اجرای نمای کرتین وال curtain wall در ساختمان تجاری

نمای curtain wall - کرتین وال - سیستم نمای کرتین وال - بازشو کرتین وال -قیمت کرتین وال

نمای curtain wall یکی از زیباترین و مدرن ترین انواع نماهایی می باشد که به منظور پوشش نمای خارجی در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع از نماهای خارجی از شیشه و پروفیل های آلومینیومی بهره مند می شوند. توجه داشته باشید که در اجرای نمای کرتین وال لامل ها به دو بخش عمودی و افقی انجام شده و لامل های عمودی مولیون و لامل های افقی ترنسم نامیده می شوند. لامل های افقی نسبت به لامل های عمودی از طول بیشتری برخوردار بوده و اما عرض یکسانی را دارا می باشند.

دلیل اختلاف سایز در طول لامل های افقی و عمودی به این دلیل می باشد که بیشتر بار شیشه را روی لامل های عمودی اعمال نمود. نمای شیشه ای کرتین وال بسیاری از معایب و مشکلات نماهای شیشه ای در گذشته را پوشش داده و با توجه به زیبایی ظاهری و مزایایی که دارا می باشد از پرتقاضاترین و محبوب ترین نوع نماهای اجرایی در سال های اخیر می باشد.

انتخاب نمای کرتین وال

برای ساختمان های تجاری و اداری روز به روز در حال افزایش بوده و این نشان دهنده اهمیت استفاده از نمای کرتین وال در این ساختمان های کاری می باشد. اجرای نمای کرتین وال با توجه به سادگی کار نیاز به تخصص و حرفه کافی داشته و به این منظور پیشنهاد می شود کاربران با انتخاب مجری نمای کرتین وال طرح و نما که یکی از بهترین شرکت های ارائه دهنده خدمات در این زمینه می باشد از با کیفیت ترین و مرغوب ترین خدمات برخوردار شوند.

کرتین وال نمای کرتین وال سیستم نمای کرتین وال نماهای شیشه ای کرتین وال نمای لامل سیستم های نما نمای شیشه ای نمای شیشه ای کرتین وال
نمای شیشه ای کرتین وال

کاربرد کرتین وال در نماهای مدرن

نمای curtain wall کاربرد بسیاری را دارا بوده و در اغلب نماهای ساختمان ها مورد استفاده و اجرا واقع می شود بیشترین کاربرد کرتین وال در ساختمان های اداری و برج های بلند قابل مشاهده می شود. این نوع نما بدون بهره مندی از ملات اجرا شده و به بتن های سنگین و حجیم برای چسباندن نیاز ندارد.

نمای curtain wall در انواع طرح های مختلفی عرضه می گردد که مخاطبان با توجه به نوع سلیقه و درخواست خود مناسب ترین گزینه را برای پیاده سازی انتخاب می کنند. نمای کرتین وال فریم لس برای ساختمان های بلند بهترین گزینه به شمار می رود که با توجه به داشتن ویژگی ها و مزیت های متعدد جایگزین ایده آلی برای پنجره های سنتی چوبی و آلومینیومی می باشد. در بسیاری از نماهای امروزی اجرای کرتین وال بسیار مورد توجه واقع می باشد چرا که نمای شیشه ای کرتین وال با داشتن ظاهر بسیار لوکس و مدرن از قابلیت های مختلفی نیز برخوردار بوده و این ویژگی ها از دلایل اصلی جذب توجه کارفرمایان محسوب می شود.

نمای curtain wall - نمای کرتین وال - قیمت نمای کرتین وال
کاربرد کرتین وال

ساختمان های معروف با نمای کرتین وال

نمای curtain wall به شکل صنعتی تولید شده و به نماهای خشک یا نماهای تهویه شونده معروف می باشد. در این نوع نمای ساختمان تنها بار خود را تحمل نموده و با توجه به نوع ساختاری که دارا می باشد در مقابل بسیاری از شرایط اقلیمی از جمله نوسانات ناشی از فشار باد، نفوذ آب و هوا، تبادل حرارت و برودت و نیروی زمین لرزه از مقاومت بی نظیری برخوردار می باشد.
نمای شیشه ای از سالیان بسیار دور مورد توجه کارفرمایان بسیاری واقع بوده است که با پیشرفت علم و تکنولوژی و ارائه نمای کرتین وال توانستند تمامی معایب نماهای شیشه ای قدیمی را پوشانده و امروزه شاهده اجرای این نمای مدرن و لوکس در بسیاری از ساختمان های معروف جهانی می باشیم که این امر دلیل بر زیبایی ظاهری و ویژگی های محبوب این نمای خارجی می باشد. از جمله ساختمان های معروفی که از این نما در ظاهرشان استفاده شده است می توان به موارد زیر اشاره نمود:

