکانات ساده آن را در محل خود نصب کند. بخش عمده ای از قطعات این نما به جز یونیت های شیشه ای که در کارخانه ساخته می شود، در محل پروژه ساخته و روی نما مونتاژ می شود، بنابراین سرعت انجام کار در این نوع نما افزایش می یابد. شیشه های این کار به کمک لنگرهایی (anchors) که از قبل روی سازه اصلی ساختمان متصل شده نصب می شود.
کرتین وال سیستم لامل:
لامل اصطلاحی است که به پروفیل های آلومینیومی موجود در شاسی کشی نمای کرتین وال گفته می شود. این نوع سیستم نماسازی کرتین وال، ساختاری کاملا خود ایستا دارد، به این معنا که باره مرده نما تاثیری روی سازه اصلی ساختمان ندارد. لامل ها خود در سیستم کرتین وال به دو دسته افقی و عمودی تقسیم می شوند که معمولا لامل های عمودی را مولیون و لامل های افقی را ترنسم می نامند.

کرتین وال بدون قاب:
این نوع نما از زیباترین نماهای کرتین وال به شمار می رود که با نام کرتین وال فریم لس شناخته می شود. قاب های آلومینیومی در این نما از دور شیشه ها حذف شده، به طوری که شیشه ها به صورت مستقیم روی شبکه زیرسازی شده آلومینیومی قرار می گیرد و به کمک پروفیل نگهدارنده ثابت می شود.

کرتین وال قاب دار:
نمای کرتین وال بدون قاب، در برابر زلزله و آتش سوزی مقاومت خوبی دارد. این نما برای سازه های ۳ الی ۴ طبقه مناسب است. عایق حرارتی خوب، عایق صوتی مناسب، و عایق رطوبتی کارآمد از ویژگی های مهم این نما است. تنها تفاوت این نما با نمای کرتین وال بدون قاب، وجود قاب های آلومینیومی دور شیشه ها است.

کرتین وال نیمه قاب دار:
تنها تفاوت نمای کرتین وال نیمه قاب دار با سایر نماهای کرتین وال این است که تنها یکی از لامل های عمودی یا افقی روی نمای شیشه ای دیده می شود و یکی از لامل ها حذف می شود. این نوع نما نیز مزیت های بسیاری را شامل می شود.

اجرای نمای کرتین وال - کرتین وال
اجرای نمای کرتین وال مدرن شیشه ای

مزایای کرتین وال 

از مزایای اصلی این نمای شیشه ای کم هزینه می توان به نگهداری، نصب و دوام بالای آن اشاره کرد. قیمت اجرای نمای کرتین وال هم در مرحله نصب و نگهداری مقرون به صرفه است و هم در کنار سایر دلایل تخصصی توجیه خوبی برای استفاده مداوم در هر جایی دارد.
نمای شیشه ای کرتین وال از نظر سازه و اجرا دسته بندی مختلفی را شامل می شوند که مهمترین آن شامل موارد زیر است:

  •  انجام محاسبات فنی متناسب با نوع نما
  •  اجرای زیرسازی و شبکه بندی
  • نصب لامل های افقی(ترنزم)
  • نصب لامل های عمودی(مولیون)

عمده تفاوت بین نماهای کرتین وال بدون قاب، قاب دار، نیمه قاب دار و سیستم لامل یا سیستم یونیتایز مربوط به فضای مابین لامل ها و نحوه تثبیت آنها است. در ادامه می توانید با هر یک از نماهای کرتین وال و مزیت های آنها آشنا شوید:

روش نصب کرتین وال

در هنگام نصب نمای شیشه ای کرتین وال، موارد زیادی باید توسط مجری کرتین وال در نظر گرفته شود که مهمترین آنها جزئیات نما شیشه ای در حین کار است. طراحان این نماها لازم است جزئیات دقیق اجرا و نحوه نصب قطعات این نماها را روی نقشه اجرایی برای پیمانکار و مجری نمای کرتین وال توضیح دهد. زیر سازی و استراکچر های آلومینیومی یا همان لامل یکی از اجزای مهم این سیستم است که در اجرا و نصب آنها باید نهایت دقت را داشته باشید.
می توان گفت استراکچر های آلومینیومی یک صفحه فلزی است که در قسمت خارجی نما قرار دارد و به قسمت داخلی ساختمان متصل است و به نوعی نگهدارنده نمای شیشه ساختمان است. تمامی مراحل نصب کرتین وال توسط مجری نمای کرتین وال و از روی دتایل های اجرایی سازه نصب می شود.

پروژه ویلای منظر دریا نمای کرتین وال نمای اسکای لایت پنجره آلومینیومی نرده شیشه ای
پروژه ویلای منظر دریا نمای کرتین وال

آرمن مجری کرتین وال

آرمن مجری نمای کرتین وال با سابقه ای درخشان در کشور است که با دانش و مهارت خود خدمات استثنایی به مشتریان ارائه می دهد. این مجموعه برترین و ارزان ترین مجری نمای کرتین وال است و مطابق با استانداردهای روز دنیا و همچنین مطابق با دتایل های موجود، اجرای نمای کرتین وال مدرن را با تضمین کیفیت و نیر در زمان کوتاهی انجام می دهد.
مجری کرتین وال یعنی آرمن طرح و نما دانش و مهارت این را دارد تا بتواند به صورت تضمین شده نمای کرتین وال مدرن، نمای لامل، کرتین وال سیستم یونیتایز، کرتین وال نیمه قاب دار، کرتین وال قاب دار و کرتین وال بدون قاب را با کمترین هزینه برای شما انجام دهد.

آرمن مجری نمای کرتین وال - کرتین وال - قیمت کرتین وال
آرمن مجری نمای کرتین وال
لینکدین
پینترست
تلگرام

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button