نمای اسپایدر فین گلس و ظاهر شیشه ای یکدست

نمای اسپایدر فین گلس - نمای شیشه ای

نمای اسپایدر فین گلس شکل اولیه ای از نمای شیشه ای، ساختاری را نشان می دهد که قدمت آن به سیستم فرانسوی دهه 1950 باز می گردد. در نمای اسپایدر فین گلس صفحات شیشه ای 2 طبقه متوقف شده و با استفاده از فین گلس عمود بر صفحات و اتصالات عمودی بین آنها، سفت و محکم می شوند. ساختمان ویلیس فابر و دوما در ایپسویچ انگلستان بود که این فناوری نوظهور را در سال 1972 رایج کرد.

نمای شیشه ای اسپایدر فین گلس

در نمای اسپایدر فین گلس با طراحی خمیده، چندین صفحه شیشه ای به صورت بازتابی در آن به حالت تعلیق در آمده که یکی از اولین نمونه های تشکیل دهنده نمای کل ساختمان است. فریم شیشه این پروژه الهام بخش از گسترش فن آوری شیشه ای در کاربردهای بی شماری از سراسر اروپا و آمریکا در دهه 1970 بود و امروز نیز به این کاربرد ادامه داده است. نما با پشتیبانی از فین گلس هنوز یکی از شفاف ترین نمای ساختاری را نشان می دهد که یک راهکار اقتصادی برای صرفه جویی در هزینه ها است.

طراحی نمای اسپایدر فین گلس

سیستم های نمای اسپایدر فین گلس از نظر مفهومی بسیار ساده هستند و از یک باله شیشه عمود بر صفحه شیشه ای در هر خط عمودی از شبکه شیشه ای تشکیل شده اند. جنبه چالش برانگیز یک دیوار با این نوع نما در شرایطی اتفاق می افتد که دهانه آن بسیار بزرگ است و در یک باله یک تکه قرار می گیرد. برای ایجاد یک باله متشکل از چندین قطعه شیشه ای، باید اتصالات به این سیستم افزوده شود. سیستم های اولیه فین گلس از صفحات وصله شده برای قرارگیری شیشه و باله ها در کنار هم استفاده می کردند. امروزه اتصالات اسپایدر در یک کاربرد رایج مورد استفاده قرار می گیرند.

شیشه ماده ای شفاف است که با تابش نور از سطح آن دیده می شود. بنابراین شفافیت در دیوارهایی با نمای شیشه ای اسپایدر که غالباً با اثر باند ناشی از نور منعکس شده از رابطه عمود با صفحه شیشه ای تشکیل می شود. بازتاب ها نسبت به تغییرات زاویه ای بسیار حساس هستند.

نمای اسپایدر - سیستم نمای ساختمان
آرمن مجری نمای شیشه ای اسپایدر

نقطه پشتیبانی شیشه

سیستمی با نمای اسپایدر فین گلس یک دیوار شیشه ای ثابت است که از این دیوار شیشه ای برای پشتیبانی در مقابل باد و مهار باد استفاده می کند و می تواند یک نصب بر پایه،کاملاً ثابت یا معلق در برنامه خود داشته باشد. از سیستم با نمای اسپایدر فین گلس با استفاده از اتصالات اسپایدر سنگین برای انتقال بار به باله های شیشه ای استفاده می شود. استفاده از اسپایدرها با درهای شیشه ای ساختاری یک سیستم همه کاره را تشکیل می دهد که خطوط تمیز را به یک نمای اسپایدر فین گلس کامل در ساختمان تشکیل می دهد. باله های شیشه ای به طور معمول به عنوان یک قایق عمودی مورد استفاده قرار می گیرند اما می توانند به عنوان یک ترانسوم افقی در کاربردهای لعاب سربار مورد استفاده قرار گیرند. اتصالات ثابت شیشه و یا سرهای مفصل چرخان می تواند میزبان دیسک خارجی باشد. واحد تنظیم شیشه ای چرخان به منظور کاهش میزان لرزش و تنش در اطراف سوراخ های شیشه ای طراحی شده است. این امر به کاهش لرزش خمشی در گوشه پانل شیشه ای روی سیستم پشتیبانی تاثیر می گذارد. نتیجه به دست آمده باعث بهبود عملکرد صفحه شیشه ای و افزایش طول عمر در سیستم در یک ساختمان می شود.