هرم لوور پاریس : این حرم شیشه ای که در کاخ لوور قرار دارد به عنوان ورودی موزه لوور مورد استفاده واقع می باشد این قطعه زیبای معماری شیشه ای دارای 21.6 متر ارتفاه بوده و از 603 قسمت شیشه ای تشکیل شده است.
میدان فدوراسیون: ساختار این ساختمان بسیار خاص بوده و از هندسه متمایز تکتونیکی نمای شیشه ای بهره مند می باشد. این میدان با قرار گرفتن در قلب ملبورن از محبوب ترین مناطق دیدنی در این شهر می باشد.
کریستال کپنهاگ: این ساختمان در یکی از نقاط پرتردد شهر کپنهاگ قرار گرفته و نمای این ساختمان با داشتن یک ضد آفتاب یکپارچه با تغییر شرایط نور سازگار می باشد.
برج گاراک شرقی(سئول): این برج جلوه ای بسیار جذاب از حرکت موج را به نمایش گذاشته است و طراحی آن از جریان شعر سنتی کره ای الهام گرفته و از محبوبترین مکان های اداری در شهر شرقی قرار گرفته است.

پروژه ویلای منظر دریا نمای کرتین وال نمای اسکای لایت پنجره آلومینیومی نرده شیشه ای
پروژه ویلای منظر دریا

مزایای اجرای نمای curtain wall

اجرای نمای curtain wall روز به روز در حال افزایش بوده و به دلیل آن مزیت های بی نظیر و منحصر به فرد آن می باشد که در ادامه به برخی از مزیت ها و ویژگی های این نمای مدرن پرداخته ایم:

  • امکان عایق کردن سطح نما
  • جذابیت بالای نمای ساختمان
  • نصب آسان و سریع و کاربردی
  • ایجاد فضای داخلی دلنشین با استفاده از شیشه های رنگی
  • شیشه های مقاوم در برابر ضربه و عایق
  • مجهز بودن به سیستم تخلیه هوا و آب باران
  • امکان استفاده از درپوش های متفاوت
  • محدود کردن دید به داخل با استفاده از شیشه های رفلکس
  • دید مناسب از داخل به بیرون
  • قابل استفاده به صورت المان سازه
  •  مقاومت در برابر زلزله
نمای curtain wall - نمای کرتین وال - سیستم نمای کرتین وال - نمای لامل
اجرای نمای curtain wall

به منظور اجرای نمای curtain wall می توانید از خدمات و امکانات ارائه شده در شرکت مجری آرمن طرح و نما بهره مند شوید شرکت ما با در اختیار داشتن پیشرفته ترین دستگاه ها و حرفه ای ترین معماران و مهندسین در زمینه اجرای نمای curtain wall به بهترین شکل ممکن خدمت رسانی می نماید. کاربران می توانند با انتخاب شرکت ما در کنار کیفیت کاری بی نظیر و قابل اطمینان از هزینه های مقرون به صرفه ای برخوردار شوند.

لینکدین
پینترست
تلگرام

Comments (02)

  • mohammadi

    آوریل 24, 2021 / 3 سال بیش از

    لطفا بیشتر در مورد نمای کرتین وال فریم لس توضیح بدین
    ممنون

    • پشتیبان

      آوریل 24, 2021 / 3 سال بیش از

      سلام وقت شما بخیر
      کرتین وال فریم لس (Frameless curtain wall) یا دیوارپوش شیشه ای بدون قاب یک نوع دیوارپوش یا قاب آلومینیومی و یک محصول جامع با فناوری جدید است. از این مدل دیوارپوش یا کرتین وال فریم لس برای نگه داشتن شیشه و قاب آلومینیومی استفاده نمی شود. این سازه سیلیکونی به قاب و مشخصات شیشه آلومینیومی بستگی دارد. نمای کرتین وال شیشه ای بدون قاب (Frameless) از مدرن ترین نوع نمای شیشه ای هستند که بسیاری از معایب نماهای شیشه ای گذشته را پوشش می دهند.
      برای مطالعه جزئیات بیشتر به مقاله زیر مراجعه کنید.
      https://r-men.com/blog/%d9%85%d9%87%d9%85%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%b1%d8%aa%db%8c%d9%86-%d9%88%d8%a7%d9%84-%d8%b4%db%8c%d8%b4%d9%87-%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%af/

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button