ساختمانی مدرن با نرده شیشه ای بالکن

سیستم نرده شیشه ای

سیستم نرده شیشه ای بالکن برای تقویت زیبایی های معماری یک ساختمان طراحی شده است و حداکثر میزان گستره دید را در اختیار بیننده قرار می دهند. نرده شیشه ای بالکن از شیشه های سکوریت لمینت یا شیشه سخت ساخته شده که به صورت بی رنگ، رنگی یا مات تولید می شوند. فرقی نمی کند پروژه ساختمانی شما یک خانه مسکونی معمولی باشد یا یک ساختمان تجاری و یا حتی یک ویلای مدرن، در هر حالت می توان با نرده شیشه ای بالکن نمایی زیبا به ظاهر ساختمان بخشید.

نرده شیشه ای چیست؟

نرده شیشه ای، یک حصار مستحکم ساخته شده از شیشه سخت یا سکوریت است که با مزیت هایی همچون استحکام، دید گسترده، قدرت انتقال نور و انرژی و از همه مهمتر فاکتور ظرافت و زیبایی شناسی، در نمای بسیاری از ساختمان های مسکونی و نمای ساختمان تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین نرده شیشه ای بالکن یک فاکتور مهم در ساخت نمای ساختمان های ویلایی مدرن است که وجودش به ظاهر ویلا، زیبایی دو چندان می بخشد.

نرده شیشه ای - سیستم نرده ای شیشه ای
نرده شیشه ای – آرمن طرح و نما

قسمت های مختلف نرده شیشه ای

بخش های مختلف نرده شیشه ای عبارتند از

_ صفحات شیشه ای نشکن سکوریت و سخت با ضخامت و بلندای متفاوت که در برابر ضربه و فشار باد مقاوم هستند.

_ قاب و فریم در نرده های قاب دار که از فلز ضد زنگ و مقاوم در برابر پوسیدگی تهیه می شود.

_ ابزار فلزی نصب بر روی زمین و دیواره ها در نرده های بدون قاب اسپیگات و فیکس پوینت که شامل گیره های نگه دارنده و دکمه های فلزی می باشد و همچنین گیره های فلزی جهت اتصال صفحات شیشه ای به هم در نرده شیشه ای اسپایدر که همگی از فلز مقاوم و ضد زنگ ساخته شده اند.

"<yoastmark

انتخاب نرده شیشه ای مناسب برای بالکن

برای انتخاب بهترین نرده شیشه ای بالکن، فاکتورهای مهمی وجود دارد. چنانچه نرده های ساختمان سبب مسدود کردن نمای دید شود، از زیبایی های منظره بی نصیب می شوید و از طرفی از بالکنی با نمای زیبا نیز بهره مند نخواهید شد. نرده شیشه ای بالکن یک اعجاز در معماری مدرن است که دیدن منظره ای باز و بدون مانع از دنیای بیرون را امکان پذیر می کند. برخلاف تصورات غلط رایج، نرده های شیشه ای با کیفیت، بسیار ایمن و بادوام هستند. نرده های شیشه ای بر اساس نوع ظاهر، ابزار و وسایل و روش نصب به انواع مختلف تقسیم می شوند.

 انواع نرده شیشه ای بالکن

نرده شیشه ای بالکن می تواند در مدل های بدون قاب و نیمه فریم دار باشد. در تقسیم بندی دیگر، نرده ها بر اساس نوع اتصالات قطعات شیشه ای به انواع اسپایدر، اسپیگات و فیکس پوینت تقسیم می شوند. قیمت نرده شیشه ای در هر یک از انواع نرده به نوع شیشه، نوع اتصالات، طراحی مهندسی نرده ها و همچنین متراژ به کار رفته بستگی دارد.

 نرده های شیشه ای قاب دار

نرده شیشه ای قاب دار رایج ترین نوع نرده های شیشه ای مورد استفاده در ساختمان است. این نرده ها، متشکل از شیشه های شفافی هستند که به وسیله یک چارچوب فلزی در زمین قرار گرفته اند. آلومینیوم به دلیل مقاومت در برابر رطوبت و پوسیدگی بهترین گزینه می باشد. نرده شیشه ای بالکن قاب دار را می توان بر روی هر سطح از صفحات چوبی یا بتونی، کار گذاشت. نرده های شیشه ای قاب دار، دید منظره را حفظ می کنند و از آنجا که این نرده ها از یک قاب فلزی برخوردار هستند، برای پله ها و سکوهای بلند بسیار عالی هستند، چراکه به مهمانان و عابرین این امکان را می دهند که دست خود را برای پشتیبانی یا احساس امنیت، از قسمت فلزی بالای نرده بگیرند.

