انواع سیستم های نما

نمای کرتین وال تقویت شده با فولاد

امروز با پیشرفت تکنولوژی شاهد ارائه انواع سیستم های نما در سراسر نقاط دنیا می باشیم که در صنعت معماری و طراحی از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. امروز افراد با در اولویت قرار دادن متریال ها و مصالح مدرن و پیشرفته سعی بر آن دارند از لوکس ترین و مدرن ترین سیستم های نمای ساختمان در جهان برخوردار شوند که در این خصوص می توان گفت بر اساس نوع کاربری ساختمان و شرایط اقلیمی مربوط بایستی مناسب ترین و پرکارایی ترین گزینه را در اولویت خود قرار داد برای مثال منطقه را از نظر عوامل طبیعی چون زلزله و طوفان های موسمی مورد بررسی قرار داده و با توجه به ویژگی ها و قابلیت های هر یک از نماهای ساختمانی ایده آل ترین انتخاب را داشته باشید.

انواع سیستم های نما

از جمله انواع سیستم های اجرایی نماهای ساختمانی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  •  نمای دو پوسته
  • نمای شیشه ای اسپایدر
  • نمای شیشه ای کرتین وال

شرکت های خدماتی در زمینه اجرای لوکس ترین و شیک ترین انواع نماهای ساختمانی به فعالیت مشغول می باشند که کارفرمایان می توانند با ورود به وب سایت رسمی آرمن طرح و نما از امکانات و خدمات با کیفیت و محبوب برخوردار شوند و با مشاهده نمونه کارهای اجرایی بهترین انتخاب را از میان انواع سیستم های نما داشته باشند.

انواع سیستم های نما - انواع سیستم های نمای ساختمان - انواع نمای ساختمان
انواع سیستم های نمای ساختمان

نمای دو پوسته، انواع سیستم های نما

یکی از لوکس ترین و شیک ترین انواع سیستم های نما، نمای دو پوسته می باشد که پس از بحران انرژی در دهه 70 میلادی ایده بسیار جالب و پرطرفداری به شمار می رفت که تحول اساسی در ساختار نمای ساختمان ها به وجود آورد. پیدایش این ایده فلسفه خاص خود را دارا بوده و به منظور دستیابی به بهترین سطح آرامش دمایی بوده است که با مزیت هایی از جمله مصرف بهینه انرژِ و بالاترین میزان بهره مندی از نور طبیعی برخوردار بوده است. نمای دو پوسته از پرطرفدارترین و رایج ترین انواع سیستم های نما بوده که با پیدایش به صورت چشم برهم زنی در سراسر نقاط دنیا رایج و پیشرفت کرد. در خصوص طبقه بندی این نوع سیستم های نمای ساختمان می توان به یک سری تفاوت عمده بین آنها اشاره نمود:

  • سیستم هایی که در آنها فضای داخلی یک سیستم تهویه مکانیکی وجود دارد
  • سیستم هایی که در آنها در فضاهای خالی بار و جریان هوا به شکل سیستم تهویه طبیعی جریان دارد
  • سیستم هایی که در آنها فضای داخلی بسته می باشد و این فضا به شکل یک سپر در مقابل حرارت و صدا عمل می کند.

نمای دو پوسته از عناصری چون فلز، هوا و شیشه طراحی شده و با توجه به مزیت ها و ویژگی های بی نظیر از جمله موارد زیر در انتخاب بسیاری قرار می گیرد:

  • کاهش کلی حرارت خورشیدی در فصل تابستان
  • جلوگیری از ورود سروصدا به داخل ساختمان
  • کاهش تلفات حرارتی در زمستان
  • کاهش اوج فشار باد
  • افزایش استفاده از حرارت خورشید در فصل زمستان
سیستم نما - سیستم نما - آرمن طرح و نما
سیستم نما – آرمن طرح و نما

نمای شیشه ای کرتین وال

نمای شیشه ای کرتین وال یکی دیگر از انواع سیستم های نما بوده و با ساختار خود ایستایی به عنوان لوکس ترین و شیک ترین نماهای اجرایی در سال های اخیر شناخته می شود. منظور از خود ایستا بودن این نما به این مفهوم است که به دلیل وزن زیاد شیشه روی لامل ها و شاسی کشی ها سنگینی کرده و باری حاصل شده از وزن این شیشه ها و انرژی های طبیعی چون طوفان و باد مورد توجه پوسته خارجی بوده و بر خود ساختمان وارد نمی شود. انتخاب نمای شیشه ای کرتین وال به عنوان یکی از بهترین انواع سیستم های نما از زیبایی ظاهری قابل توجهی برخوردار بوده و مصرف نور را کنترل می کند از این رو استفاده از این نما بسیار مورد تقاضا واقع شده است.

نمای شیشه ای اسپایدر

از دیگر انواع سیستم های نما می توان به نمای شیشه ای اسپایدر اشاره نمود همانطور که میدانید شیشه یکی از مهمترین مصالح ساخت و ساز به شمار می رود و نقش بسیار مهمی را در بخش های سازنده یک ساختمان دارد که در این میان می توان گفت شیشه اسپایدر یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین انواع سیستم های نما بوده و با داشتن ویژگی ها و قابلیت های بسیار در اولویت بسیاری از طراحان قرار می گیرد.

شیشه اسپایدر از جنس شیشه های نشکن بوده و مقاومت بالایی در برابر هر گونه ضربه و طوفان دارد و هم چنین به منظور عایق حرارتی و صوتی مورد استفاده واقع می شود. برای اجرای شیشه اسپایدر در نمای ساختمان از هیچ گونه قطعه و فریمی استفاده نشده و این امر سبب می شود که هیچ مانعی در تماشای بیرون وجود نداشته باشد. هم چنین پانل های شیشه ای در این نما دارای ضخامت 12 الی 10 میلی متری بوده و امروزه اجرای این نما مدنظر بسیاری از برج سازان و معماران قرار گرفته است.

اجرای نمای اسپایدر
اجرای نمای اسپایدر

آرمن طرح و نما

آرمن طرح و نما با ارائه انواع سیستم های نما در بهترین امکانات و خدمات توانسته است مورد توجه بسیاری از کارفرمایان قرار بگیرد شما می توانید برای انتخاب انواع سیستم های نما با مشاورین حرفه ای شرکت ما در تماس بوده و با کسب اطلاعاتی دقیق در خصوص ویژگی های هر یک از نماها مناسب ترین و مورد پسند ترین گزینه را در اولویت قرار داده و از طراحان حرفه ای شرکت ما برای اجرای نمای مدنظر بهره مند شوید.

لینکدین
پینترست
تلگرام

Comments (02)

  • فرخ زاده

    ژوئن 12, 2021 / 3 سال بیش از

    سلام
    متن خیلی عالی بود
    نمای کرتین وال جز نمای خشک محسوب میشه؟

    • پشتیبان

      ژوئن 12, 2021 / 3 سال بیش از

      سلام وقت بخیر
      ممنون از دیدگاه خوب شما
      نمای کرتین وال از دسته نماهای خشک ؛ نماهای تهویه شونده محسوب می شود که زیبایی خاصی نسبت به نسل قبل از آن نمای فریم لس روی آهن دارد و مشکلات آب بندی و هوادهی را ندارد.
      برای آشنایی بیشتر با نمای شیشه ای کرتین وال می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:
      https://r-men.com/service/curtain-wall/

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button