نمای ساختمان تجاری، هویت برند تجاری کسب و کارتان

نمای ساختمان تجاری

یکی از چالش برانگیزترین جنبه های طراحی نمای ساختمان تجاری مدرن این است که بتوانید در چند لحظه، هویت برند خود را به بیننده معرفی کنید. مردم زمان زیادی را در حال پیاده روی یا رانندگی با اتومبیل خود می گذرانند و مدام از کنار ساختمان های بزرگ و لوکس عبور می کنند، بنابراین خاص بودن علائم و طراحی در روند ساخت و ساز نمای ساختمان تجاری شما، یک اصل مهم در رقابت است.نشانه گذاری با علائم معماری و نام تجاری، یک جزء مهم برای طراحی نمای ساختمان تجاری است. این کار، معرفی برند و آشنایی با کاربرد آن محصول را آسان تر می کند. استفاده از طراحی به یادماندنی به ماندگاری موقعیت مکانی شما در ذهن افراد کمک می کند و حتی می تواند سبب شود که افراد به سمت ساختمان شما جذب شوند.

طراحی نمای ساختمان تجاری، نیاز جوامع مصرف کننده امروز

امروزه بسیاری از صاحبان مشاغل و املاک تجاری مایل هستند یک نمای ساختمان تجاری چشم نواز و پویا داشته باشند در حالی که ظاهر نما، معرف نوع محصول یا فعالیت تجاری آنها نیز باشد. به همین دلیل، طراحی این نما پا به عرصه رقابت در تنوع گذاشته به طوری که ساختمان های جدید امروزی هریک از لحاظ رنگ، بافت، الگو و سبک طراحی تعریف مشخص خود را دارند.

نمودار شماتیک در طرح های نمای ساختمان تجاری

در مهندسی نما، الزاماتی وجود دارد که در طراحی نمای کلی موثر است. این الزامات شامل بودجه اختصاص یافته، هدف اصلی از طراحی و همچنین محدودیت های مختلف قانونی و عملی مربوط به ساخت یک ساختمان در منطقه مورد نظر می باشد.

اولین چیزی که مطرح است این است که به طور واضح مقصدی را که نما برای آن ارائه می شود، تعریف کنیم. پس از این مرحله، می بایست امکانات عملکرد اجرایی ساخت نمای ساختمان تجاری مشخص شود. این امکانات، بودجه اختصاص یافته، زمان بندی، میزان نیروی کار مورد نیاز، ملاحظات نظارتی و موارد دیگر را شامل می شود. هدف اصلی بررسی معیارهای عملیاتی، ایجاد یک نقشه راه است که توسط صاحب ملک و معماران به صورت توافقی تعیین می گردد و در نهایت، طراحی نما با محاسبه هزینه های اصلی، نیروی کار، مصالح مورد نیاز و تعیین جدول زمانی آغاز می شود.

نمای ساختمان تجاری - نمای مجتمع تجاری
نمای ساختمان تجاری – آرمن طرح و نما

رنگ و بافت پویا در طراحی نما

کمترساختمان تجاری وجود دارد که دارای یک رنگ جسورانه چشم نواز نباشد. رنگ تأثیر قدرتمندی بر احساسات دارد. در این بین، رنگ قرمز به عنوان یک رنگ محرک و قدرتمند می تواند افراد را به سمت خود جذب نماید.

نوع مصالح در نمای ساختمان تجاری

این جنبه بسیار مهم از طراحی نمای ساختمان تجاری را باید قبل از شروع ساخت نما در نظر گرفت. از نمای تزیین شده با گیاهان سبز در یک مرکز خرید گرفته تا استفاده از چوب بامبو و چوب درختان جنگل در طراحی نمای یک دفتر کار مهندسی یا جلوه ای از شیشه رفلکس یا شیشه معمولی در یک نمای ساختمان تجاری اداری، همگی بستگی به کاربرد نهایی و مقصدی دارد که برای یک ساختمان در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال نمای شیشه ای شفاف اکثر رستوران ها، نمای زیبایی از فضای داخلی و مشتری های خوشحال را نشان می دهد و بدین ترتیب افراد بیشتری را برای ورود به رستوران جذب می کند.