مزایا

  •  نمای اسپایدر فین گلس با ظاهر بیرونی کاملاً روان، بدون وقفه با استفاده از فریم ها، برای واحدهای لعاب یکپارچه و عایق در دسترس است.
  • در مدل روکش چند لایه و بدون سوراخ، در صورت وجود سوراخ، اتصالات در دسترس است.
  • طراحی مناسب برای وسایل مکانیکی متناسب با اهداف زیبایی شناسی کوچک می باشد.
  • تمام شیشه ها کاملاً گرم شده و ایمنی و قابلیت اطمینان را تضمین می کنند.
  • سیستم های شیشه ای ساختاری با پشتیبانی از فین گلس می توانند برخی از منحصر به فرد ترین سازه ها و نمای شفاف را ایجاد کنند.

محبوبیت نما

روند ایجاد شفافیت بیشتر ساختمانها در دهه های گذشته در کلان شهرها مقدم بوده است. روزهای گذشته شیشه های بسیار بازتابنده، پنجره های نواری و شیشه های سوراخ شده برای نمای های تجاری سطح بالا مورد استفاده قرار می گرفت. این باعث شد علاقه مندان به طراحی های نمای شیشه ای، همچنان به آنچه ممکن است با ساختارهای پشتیبانی سبک تر، نماهای بلندتر و اتصالات کمتری تشکیل شود ، دنبال کنند. یکی از این راه ها برای طراحی پیشرفته، احیای نمای اسپایدر فین گلس ساختاری است. این طرح در واقع سیستمی است که از باله های شیشه ای عمودی و خوشرنگ به عنوان تکیه گاه ساختاری استفاده می کند. از نظر مقرون به صرفه و شیک بودن، برای پروژه هایی با ابعاد مختلف مناسب است، خواه یک نمای جلوی فروشگاه ساده باشد یا یک لابی بزرگ 60 فوت بلند با تعداد پنج تا شش طبقه باشد.

اتصالات در نمای اسپایدر فین گلس

اتصالات کاملاً با هم سیلیکون شده تا بتوانند یک سیستم به هم چسبیده ظاهری ایجاد کنند که امکان حرکت مناسب سیستم را فراهم می آورد. وزن ترکیبی نما و باله ها از بالا آویزان شده و در بالا و پایین قسمت پشتی به سازه برای انتقال کلیه بارها وصل می شود. این سیستم می تواند بدون نگرانی از هرگونه سقوط اتفاقی، در صورت شکسته شدن یک باله شیشه، در ارتفاعات بزرگ نصب شود.

نمای اسپایدر فین گلس - سیستم نمای اسپایدر - آرمن مجری نما
طراحی های شیشه ای اسپایدر

ما همیشه به شیشه به عنوان یک عنصر ساختاری فکر نمی کنیم اما نمای اسپایدر فین گلس با دقت آزمایش شده اند تا از سخت ترین استانداردها استفاده کند. آزمایش دینامیکی آب، هوا و لرزه نگاری بخشی از بهترین روشهای استاندارد ارزیابی صنعت فین گلس است که این سیستم ها برای آنها آزمایش شده اند. فراتر از استانداردهای صنعت، این سیستم همچنین برای عدم موفقیت افزونگی آزمایش شده است. آزمایشات داخلی این سیستم ها با فشار باد بعد از شکستن لایه های پایین تر باله ها، تکرار می شود تا اثبات کند که یکپارچگی ساختاری کلی نمای اسپایدر فین گلس در صورت عدم استفاده از یک باله یا آرایش جدید به خطر نمی افتد.

هر پروژه دارای مجموعه ای از جزئیات ساخت و ساز منحصر به فرد خود است که باید تمام آنها در نظر گرفته شود. در حالی که امکان پایه ریزی باله ها به سطح زمین تا 32 فوت وجود دارد، ما فقط سیستم های مهندسی را که از بالا به حالت تعلیق درآمده، در موقعیتی که پتانسیل فعالیت لرزه ای زیاد برای جلوگیری از هرگونه خرابی سیستم فاجعه ای وجود دارد، خواهیم داشت.استحکام، دوام و زیبایی یک نمای شفاف در هسته اصلی چیزی است که باعث می شود نمای اسپایدر فین گلس گزینه محبوب ساختاری امروزی در معماری ساختمان باشد.

لینکدین
پینترست
تلگرام

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button