ویژگی های نمای کرتین وال (curtain wall)

نمای کرتین وال - ویژگی های نمای کرتین وال (curtain wall)

نما از مهمترین و پر رنگ ترین بخش های اجرایی برای احداث یک ساختمان به حساب می آید و مانع از اتلاف گرما و سرما در روزهای گرم و سرد سال از ساختمان می شود. یکی از زیباترین نماهایی که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد کرتین وال است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی اجرای نمای ساختمان با توجه به نوع کاربرد آن، با روش ها و متدهای متعددی اجرا می شود؛

اتصالات نمای کرتین وال (curtain wall)

در نمای کرتین وال هیچ وزنی از عوامل بیرونی بر نما وارد نمی شود و وزن نمای کرتین وال بر روی اتصالات و شاسی کشی های خود سنگینی می کند. در این نما از اتصالات آلومینیومی و شیشه که به لامل معروف است استفاده می شود. لامل ها در دو نوع افقی و عمودی هستند که به لامل های افقی ترنسم و لامل های عمودی نیز مولیون گفته می شود. اما طراحان و معماران برای به وجود آوردن زیبایی های بصری در نمای ساختمان، طول ترنسم و مولیون ها را یک اندازه در نظر می گیرند. جنس لامل ها برای زیبایی بیشتر و مناسب با فضا می توان چوبی، فولادی و آلومینیومی در نظر گرفت.

کرتین وال - سیستم نمای خشک - آرمن مجری نما
نمای کرتین وال شیشه ای

کرتین وال مدرن ترین نما

که همه این ویژگی ها را دارد و در اکثر نماها قابل استفاده می باشد. نمای کرتین وال (curtain wall) به دلیل داشتن ویژگی های منحصر به فرد توانسته با پیشرفت قابل قبولی روبه رو شود، این نما به سبب ایجاد فضایی دلنشین و زیبا در ساختمان ها مخصوصا برج های بلند اداری و مسکونی و همچنین به علت داشتن ضریب انتقال حرارتی پایین باعث شده تا ساختمان ها در برابر عوامل بیرونی مانند باد و باران و … مقاومت خوبی از خود نشان دهند و به همین منظور جزو نماهای محبوب و پر استفاده به حساب آیند.

کرتین وال - نمای کرتین وال (curtain wall) - نمای شیشه ای کرتین وال
نمای کرتین وال در برابر طوفان و برف مقاومت بالایی دارد

ویژگی های نمای کرتین وال آرمن

مهمترین ویژگی این است که هیچگونه وزنی روی بار مرده ساختمان اضافه نمی کند و فقط بار وارده از سمت پروفیل ها و شیشه ها و همچنین بار وارده مانند باد را تحمل می کند. سیستم کرتین وال را با توجه به نقشه معماری و سازه تولید و روی نمای ساختمان نصب می کنند.

با تلفیق و ترکیب پروفایل های آلومینیومی و شیشه و یک عایق بندی آب و هوا می توان نما را طراحی و تولید کرد. این نما در انواع و اقسام گوناگونی تولید می شود. نوعی پوشش بیرونی ساختمان است که در سازه ساختمان محاسبه نمی شود. ديوار پرده ای بار مرده ساختمان را تحمل نمی کند و نیرویی هم بر آن وارد نمی کند. وزن نما و نیروی باد براساس موقعیت اقلیمی و ارتفاع ساختمان وارد می شود.

از آن جایی که نما از آلومینیوم استفاده شده به همین دلیل شرایط و ویژگی های خاص و منحصر به فردی دارد. ديوار پرده ای شیشه ای شناخته شده ترین نمای ساختمان است ولی گاهی اوقات از پنل های سنگ طبیعی یا فلزی هم استفاده می شود که در هر صورت مزایا حفظ خواهد شد.

  • نمای خشک و قابل تهویه
  • کرتین وال جزئی از نمای مدرن محسوب می شود
  • با توجه به اینکه در ساختار کرتین وال از شیشه استفاده میشود، می توان از نور طبیعی استفاده نمود
  • کرتین وال فقط برای مقابله با نیروی باد، فشار هوا، زمین لرزه و… محاسبه شده است
  • نیروی حاصل از باد، اول به دیوار و سپس به سازه منتقل می شود

انواع نمای کرتین وال (curtain wall)

شیشه ها یکی از پر کاربردترین مصالح برای تزیین نمای داخلی و مخصوصا نمای خارجی ساختمان ها به شمار می روند که به طور گسترده‌ای از گذشته تا به امروز مورد استفاده نماسازان و معماران واقع گشته است. امروزه استفاده از شیشه به دلیل داشتن تنوع طرح و رنگ بیشتر شده است و مانند گذشته به روش های سنتی مورد استفاده قرار نمی گیرد و با استفاده از تکنولوژی به شیشه های دوجداره و … تبدیل می شوند که کاربرد زیادی برای نماسازی دارند.

نمای کرتین وال (curtain wall) نسبت به نماهای سنتی گذشته مانند آجر، خشت و سنگ و گل از مزیت های فراوانی برخوردار بوده. این نما انواع مختلفی را شامل می شود مانند:

  1. شیشه ای درپوش دار (Cover Cap)
  2.  شیشه ای نیمه قاب دار (Semi Frame)
  3.  شیشه ای بدون قاب (Frameless)
کرتین وال - پروژه نمای کرتین وال شیشه ای - اجرای نمای کرتین وال شیشه ای
پروژه نمای کرتین وال شیشه ای – آرمن طرح و نما

 شیشه ای درپوش دار (Cover Cap)

نمای کرتین وال (curtain wall) شیشه ای درپوش دار؛ روش نصب این نما به این شکل است که ابتدا پروفیل های آلومینیومی عمودی و افقی موسوم به “Transoms” و “Mullions” را با یکدیگر چفت و بست می کنند و تا یک شبکه زیرسازی مناسب برای نصب درپوش فشاری ”Pressure Plate” و شیشه ها ایجاد شود که به این پروفیل ها لامل می گویند.

