ساختمان هايی با نمای سراميک ، شهر را رويايی جلوه می دهند

نمای سراميک - نمای سرامیک خشک

قدرت نمای سرامیک در زیبایی ساختمان

نمای سراميک هنوز در نمای خارجی مورد استفاده بوده و حتی مجموعه ای از ساختمان هایی با نمای سراميک به یك شهر یا شهرک جلوه ای زیبا می دهد. نمای سرامیک به زیبایی نمای ساختمان كمک می كند و البته مزایای دیگری هم دارد.

از آن جایی كه طرح های سرامیكی به راحتی كنترل و اجرا می شوند، طرفداران بیشماری داشته و در ایجاد جذابیت و زیبایی ساختمان نقش بسزایی دارند. نكته مهم این است كه نمای سراميک ساختمان با سرامیک كف آشپزخانه یا سرویس بهداشتی و حمام متفاوت است.

در مناطق سردسیر، نمای سرامیک ساختمان بیشتر استفاده می شود و نمای سرامیک مانع از ورود آب به داخل ساختمان می شود. همچنین در مناطق رطوبت خیز شمال و جنوب كشور، به مانند یك عایق رطوبتی عمل می كند.

نمای سرامیک خشک - آرمن مجری نمای ساختمان
dry ceramic facades – آرمن مجری نمای سرامیک خشک

انواع روش های نصب نمای سراميک

  • روش ملات

سرامیكی كه با ملات به نمای ساختمان نصب می شود، باید ملات پشت آن خیس بوده و بتواند سرامیک را نگه دارد و این روش برای ساختمان هایی به ارتفاع زیاد مناسب است. سرامیک باید بخوبی روی ملات قرار گیرد در غیر این صورت با كوچكترین ضربه یا یك شوك حرارتی، سرامیک از نمای ساختمان جدا می شود.

  • روش خشک

در این روش ملاتی وجود ندارد و با پیچ و قلاب، نمای سراميک نصب می شود. ابتدا روی ساختمان، گیره های آهنی نصب شده و بعد از آن سرامیک به گیره ها متصل شده و نمای سراميک شكل می گیرد. سرامیک ها با فاصله چند میلی متر نسبت به یكدیگر نصب می شوند تا تغییر دمای هوای بیرون باعث شكسته شدن نمای سرامیک نشود. نصب توری فلزی در پشت سرامیک از سقوط آن ها جلوگیری می كند. روش خشک نسبت به روش ملات بهتر بوده و مزایای بیشماری دارد. وقت گیر نیست و نصب نمای سراميک راحت و آسان بوده و مصالح ساختمانی بدون كمترین ضایعاتی مصرف می شود.

نمای سرامیک خشک فول بادی - نمای سرامیک خشک - آرمن مجری نمای ساختمان
نمای سرامیک خشک آرمن طرح و نما

كاربرد سرامیک پورسلین در نمای ساختمان

نسل جدید سرامیک، به زیبایی هر چه بیشتر ساختمان ها كمک می كند. نمای سراميک پورسلین بسیار متفاوت و تركیبی از خاك رس و ریز دانه ها بوده و مواد معدنی در آن ها نیز استفاده شده است. نسبت به رطوبت و لكه مقاوم هستند. برای استفاده در مناطق بد آب و هوایی بهترین انتخاب به شمار می روند و به زیبایی هر چه بیشتر نمای ساختمان كمک می كنند.

ویژگی های سرامیک پرسلین

  • عایق بندی بهتر نمای سراميک ساختمان
  • مانعی نسبت به ورود هوای گرم یا سرد
  • سبك
  • هوای بیشتر در سرامیک خشك پرسلین
  • نبود مسائل مربوط به آب بندی
  • عدم نفوذ آب و رطوبت به پشت سرامیک
  • مناسب برای گوشه ها و كنج های ساختمان
  • قیمت بالا و محصولی گران قیمت

آرمن شرکت طرح و نما، ارائه دهنده نمای سراميک از نوع خشک می باشد. کارشناسان ما آماده مشاوره برای مشتریان عزیز هستند تا نمایی متناسب با ساختمان شما به صورت کاملا سفارشی طراحی، ایجاد و پیاده سازی شود. جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

لینکدین
پینترست
تلگرام

Comments (02)

  • آریا منش

    ژوئن 19, 2021 / 3 سال بیش از

    سلام وقتتون بخیر
    انواع سرامیک خشک شامل چه مواردی میشه؟

    • پشتیبان

      ژوئن 19, 2021 / 3 سال بیش از

      سلام وقت بخیر

      انواع سرامیک خشک شامل سرامیک خشک معجوف و سرامیک خشک توپر می باشد.

      سرامیک خشک مجوف: با وجود شیارهایی که در ضخامت این نوع سرامیک وجود دارد، دارای خاصیت عایق بندی و آب بندی بسیار بالا در اجرای نما می باشد. به لیل وجود سوراخ در ضخامت سرامیک، کاهش وزن بیشتری در نما رخ می دهد.

      سرامیک خشک توپر: با توجه به اجرای نمایان و یا غیر نمایان سرامیک خشک طراحی های متفاوتی دارند. جذب بسیار کم آب را دارد و نسبت به سرامیک معجوف دارای قیمت پایین تری می باشد.

      برای آشنایی با انواع نمای ساختمان و سرامیک خشک می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید.
      https://r-men.com/service/dry-ceramic-facades/

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button