مجری نمای خشک

مجری نمای خشک - Dry ceramic facade

مجری نمای خشک باید مهارت، خلاقیت و تجربه ویژه ای داشته باشد تا بتواند این نما را در ساختمان اجرا کند. مجری نمای خشک در واقع فرد یا شرکتی می باشد که مسئولیت نصب و اجرای نمای خشک را بر عهده می گیرد. با توجه به مهارتش و شناخت مناسب از انواع پوشش می توانید مشورت و کمک های لازم را دریافت کنید.

مصالح نمای خشک نسبت به مصالح سنتی که در ساخت ساختمان به کار می رفته است بسیار متفاوت می باشد. یکی از نماها پرطرفدار است که امروزه در بیشتر ساختمان ها از آن استفاده می کنند، چرا که هم بسیار عالی می باشد و همچنین کار کردن با آنها بسیار راحت تر است.
یکی دیگر از مزیت های مصالح این است که شما می توانید به راحتی آنها را نصب نمایید، ولی دقت داشته باشید که نصب و اجرای آن باید توسط مجری انجام شود که در این زمینه تخصص کافی دارد و به بهترین روش ممکن می توانند آنها را نصب کند. برای اینکه با مصالح آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه برخی از آنها را معرفی می کنیم.

سیستم نمای خشک - قیمت نمای خشک - آرمن طرح ونما
آرمن مجری سیستم نمای خشک

 

معرفی برخی از مصالح نمای خشک :

شما می توانید از هرگونه مصالحی که قابلیت استفاده کردن در نمای داخلی و خارجی دارد به عنوان مصالح استفاده کنید.
مصالح باید ضخامت 5 میلی متر تا 50 میلی متر داشته باشد. البته باید بدانید که استفاده کردن از مصالحی که اندازه بزرگتری دارند مفیدتر است، چرا که هزینه زیرسازی این دسته از مصالح بسیار کمتر می باشد.
حالت بهینه دیوار برای اینکه به خوبی نمای خشک را ایجاد کند، به صورت دیوارهایی پیوسته بوده که ارتفاع و طول زیادی دارد. اگر دیوار در این حالت باشد شما میزان بسیار کمتری از مصالح نمای خشک استفاده می کنید. اما هر اندازه ای که میزان سطوح بازشو بیشتر باشد، شما مجبور هستید میزان مصالحی را که برای زیر سازی استفاده می کنید را افزایش دهید، در نتیجه مجبور هستید هزینه زیاد را برای اجرای نمای و مصالح آن پرداخت کنید. در ادامه برخی از مصالحی که در نمای خشک از آن استفاده می شود را معرفی می کنیم تا آشنایی بیشتری با آنها داشته باشید.

 

آشنایی با انواع نما خشک

برای اینکه شما هم با انواع نما خشک و کارایی آنها آشنایی داشته باشید برخی از آنها را در ذیل بیان می کنیم:

  1. سیستم های فایبر سمنت :

    یکی از انواع نما خشک سیستم های فایبر سمنت می باشد. این نوع نما طرح ها و رنگ های گوناگونی دارد. کسانی که مجری نمای خشک می باشند این نوع نما را بیشتر برای ساختمان هایی که باید مقاومت بسیاری در برابر آتش سوزی و امواج داشته باشند پیشنهاد می دهند. الیافی که در این نوع از نما وجود دارد مقاومت بسیار بالایی ایجاد می کند، به همین دلیل در برابر هر ضربه ای مقاوم است.
    عملکرد این نما در هر دو نمای بیرونی و نمای داخلی بسیار مناسب بوده و به خوبی دیوار ها را پوشش می دهد. بنابراین بهترین پنل های مقاومت در برابر رطوبت و نور داشته این گزینه است.

    مصالح نمای خشک - اجرای نمای خشک - نمای خشک - نمای سرامیک خشک
    مصالح نمای خشک – آرمن مجری نمای خشک
  2. چ پی ال :

    مجری نمای خشک استفاده از این نوع نما را بیشتر به کسانی توصیه می کنند که یک نمای تزئینی می خواهند. این نوع از نما در اندازه و ابعاد گوناگونی تولید می شود و زیبایی ساختمان را بسیار افزایش می دهد. دوام و مقاومت پنل هایی که در این نوع از نما به کار می رود در برابر مواد شیمیایی بسیار بالا می باشد.
    همچنین مجری نمای خشک از این نوع پنل ها برای آراستن آسانسور و ساخت کابینت های آشپزخانه استفاده می کند. یکی دیگر از کاربردهای این پنل صنایعی مانند خودروسازی و واگن سازی می باشد.

  3. سرامیک :

    در بیشتر ساختمان های معمولی مجری نمای خشک از سرامیک این نما استفاده می کند، استفاده از این نوع نما بیشتر برای نمای خارجی ساختمان است. به طور کلی یکی از مناسب ترین و متداول ترین مصالح ساختمانی این نوع می باشد.

  4. کامپوزیت آلومینیومی :

     استفاده از نوع نما را برای زیبایی بیشتر ساختمان پیشنهاد می دهد، همچنین مقاومت و دوام این نوع از نما به این دلیل که چند لایه است بسیار بالا می باشد.

مصالح نمای خشک - نمای سرامیک خشک - آرمن مجری نمای خشک
کامپوزیت آلومینیومی

شرکت آرمن طرح و نما ، به عنوان مجری نمای خشک به صورت کاملا ویژه از نمای خشک از نوع سرامیک خشک در نما استفاده می کند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید.

 

لینکدین
پینترست
تلگرام

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button