توسعه طراحی نمای ساختمان ویلایی در عصر جدید

نمای ساختمان ویلایی - نمای ویلای مدرن

طراحی نمای ساختمان ویلایی مدرن با نوع نما و مصالح به کار رفته در آن تعریف می شود. معماری سبک مدرن، پس از انقلاب صنعتی پدیدار شد و در واقع یک سبک از طراحی آینده نگر است که منعکس کننده سبک زندگی مدرن است. همواره طراحی نمای ساختمان ویلایی به لحاظ دیداری جذاب و جالب توجه بوده است. زیبایی های بصری خلاقانه متمایز، توام با جذابیت های ظاهری همچون فضای سبز و تفریحگاه های خصوصی مانند استخر و حیاط خلوت، مورد توجه بسیاری از افراد بوده است. طراحی نمای ویلای مدرن در عصر جدید به یک شاخه پر طرفدار تبدیل شده که کاربرد فراوانی یافته است. همواره کسانی هستند که مایلند در خوش آب و هوا ترین مناطق، ویلایی جذاب فارغ از هر نوع کلیشه مسکونی داشته باشند تا بتوانند اوقات خوشی در آن سپری کنند. طراحی نمای ویلای مدرن با اصول معماری معاصر، از خلاقانه ترین بخش های علم معماری است که فرصتی برای بروز ایده های نو، توام با زیبایی را فراهم ساخته است.

ویژگی های اصلی ساختمان ویلایی مدرن

در نمای ویلای مدرن، طراحی وسیع در فضای باز داخل، بر ظاهر طراحی نمای ساختمان در بیرون تأثیر می گذارد. ویلای مدرن به شکلی طراحی می شود که فضای داخل آن به صورت یکپارچه به تراس و فضای باز و اغلب استخر منتهی شود. این بخش از ویلا ممکن است در ورودی اصلی ساختمان قرار نگیرد، اما حیاط خلوت معمولا اینگونه طراحی می شود و فضای داخلی به فضای بیرون متصل می شود تا فضای یکپارچه با طبیعت ایجاد شود. یکی از اصلی ترین ویژگی های نمای ساختمان ویلایی که این سبک را از سایرین متمایز می کند، داشتن سقف مسطح است که زیبایی نمای ویلای مدرن در بیرون از ساختمان را دو چندان می کند.

مجری نمای شیشه ای کرتین وال در ویلا

نمای کرتین وال شیشه ای فریم لس، دارای ظاهری زیبا و لوکس را به نمایش می گذارد. قاب آلومینیومی متصل به پنل های شیشه ای که روی یک فریم فولادی متصل به سازه اصلی ویلا، نصب و ثابت می شود. برحسب مساحت و وزن پنل های شیشه ای، از انواع پروفیل های آلومینیومی می توان استفاده نمود. لاستیک های EPDM با نام یراق فریم لس، آب بندی این نوع پانل ها انجام می شود. درب و پنجره های کشویی شیشه ای در نمای فریم لس نمای زیبا از از نمای بیرون ویلا را برای شما به ارمغان دارد.

پروژه ویلای منظر دریا نمای کرتین وال نمای اسکای لایت پنجره آلومینیومی نرده شیشه ای
پروژه ویلای منظر دریا – نمای کرتین وال

از چه نماهای مدرنی در ساختمان ویلایی استفاده می شود

نمای ساختمان ویلایی مدرن، قدمی فراتر از گچکاری و یا آجرچینی ساده است. طیف گسترده ای از مواد و تکنیک های طراحی، فرصتی وسیع برای ایجاد طرح های نوین نما در ویلاهای لوکس فراهم کرده است. در طراحی نمای ساختمان ویلایی مدرن، با به کار بردن مصالحی همچون چوب، فلز، وینیل، شیشه رفلکس و سایر مواد نوین، نمای بیرونی چیزی متفاوت از سبک های سنتی یا کلاسیک خواهد بود. نمای ویلای مدرن، ساده و فارغ از پرداختن به جزئیات بیش از حد است، اما چیزی که طراحی نمای ساختمان ویلایی مدرن را برجسته می سازد و به آن زیبایی می بخشد، توجه به فاکتور روشنایی و نور است که زیبایی معماری ویلا را چشمگیر و متمایز می سازد.

