انواع روش اجرای نمای شیشه ای اسپایدر

روش اجرای نمای اسپایدر - نمای اسپایدر

نمای شیشه ای اسپایدر از مدرن ترین مدل های نمای شیشه ای مدرن در ساختمان ها و مراکز تجاری و اداری است و روش اجرای نمای اسپایدر بسته به نوع آن متفاوت است اما در هر صورت از هر نوعی که باشد علاوه بر شفافیت و زیبایی بالا، نورگیری بسیار خوبی داشته و با بهره گیری از نور طبیعی هم در بهبود مود افراد و پرسنل نقش اساسی ایفا می کند و هم نیاز به یک سیستم روشنایی قوی را کاهش داده و در مصرف انرژی صرفه جویی می گردد.

نمای شیشه ای اسپایدر - سیستم نمای اسپایدر -
نمای شیشه ای اسپایدر

گروه مهندسی آرمن طرح و نما که در نمای اسپایدری بهترین کیفیت و قیمت را ارائه می کند قادر به نصب از طریق انواع روش اجرای نمای اسپایدر است تا در هر شرایطی بتوانید به بهترین شکل از این نمای بسیار زیبا و مدرن استفاده کنید. در ادامه رایج ترین روش های نصب و اجرا را توضیح می دهیم:

  • اجرای نما به روش spider pipe & Spider Truss: در این روش اجرای نمای اسپایدر از لوله های فولاد ضد زنگ و فولادی به عنوان ساختار اصلی و نگهدارنده استفاده می شود که با توجه به وزن کلی، از ضخامت و قطر متفاوتی از آن استفاده می شود.
  • اجرای نما به روش Spider Clamp: در این روش اجرای نمای اسپایدر ترجیح بر این است که به استفاده از بست نگهدارنده شیشه و دسته اسپایدر از تجهیزات فولادی استفاده شود و بخش نگهدارنده نیز لوله مانند دارای کابل است که فشار را به تکیه گاه اصلی منتقل می کنند و در اجرای نمای شیشه ای اسپایدر این شیوه رایج تر است.
  • اجرای نما به روش Glass Fitting: در این شیوه برای تحمل فشار وزن سازه از شیشه های دو جداره لمینتی استفاده می گردد که معمولا سقف ارتفاع 7 متری برای آن در نظر گرفته شده است.
  • اجرای نما به روش Tension Rod & Tension Cable: همانطور که نام آن مشخص است در این شیوه نصب نمای اسپایدر از کابل و میله استفاده می گردد تا بار و وزن کل سازه را تحمل کنند. محل اتصال شیشه به این قطعات از طریق کانکتور یا اتصال دهنده است که در نهایت ظاهری شبکه مانند را در روش اجرای نمای اسپایدر ایجاد می کند.

در نظر داشته باشید که تمامی انواع روش اجرای نمای اسپایدر که در بالا نیز توضیح دادیم نیازمند این است که محاسبات مهندسی پیشرفته از طریق نرم افزارهای پیچیده و همچنین مهندسین با تجربه صورت گیرد تا بتوان نسبت به قدرت و اتصال صحیح تک تک بخش ها اطمینان حاصل کرد.

شیشه نمای اسپایدر
شیشه نمای اسپایدر

جزئیات نمای اسپایدر dwg

در این قسمت گروه مهندسی آرمن طرح و نما برای آشنایی بیشتر شما با اجزای مختلف نمای اسپایدر لیستی از اصطلاحات رایج که در واقع اجزای مشترک تمامی انواع نمای اسپایدر است را ذکر می کنیم:

  • Routel: معادل این عبارت در نظام مهندسی، بست نگهدارنده شیشه است. در انواع روش اجرای نمای اسپایدر برای اینکه بتوانید شیشه های ضخیم استفاده کنید نیاز به بست های محکمی دارید که شیشه ها در جای خود ثابت شوند. سه فرم مفصلی، دو و تک جداره از آنها موجود است.
  • Structure: در سازه های مهندسی به اسکلت اصلی، استراکچر می گویند که وزن کل تمامی بخش ها را تحمل می کند که باید با توجه به وزن سایر اجزا و مجموع وزن آنها، ضخامت و متریال مناسب برای اسکلت اصلی انتخاب کرد چرا که در صورت مقاومت کمتر سبب از هم پاشیده شدن ساختار و رخداد فاجعه شده و در صورتی هم که وزن اسکلت اصلی زیاد باشد، کسر نیروی وارد شده به شیشه ها بیشتر خواهد شد.
  • Glass: در انواع روش اجرای نمای اسپایدر و هر فرمی از آن شیشه یا گلس بخش اصلی و ثابت است که با آن تعریف می شود. فقط باید شیشه ای انتخاب گردد نسبت به هدر رفت حرارت و مقاومت نسبت به فشار باد و برف، عملکرد خوبی از خود نشان دهد که شیشه های لمینت و دو جداره و حتی سه جداره انتخاب هوشمندانه ای هستند.
  • Connector: کانکتور یا آداپتور یا اتصالات نام های مختلف این بخش است که وظیفه آن انتقال وزن و بار از تمامی بخش ها در نهایت به اسکلت اصلی است.
  • Spider Arms: بازوهای اسپایدری (عنکبوتی) که به آنها دسته های اسپایدری هم گفته می شود که قطعا با نگاه کردن به نمای اسپایدری متوجه آنها شده اید، برای نگه داشتن شیشه ها در هر کدام از انواع روش اجرای نمای اسپایدر است. معمولا برحسب اینکه شیشه ها به چه شکلی قرار گیرند یا ابعاد کلی به چه صورتی باشد مهندسین از یکی از انواع چهارشاخ، سه شاخ، دو شاخ یا یک شاخ استفاده می کنند که جنس آنها نیز با توجه به نوع اقلیم مشخص می گردد اما عموما از فولاد ضد زنگ است.
پروژه مجتمع اداری-تجاری مهدیس رویان نمای کرتین وال - پنجره آلومینیومی - نرده شیشه ای
پروژه مجتمع اداری-تجاری مهدیس رویان
آرمن مجری نما

 

گروه مهندسی آرمن طرح و نما، بزرگ ترین و معتبرترین مجری نمای اسپایدر به کمک انواع روش اجرای نمای اسپایدر در کشور آماده خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز با قیمتی رقابتی و متریال بسیار با کیفیت می باشد که می توانید همین حالا با کارشناسان واحد فروش ما تماس گرفته و اطلاعات تکمیلی را دریافت کنید.

لینکدین
پینترست
تلگرام

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button