اجرای نمای ساختمان کامپوزیت مدرن

نمای ساختمان کامپوزیت آلومینیومی
نمای ساختمان کامپوزیت آلومینیومی، از پر کاربردترین مواد روکش فلزی برای ساختمان های مدرن است. نمای کامپوزیت شامل دو ورق آلومینیومی است که یک هسته پلاستیکی پلی اورتان را احاطه کرده است. این نماها یک راه حل مقرون به صرفه برای کسانی است که به دنبال یک نمای ساده و در عین حال مدرن هستند.

ویژگی نمای ساختمان کامپوزیت مدرن

مدرن و شیک: اکثر افرادی که میخواهند به نمای ساختمان خود سبکی خاص بدهند مایلند به سراغ طراحی های مدرن بروند. طراحی با نمای ساختمان کامپوزیت همه انتظارات از یک سبک مدرن را برآورده می کند. شما می توانید با ترکیب انواع طراحی های هنر معماری مدرن و ادغام رنگ ها در نمای ساختمان کامپوزیتی، طرح های جذاب و چشم نوازی ایجاد نمایید.

منظره رنگی و متنوع: نمای کامپوزیتی ساختمان، در رنگ های مختلفی طراحی می شود. بنابراین اگر می خواهید ظاهری خاص به نمای ساختمان خود بدهید، نمای ساختمان کامپوزیت آلومینیومی، بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

"<yoastmark

ظاهر زیبا: نمای ساختمان کامپوزیت آلومینیومی، از ظاهر خوبی برخوردار است. تنوع رنگی که در آنها وجود دارد، طیف وسیعی از انتخاب رنگ را در اختیار طرفداران این نما قرار می دهد. بر خلاف نقاشی دیواری سنتی که دوام آن تنها تا چند ماه پس از رنگ آمیزی است، رنگ نمای ساختمان کامپوزیت، دارای دوامی طولانی است و ظاهر رنگی آن، بسیار با کیفیت تر از حالتی است که رنگ آمیزی می کنیم.

نگهداری آسان: یکی دیگر از ویژگی هایی که نمای ساختمان کامپوزیتی را محبوب می کند، نگهداشت آسان آن است. نمای کامپوزیتی را می توان به راحتی بدون صرف هزینه ای خاص تمیز و مراقبت کرد.

"<yoastmark

مزایا

مزایای استفاده از نمای ساختمان کامپوزیت آلومینیوم عبارتند از:

_ مقاوم در برابر شرایط مختلف آب و هوایی

_ مقاوم در برابر ضربه و شکستگی

_ جذب لرزش و نصب آسان

_ وزن کم

_ نگهداری آسان و کم هزینه

_ طراحی در انوع رنگ ها و طرح های مختلف چون طرح چوب، طرح سنگ و…

معایب

معایب استفاده از نمای کامپوزیت عبارت است از:

_ نشت آب از میان نمای ساختمان کامپوزیت آلومینیومی در شرایط سخت آب و هوایی مانند توفان ها در جایی که مستعد غرق شدن هستند. هر چند تولیدکنندگان نمای ساختمانی کامپوزیت، در حال سرمایه گذاری بر روی ساخت قطعات کامپوزیتی ضد آب هستند که در چنین شرایطی نیز مقاوم باشد. برای جلوگیری از نشت آب به داخل ساختمان، باید تمام پانل ها را به دقت آب بندی و ضد آب کنید.

_ یکی از مهم ترین مواردی که مانع استفاده گسترده از نمای ساختمان کامپوزیت در صنعت ساختمان های بلند می شود مربوط به عملکرد و مقاومت آنها در برابر آتش است. تلاش های قابل توجهی برای ارتقای کیفیت مواد و فناوری های ساخت کامپوزیت در جهت افزایش ایمنی سازه به هنگام حریق انجام شده است که از جمله آن استفاده از پلیمرهای تقویت شده با فیبر شیشه ای است.

"<yoastmark

کاربردهای نمای کامپوزیت

نمای ساختمان کامپوزیت، در روند نوسازی به کمک چهره قدیمی ساختمان می آید و به آن، چهره جدیدی می بخشد. از این نما می توان در کلیه ساختمان های مسکونی، مراکز تجاری و اداری استفاده کرد. تنوع در طراحی خلاقانه این نما و رنگ های چشم نواز آن، می تواند چهره شهر و محل زندگی شما را زیبا و جذاب کند.

انواع روش نصب نمای کامپوزیت

اجرای نمای ساختمان کامپوزیت با سیستم فیکس (Fixing):

در این روش، ورق های کامپوزیت پس از برش و شیار با پیچ و یا میخ به صورت ثابت به یک سازه آلومینیومی یا آهنی متصل می شوند. مراحل نصب در این روش، سرعت بالایی دارد و هزینه اجرای آن مقرون به صرفه است. بین فاصله ورق های نصب شده برای ایجاد زیبایی بیشتر و مقاومت در برابر آب، از نوارهای چسب پلی اورتان یا لاستیک سیلیکونی استفاده می شود.

اجرای نمای ساختمان کامپوزیت با سیستم هنگ (Hanging):

در این روش، ورق ها با استفاده از شیارهایی، بر روی آلومینیوم مخصوص به شکل ریلی نصب می شوند. پس از اجرای آرماتورهای کمربندی آهنی، با هدف از بین بردن خطاهای ساختاری احتمالی، نبشی آهنی با شیارهای لوبیا با توجه به محور ارائه شده در نقشه های عملیاتی، بر روی کمربندی ها نصب می شوند.

در مرحله بعدی ریل های آلومینیومی با یک بخش خاص، در محور نبشی آهنی توسط چنگک های آلومینیومی با دو سوراخ به بخش زیری متصل می شوند. در این روش، برای جلوگیری از خوردگی بین آهن و آلومینیوم، از لاستیک های دی الکتریک PVC بین چنگک های آلومینیومی و نبشی های آهنی استفاده می شود. سرانجام، ورق های کامپوزیت آلومینیومی توسط اتصالات آلومینیومی U شکل که در داخل لایه های آلومینیومی قرار گرفته اند متصل می شوند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه اجرای نمای کامپوزیت مراجعه کنید.

"اجرای

آرمن طرح و نما، توانسته است با همکاری مشاورین فنی خود در زمینه انواع نمای مدرن، ایده های منحصر به فرد در طراحی نمای ساختمان کامپوزیت، را به شکلی نو و خلاقانه به مشتریان خود ارائه نماید.

لینکدین
پینترست
تلگرام
Call Now Button