معرفی سقف شیشه ای اسکایلایت Sky Light

سقف شیشه ای
اسکای لایت (Sky Light) ساختاری است که نور را عبور می دهد. این امر باعث می شود تمام یا بخشی از فضای سقف یک ساختمان، برای اهداف نورگیری در روز شکل بگیرد.
شیشۀ لمینت شده با یک لایۀ نازک پلاستیکی که بین دو تکۀ شیشه ای تحت فشار قرار گرفته است، ساخته می شود. با این که ترکیبات متفاوت بسیار زیادی وجود دارد، بیشتر سازندگان اسکای لایت، سقف های شیشه ای را با استفاده از یک قاب شیشه ای تمپر شده روی طرف رو به بیرون و یک قاب شیشه ای لمینت شدۀ شیشه ای رو به داخل، می سازند.
سقف های شیشه ای یک ساختار بسیار زیبا می باشند که به جای این که در ساخت آن از مصالح عمومی که در ساخت سقف ساختمان ها استفاده می شود، از شیشه ساخته می شود.

سقف شیشه ای
سقف شیشه ای – آرمن طرح و نما

دلایل بنیادین استفاده از ساختار سقف شیشه ای

دلایل زیادی برای ایجاد سقف شیشه ای وجود دارد که در واقع مزیت های این نوع سقف محسوب میشوند:

  • ساختار شیشه ای اسکای لایت (Sky Light) با محیط زیست، بیشتر از هر نوع مصالح دیگری دارای سازگای می باشد. در واقع ساختار شیشه ای، یک راهکار زیبا و باشکوه می باشد.
  • با استفاده از سقف شیشه ای اسکای لایت ( Sky Light )، ساختمان ها، به ویژه ساختمان های مسکونی و یا تجاری، به صورت طبیعی نورگیری کرده و روشن می مانند.
  • در ساختار شیشه ای اسکای لایت (Sky Light)، به جای استفاده از جریان الکتریکی به عنوان یک منبع تولید نور، نور طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین با مصرف برق (انرژی) صرفه جویی می شود.

اما سقف های شیشه ای Sky Light در چه مکان هایی قابل استفاده هستند:

  • فضاهایی وجود دارند که وظیفۀ آن ها پوشش دهی سقف با استفاده از سازه های فضایی است. برای پوشش دهی این گونه فضاها می توان از ساختار های شیشه ای اسکای لایت Sky Light استفاده کرد.
  • به این واقعیت توجه کنید، که در شهرهای بزرگ صنعتی، فضاهای سبز کمتر شده اند و بیشتر، ساخت و ساز های شهری و ساخت ساختمان های اکولوژیکی رایج شده است. بنابراین، با افزایش ارتفاع ساختمان ها و برج ها و دور شدن و کاهش فضاهای سبز برای واحدهای ساختمانی متعلق به همین ساختمان ها و برج ها، با استفاده از ساختار های شیشه ای اسکای لایت Sky Light ، می توان تراس هایی در آن ها ساخت که در آن از فضای سبز شخصی استفاده کرد. صد البته نورگیری این فضاهای سبز نیز مساعد خواهد بود.
اسکای لایت نوع ساختار پیرامونی
اسکای لایت نوع ساختار پیرامونی – آرمن طرح و نما
  • در برخی از فضاها نیز به راحتی می توان از ساختار های شیشه ای اسکای لایت بهره مند شد. از این نوع فضاها می توان به طاق ها و گنبد ها اشاره کرد.
  • به نظر می رسد سیستم ساختار های شیشه ای اسکای لایت Sky Light به تکنولوژی کمک می کند و با کمک این سیستم می توان تراس های ساخت که دارای ویژگی های خاصی باشند. البته باید اشاره کرد که سازه های شیشه ای اسکای لایت علاوه بر این که در داخل بناها فضاهای بسیار زیبایی ایجاد می کند، به لحاظ استاتیکی نیز زیبایی دو چندان به کل سازه می دهد.
لینکدین
پینترست
تلگرام

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button