اجرای نما به روش های گوناگون

اجرای نما - اجرای نمای خشک

اجرای نما در ساختمان ها معمولا به سبک های مدرن و کلاسیک می باشد، همچنین از متریال های گوناگونی استفاده می کنند. برای اجرای نما ابتدا باید مدل نمایی را که می خواهید انتخاب کنید. انتخاب کردن سیستم نمای خشک مناسب هر ساختمانی با توجه به کاربری و بسیاری از عوامل دیگر امری کاملا تخصصی می باشد، به همین دلیل باید از متخصصینی که در این زمینه مطالعات زیادی دارند کمک گرفت. یکی از مهمترین مسائلی که در حوزه اجرای نما وجود دارد، در نظر گرفتن بافت محله و یا همان بافت شهر می باشد. هماهنگی نمای ساختمان با عناصری که در شهر وجود دارد نکته ای قابل توجه است. پس اولین گزینه این است که ساختمان مورد نظر شما در چه مکانی قرار گرفته دارد.

اجرای نما - نمای سرامیک خشک
اجرای نما

روش های اجرای نما

همانطوری که بیان کردیم روش های اجرای نما با یکدیگر بسیار متفاوت می باشد و شما می توانید هر یک را که مایل باشید را برای ساختمان خود انتخاب کنید. در ادامه برخی از روش های اجرای نما را معرفی می کنیم.

    1. نما با استفاده از ملات :

      با توجه به اینکه ساختمان ها به صورت کامل تراز نیستند، استفاده کردن از این روش کمک می کند تا عیب ساختمان به خوبی پوشش داده شود. استفاده از این روش سرعت کار ساختمان سازی را کاهش می دهد. علیرغم نکات مثبت، به دلیل استفاده از موادی مانند سیمان یا دوغاب در ملات ساختمان کثیف می شود که نیاز به تمیز کاری دارد. یکی از قابل توجه ترین ویژگی های ملات این است که نما و بدنه ساختمان را به خوبی تقویت کرده و ساختمان استحکام زیادی پیدا می کند. همچنین شما برای اجرای نما به روش ملات نیازی به مطالعات مهندسی ندارید و می توانید از استادکار کمک بگیرید.

    1. نما با استفاده از چسب :

      استفاده کردن از این روش اجرای نما از هر نظری نیاز به مطالعات مهندسی دارد. چسبی که در ساختمان ها به کار می رود مانند پلاستیک عمل می کند، به همین دلیل زیرسازی بسیار عالی و بی نقصی دارد. جهت استفاده از چسب به عنوان مصالح ساختمان باید آن را در قسمت پشت سرامیک، آجر و یا سنگ پهن کنید. دقت داشته باشید تمام قسمت های پشت آجر پوشش داده شود، چرا که اگر آب وارد آن بندها شود موجب ریزش آجر و یا سرامیک می شود. بنابراین باید بسیار دقت داشته باشید که تمامی بندها را با چسب پوشش دهید.

      نمای سرامیک خشک- طراحی و اجرای نمای سرامیک خشک
      نمای سرامیک خشک – آرمن طرح و نما
  1. نمای خشک :

    اجرای نما به روش خشک درحال حاضر مرسوم بوده و طرفداران زیادی دارد. شما می توانید برای اجرای سیستم نمای خشک از پنل هایی مانند سرامیک خشک، سنگ، کامپوزیت و شیشه استفاده کنید. برای نصب این پنل ها از اتصالات پیچ و مهره ای استفاده می شود لذا جهت اجرا نیاز به مطالعات مهندسی دارد. اگر می خواهید نمای بسیار ساده و شیکی را در ساختمان خود اجرا کنید نمای خشک یکی از بهترین گزینه ها است.

    نمای سرامیک خشک
    نمای سرامیک خشک
لینکدین
پینترست
تلگرام

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button