نمای شیشه ای در ساختمان

کرتین وال - نمای کرتین وال (curtain wall) - نمای شیشه ای کرتین وال

اجرای نمای شیشه ای 

نمای شیشه ای امروزه در نمای خارجی ساختمان ها به طور مكرر استفاده می شود. شفافيت و روشنايی مشخصه جدايی ناپذير ساختمان های امروزی است. درحال حاضر شيشه بيش از هر عنصر ديگری در معماری استفاده می شود. تلفيق شيشه و فلز باعث زيبايی ساختمان ها می گردد.

مهم ترين سيستم های تلفيق شيشه و فلز

  1. نمای كرتين وال استيك
  2. نمای يونيتايز
  3. نمای اسپايدر

 

نمای شيشه ای كرتين وال استيک

اولين سيستم نمای شيشه ای، نمای كرتين وال استيك يا نمای لامل است. برای نصب این شیشه باید وقت بیشتری را نسبت به سیستم یونیتایز صرف کنید. در ابتدا پروفايل های عمودی آلومينيومی معروف به موليون با براكت های مخصوص و رولبولت يا جوش به سازه ساختمان متصل شده و بعد از آن پروفايل های عمودی با نام ترنزوم روی پروفايل های عمودی نصب می شوند. بعد از اين مراحل لاستيك های آب بندی ، شيشه ها و بازشو نصب می گردد. نمای شيشه ای كرتين وال استيك ، نمای شيشه ای ثابتی است كه يراق آلات بازشو نيز در اين سيستم نصب می شود.

نمای کرتین وال استیک - نمای کرتین وال دوپوسته
سیستم نمای کرتین وال استیک

مزایای نمای شیشه ای کرتین وال استیک

این سیستم نسبت به نماهای ساختمانی نسل قبل خود مزیت های بسیار بیشتری دارد. مزایای نمای شیشه ای کرتین وال استیک در هزینه های شما صرفه جویی بسیاری می کند و با کاهش مصرف انرژی به شما در این زمینه کمک شایانی می کند. هزینه خرید و نصب آن از قیمت مناسب و معقولی برخوردار است. در ضمن در هنگام نصب این نما به دستگاه و ماشین آلات خاصی نیاز نیست و به راحتی قابل نصب است.

انواع نمای شیشه ای

  • 1.شيشه دو جداره
  • 2.شيشه ساده
  • 3.شيشه سه جداره
  • 4.شيشه لمينيت
  • 5.شيشه اسپيندرال
  • 6.شيشه سند بلاست
  • 7.شيشه سكوريت
  • 8.شيشه اسمارت

فيس كپ و فريم لس دو حالت اجرايی برای تلفيق شيشه و فلز است. كاور آلومينيومی در سيستم فيس كپ بين شيشه ها وجود دارد و شيشه ها به صورت تايل های تفكيك شده از هم ديده می شوند.

در سيستم فريم لس قضيه به نحو ديگری است. شيشه ها نسبت به يكديگر با فاصله كمی بدون هيچ گونه عنصر اضافی قرار می گيرند و با چسب سيليكون، محكم و آب بندی می شوند. نمای خارجی ساختمان يكدست بوده و شيشه ها بيشترين مساحت نمای خارجی ساختمان را اشغال كرده اند.

سيستم های استيك يا لامل برای پروژه های با زير بنای متوسط و كمی با مساحت بيشتر بهترين انتخاب است. از آن جايی كه شيشه ها بازشو نيستند، برای پروژه های مسكونی مناسب نيست.

کرتین وال شیشه ای - آرمن کرتین وال
نمای مدرن کرتین وال شیشه ای

نمای شيشه ای يونيتايز

در اين نما، پوشش های شيشه ای در كارخانه آماده شده و به صورت پازل هايی روی نما نصب می شود.

شركت ها می توانند اين نما را در حين اجرا و ساخت ساختمان و بعد از تكميل شدن هر مرحله از ساختمان نصب كنند و به موازات مرحله نازك كاری می توان نماهای شيشه ای را نصب كرد. از آن جايی كه نسبت به ساير نماها گران تر است ، مشتريان از آن كمتر استقبال می كنند. نمای شيشه ای يونيتايز، يك نمای شيشه ای ثابت است كه حتی در زلزله مقاوم است و نمای خارجی ساختمان نيز آسيب نخواهد ديد.

مقاومت در برابر زلزله مهم ترين مزيت زلزله است. از آن جايی كه تايل ها منعطف هستند، به هنگام زلزله ، نمای ساختمان هيچ گونه آسيبی نخواهد ديد و اجتناب از كليه خطرات جبران ناپذير زلزله مهم ترين مزيت اين سيستم است. اين سيستم در ساختمان های بلند به دليل اهميت سرعت ساخت و هزينه زياد، گزينه خوبی است.

نمای شيشه ای اسپايدر

شيشه ها به صورت چنگك مانند در كنار يكديگر قرار می گيرند. شيشه های تك جداره يا دوجداره بوده و لمينيت می شوند. مشخص بودن ستون ها و كليه يراق آلات باعث زيبايی هر چه بيشتر نمای خارجی ساختمان می شود.

شركت های نصاب نماهای خارجی می توانند ستون های شيشه ای را نصب كنند و با اين كار شفافيت بيشتر شده و نور طبيعی بيشتری به داخل ساختمان وارد می شود. اين سيستم بهتر است كه در فروشگاه های بزرگ و مراكز تجاری بزرگ نصب شود. 

نوع شيشه استفاده شده در نمای ساختمان، در تعيين قيمت نمای اسپايدر تاثير به سزايی دارد.

سیستم نمای اسپایدر - نمای شیشه ای اسپایدر
نمای شیشه ای اسپایدر با توجه به نحوه نصبش زاویه دید صد درصدی برای شما ایجاد می کند.

انواع شيشه های نمای اسپايدر

    • شيشه سكوريت: در تمركز فشار نيروهای خارجی بر نماهای اسپايدر
    • شيشه لمينيت و سكوريت: در نماهای بيش از 3 متر
    • شيشه های دوجداره: با جدارهای آلومينيومی و مانعی برای خروج گاز
    • شيشه كريستال: ايجاد شفافيت بيشتر برای نمای خارجی ساختمان

كارشناسان شركت آرمن در نصب و تكميل انواع نمای خارجی ساختمان، ازتخصص و تجربه لازم برخوردار بوده و می توانند نيازهای كاربران و مشتريان را برآورده كنند.

لینکدین
پینترست
تلگرام

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button