نرده های شیشه ای بدون قاب

زمانی که محیط منظره شما دید خیره کننده ای دارد و می خواهید از آن بیشترین استفاده را ببرید، پس نرده شیشه ای بالکن بدون قاب بهترین گزینه برای شما است. این نرده شیشه ای، دارای پنل های شیشه ای و بدون قابی است که امکان مشاهده منظره بدون مزاحمت در دید را برای شما فراهم می کنند و با داشتن نرده های شیشه ای بدون قاب، هیچ مانعی در نظر شما وجود نخواهد داشت.

نمای شیشه ای
نمای شیشه ای – آرمن طرح و نما

نرده شیشه ای اسپیگات

نرده شیشه ای بالکن اسپیگات، نوعی از پانل های شیشه ای ضخیم 10 و 12 میلی متر بدون قاب است که به کمک گیره های فلزی (پایه های نگهدارنده) کوچک که شیشه در آن قرار می گیرد به صورت معلق بر زمین نصب می شود. این سیستم ها معمولاً در سطوحی که دارای پستی بلندی است گزینه خوبی است، اما چنانچه مقاومت سطوح کم باشد نمیتوانند پشتیبان مناسبی در جهت نگهداری از نرده ها در سطح باشند.

نرده شیشه ای اسپیگات - Spigot balustrade
نرده شیشه ای اسپیگات – Spigot balustrade

نرده شیشه ای فیکس پوینت

در نرده شیشه ای بالکن از نوع فیکس پوینت، از شیشه سکوریت لمینت شده استفاده می شوند. از مزیت های استفاده از این مدل نرده شیشه ای، ایجاد فضای بیشتر در راه پله و بالکن بدون مانع است. یک قطعه کوچک ضد زنگ که به شکل دکمه، شیشه را به دیواره ها بدون ستون متصل میکند، تنها راه اتصال شیشه به دیواره است و به همین دلیل به این نرده ها، نرده دکمه ای نیز گفته می شود.

نرده شیشه ای اسپایدر

نرده شیشه ای اسپایدر یکی از انواع مدل نرده های مدرن ساخته شده توسط شیشه های سکوریت و سخت است که به وسیله ابزار اتصال شیشه های اسپایدری از جنس فلز ضد زنگ به همراه پایه های لوله ای ساخته شده اند. این نوع نرده ها، یکی از مقاوم ترین انواع نرده شیشه ای است که در مراکز تجاری و فرودگاه ها بیشترین کاربرد را دارند.

شیشه نمای اسپایدر
شیشه نمای اسپایدر

چه ویژگی هایی در انتخاب صحیح نرده لازم است

ایمنی: کیفیت نوع شیشه مورد استفاده در نرده شیشه ای بالکن بسیار با اهمیت است. کیفیت بهینه در شیشه های سخت و سکوریت و همچنین اجزای فلزی نصب نرده می تواند در ایمنی نرده ها بسیار تاثیر گذار باشد.

ارتفاع و ضخامت نرده های شیشه ای: تعیین ارتفاعات نرده بر اساس دستورالعمل های بین المللی می باشد که در آن، در ساختمان های تجاری، استفاده از نرده های شیشه ای بلند با ضخامت 42 اینچ بسیار رایج است و در فضاهای مسکونی از نرده های شیشه ای 36 ، 39 یا 42 اینچ استفاده می شود. در استخرها نیز نرده های بلند 48 اینچی به کار می رود.

دستگیره و تکیه گاه های بالایی: نکته دیگری که باید در مورد انتخاب نوع نرده شیشه ای بالکن در نظر گرفته شود میله یا بالشتک بالای نرده ها است. این ساختارها معمولا یا از شیشه بیرون زده یا بر روی شیشه می نشیند. در هر صورت، یک دستگیره باید به اندازه کافی قوی باشد تا اگر کسی به آن تکیه کرد توان پشتیبانی را داشته باشد.

"

آرمن طرح و نما، با طراحی انواع نما با نرده های شیشه ای در منازل مسکونی و ویلایی و همچنین ساختمان های تجاری، تلفیقی از لمس زیبایی، هنر و به روز بودن را فراهم نموده است. آرمن مجری نمای شیشه ای، با به کار گیری نرده های شیشه ای در طراحی های خود، قدمی نو در ارتقای طراحی های مدرن نمای شیشه ای ساختمان برداشته است.

لینکدین
پینترست
تلگرام

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button