طراحی شیشه ای

همانطور که در مورد رستوران گفته شد، برای مرکز خرید نیز طراحی شیشه ای و شفاف این امکان را می دهد که یک فرد از نمای بیرون، مشتریان خوشحال و راضی از خرید را ببیند و همچنین به یک دید کلی از فضای داخلی مرکز خرید دست یابد. پس استفاده از نمای شیشه ای در ساختمان تجاری یک ترفند، جهت جذب مشتری است که می تواند انتخاب این سبک از طراحی نما را برای صاحبان ملک، به یک انتخاب ایده آل تبدیل نماید.

"طراحی

 

حفظ حریم خصوصی در نمای ساختمان تجاری

در برخی موارد، متناسب با کارایی و اهمیت مشاغل، افراد نمی خواهند در معرض دید عموم قرار گیرند. در چنین مواقعی برای نمای ساختمان تجاری خود از مصالحی همچون شیشه رفلکس، سنگ، فلز و سیمان استفاده می کنند که حریم خصوصی در شغلشان رعایت شود. ساختمان بانک ها از این دست از نماهای تجاری هستند.

جایگاه نمایشگاه محصولات در نمای ساختمان تجاری

بسیاری از اوقات مشتریان تمایل دارند هر آنچه را که نیاز دارند تنها در ویترین فروشگاها جستجو کنند. پس وجود یک ویترین جذاب در نمای ساختمان تجاری می تواند توجه مشتریان بیشتری را به سمت فروشگاه جلب کند و از این رو به فروش بیشتر کمک کند.

نمای مینیمال

سبک طراحی مینیمالیسم بر این اصل استوار است که هرچه ثروتمندتر می شوید کمتر خواهید داشت. در معماری این به این معناست که هر قدر طراحی مهم تر و خاص تر است از این سبک بهره بیشتری می برد. نمای ساختمان تجاری در این سبک با طراحی دیوارهای سفید و هندسه های ساده و تکراریِ ساخته شده از مصنوعات صنعتی شکل می گیرد. در این سبک از طراحی، از تزئینات خبری نیست و تنها حجم عظیمی از ساختمان در نهایت سادگی و هندسه های عجیب به چشم میخورد.

نمای کلاسیک

این سبک از ساختمان ها اغلب کوچک و 2 یا 3 طبقه با یک فروشگاه در طبقه همکف، به همراه دو پنجره و یک نمای سفید، بدون زواید هستند. این سبک متولد قرن شانزدهم است. خطوط مستقیم و دقیق از ویژگی های ظاهری این نما است. وجود نقوش انسانی، گیاهی و حیوانی در این سبک بسیار متداول است. در نمای ساختمان تجاری این سبک که اغلب دارای ابعاد کوچک و کم ارتفاع هستند وجود بالکن و استفاده از تزیینات گیاهی در طبقات بالای فروشگاه به چشم می خورد.

نمای ساختمان تجاری
نمای کلاسیک

 نمای مدرن

در معماری مدرن، نمای ساختمان تجاری، معمولا از شیشه، فلز یا سنگ است که با آلومینیوم قاب بندی شده است. نمای شیشه ای بیشتر در ساختمان های تجاری دیده می شود، اما در اکثر خانه های مدرن نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. نمای شیشه ای در طراحی های مدرن اجازه می دهند تا نور طبیعی و گرما به راحتی وارد محیط داخل ساختمان شود.

نمای معاصر

نمای معاصر، حاصل معماری قرن بیست و یکم است که به هیچ سبک خاصی تکیه ندارد. معماران معاصر در سبک های مختلفی کار می کنند و از تکنیک های جدید طراحی به کمک رایانه، به صورت سه بعدی کمک می گیرند. نمای ساختمان تجاری در سبک های معاصر بسیار متفاوت هستند. برخی از سازه ها، بتونی مرتفع و پیچیده به همراه نماهای شیشه ای یا آلومینیومی هستند و برخی دیگر دارای طراحی بسیار نا متقارن همراه با نماهای درخشنده و نورانی با قابلیت تغییر رنگ در زمان های مختلف روز هستند که همه این موارد از دستاوردهای هنر معماری معاصر است.

آرمن طرح و نما، شرکت مهندسی فعال و طراح در زمینه انواع نماها از جمله نمای تجاری، آماده ارائه خدمات منطبق بر جدیدترین و مدرن ترین طرح های علم معماری روز دنیا می باشد.

لینکدین
پینترست
تلگرام
Call Now Button