نماهای مدرنی در ساختمان ویلایی
نماهای مدرنی در ساختمان ویلایی

نمای شیشه ای در ساختمان ویلایی مدرن

یکی دیگر از ویژگی های بارز در طراحی نمای ساختمان ویلایی مدرن، استفاده از شیشه است. فضای داخلی و خارجی ویلا، به وسیله دیوارهای شیشه ای و پنجره های بزرگ از هم جدا می شود. در اینجا دغدغه حفظ حریم خصوصی مطرح نیست، چراکه شیشه به صورت رفلکس است و بدین ترتیب، از داخل، زیبایی مناظر بیرون به راحتی قابل مشاهده است در حالی که نمای داخلی ویلا دیده نمی شود.

خانه های دوبلکس با انواع نرده های شیشه ای

در طراحی نمای ویلای مدرن، از سادگی و شفافیت فرم ها و همچنین نما و مناظر باز استقبال می شود. ویلاهای مدرن شیشه ای و فلزی که از طراحی مینیمالیستی بهره می برند، به مالکان فرصت می دهند تا فضای اطراف زندگی خود را تا حد امکان باز و بدون مانع رصد کنند. نرده های شیشه ای باعث تقویت ورود نور به فضای داخل خانه می شود و حس آزادی بیشتری ایجاد می کند. همچنین، نرده های شیشه ای فاقد ستون عمودی، زیبایی دو چندانی به نمای ساختمان ویلایی می بخشد. از طرفی بالکن یکی از اجزای قابل توجه در نمای ساختمان است، بنابراین در تعیین نمای کلی ساختمان نقشی مؤثر دارد. یک بالکن یا نرده شفاف در نمای ساختمان ویلایی دوبلکس و چند طبقه، امکان ایجاد تعامل بین محیط های داخل و فضای باز خارج را به راحتی فراهم می کند.

نرده های شیشه ای در نمای ساختمان ویلایی

نرده های شیشه ای با طراحی با دوام، ضد ضربه و مقاوم در برابر باد و لرزش، یکی از شاهکار های معماری در نمای ساختمان ویلایی مدرن هستند که به کمک زیبایی هرچه بیشتر نمای ساختمان ها آمده اند. نرده های بدون ستون که تا 5 متر قابلیت ارتفاع داشته و در موارد متعددی همچون، راه پله ها، بالکن، حصارها در امکان مختلف و… کاربرد دارند.

نرده های شیشه ای یا بالسترید شیشه ای برای استخرهای روباز

یکی از عناصر پر طرفدار در ساخت ویلای مدرن وجود یک استخر زیبا در محوطه ویلا است. از طرفی داشتن دید مناسب در اطراف استخر برای استفاده همزمان از فضا در عین حفظ ایمنی مسئله ای مهم و قابل توجه است. وجود نرده شیشه ای در اطراف استخر، نه تنها برای اهداف ایمنی مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه باعث زیبایی فوق العاده نمای ساختمان ویلایی نیز می شود. این نرده ها به این جهت ماندگاری بالایی دارند که تحت تأثیر رطوبت دچار مشکل و پوسیدگی نمی شوند و در عین حال با یک پارچه و شیشه پاک کن به راحتی تمیز می شوند. به کار بردن نرده های شیشه ای در طراحی ساختمان می تواند یک سرمایه گذاری بلند مدت اقتصادی باشد.

نرده های شیشه ای یا بالسترید شیشه ای برای استخرهای روباز
نرده های شیشه ای یا بالسترید شیشه ای برای استخرهای روباز

آرمن طرح و نما، این امکان را دارد با کمک تیم فنی و مهندسی خود ایده های نو و خلاقانه در طراحی نمای ساختمان ویلایی را در قالب متمایز ترین طراحی های مدرن حال حاضر، به مشتریان خود ارائه نماید.

لینکدین
پینترست
تلگرام
Call Now Button