 شیشه ای نیمه قاب دار (Semi Frame)

نمای کرتین وال (curtain wall) شیشه ای نیمه قاب دار؛ تنها ترین تفاوت این روش با روش قبلی این است که قسمت های افقی یا عمودی (به دلخواه) حذف می شوند تا از لاستیک های عایق و چسب های مخصوص برای عایق این نوع نما استفاده شود استفاده می شود.

دیگر روش های اجرای نمای کرتین وال (curtain wall) نیز به روش های گفته شده در بالا نصب می شوند تنها با کمی تفاوت، بهتر است برای آشنایی و انتخاب صحیح چنین نماهایی به نمایندگی معتبر مانند آرمن مشاور نمای ساختمان مراجعه کنید تا مشاوره های این نمایندگی به راحتی استفاده کنید.

کرتین وال - نمای کرتین وال - سیستم نمای کرتین وال -
آرمن مجری نمای کرتین وال مدرن

مزایا

  1. جلوگیری از نفوذ آب
  2. جلوگیری از اتلاف انرژی
  3. امنیت
  4. آکوستیک
  5. کاهش مصرف انرژی
  6. سازه سبک
  7. کاهش بار مرده ساختمان
  8. نهایت استفاده از نور طبیعی در طی روز
  9. امکان تلفیق و ترکیب سازه با سایر مواد اولیه پوششی
  10. کاهش هزینه های نگهداری و حفظ و مراقبت از ساختمان
  11. مقاومت در برابر لرزه های زلزله و بادهای تند
  12. محافظی ماندگار در برابر دستبرد و سرقت از ساختمان
  13. نمای زیبای ساختمان با تلفیق شیشه های رنگی و سایر مواد اولیه
  14. جذابیت هر چه بیشتر نما
  15. دید محدود نسبت به داخل ساختمان از بیرون با شیشه های رفلکس
  16. محیط ایده آل و زیبا
  17. فضایی آرام و دلنشین
  18. امکان محاسبه مصرف انرژی
  19. سبک بود و کاهش وزن مرده ساختمان
  20. کاهش مصرف انرژی (با توجه به عایق بندی حرفه)
  21. سرعت بالای اجرا
  22. قیمت مناسب
پروژه مجتمع اداری-تجاری مهدیس رویان
پروژه مجتمع اداری-تجاری مهدیس رویان

قابلیت های سیستم نمای کرتین وال

نمای کرتین وال (curtain wall) قابلیت های خوبی در ساختمان ایجاد می کند مانند، استفاده حداکثری از نور روز که به کاهش مصرف انرژی برق بسیار کمک می کند و کاهش وزن مرده ساختمان برای اینکه مصالح به کار رفته برای این کار نسبت به مصالح سنتی مانند آجر و سنگ وزن کمتری داشته و این به منزله کاهش حداکثری بار مرده ساختمان ها است.

اگر نیاز به مشاوره و یا خرید این نوع از نماها دارید توصیه می کنیم حتما سری به آرمن طرح و نما بزنید. این شرکت با داشتن با کیفیت ترین نمای کرتین وال (curtain wall) در سطح کشور می تواند کمک خوبی برای شما در این زمینه باشد.

شرکت آرمن طراح و ارائه دهنده انواع سیستم نمای مدرن، آماده اجرای انواع نمای کرتین وال برای ساختمان شما می باشد، جهت دریافت اطلاعات و مشاوره با ما در تماس باشید.

لینکدین
پینترست
تلگرام

Comments (05)

  • بهرامی

    ژوئن 19, 2021 / 3 سال بیش از

    سلام وقت بخیر
    شیشه ای درپوش دار (Cover Cap) چه مزیتی دارد؟

    • پشتیبان

      ژوئن 19, 2021 / 3 سال بیش از

      سلام وقت بخیر
      سیستم کرتین وال شیشه ای درپوش دار(Cover Cap) جز نماهای شیشه ای مدرن روز محسوب می شود. نمای درپوش دار از شیشه و پروفیل آلومینیومی (لامل) و دارای عایق پلاستیکی می باشد که نما را در مقابل زلزله، باد و عوامل محیطی مقاوم تر می کند. در این نما از شیشه برای زیبایی و شفافیت بیشتر و همچنین رطوبت و صدا استفاده می شود. و پروفیل آلومینیوم نیز نسبت به مصالحی مانند سنگ و آجر و چوب وزن کمتری دارد برای همین برای مونتاژ در محل بهترین گزینه می تواند باشد.

      برای آشنایی با انواع نمای کرتین وال می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:
      https://r-men.com/service/curtain-wall/

  • کیا

    آوریل 26, 2021 / 3 سال بیش از

    سلام
    لطفا توضیح بیشتر در مورد انواع نمای کرتین وال بگین؟
    ممنون

    • پشتیبان

      آوریل 26, 2021 / 3 سال بیش از

      سلام وقتتون بخیر
      برای آشنایی بیشتر با نمای کرتین وال و انواع آن به لینک زیر مراجعه کنید.
      https://r-men.com/service/curtain-wall/

      • کیا

        آوریل 26, 2021 / 3 سال بیش از

        مطالب بسیار مفید و آموزنده بود.

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button