مقایسه ویژگی نمای شیشه ای اسپایدر نسبت با سایر نماهای شیشه ای

سیستم نمای اسپایدر - نمای شیشه ای اسپایدر - نمای اسپایدر

نمای شیشه ای ساختمان اسپایدر یا Spider Glass Building Facade که امروزه مورد توجه بسیاری از ساختمان های تجاری و اداری قرار گرفته، استقبال زیاد را مدیون زیبایی و کارایی خود است که توانسته نسبت به سایر نماهای شیشه ای محبوبیت بالاتری کسب کند.

برای درک بهتر ویژگی هایی که سبب برتری نمای ساختمان اسپایدر نسبت به سایر نماها شده موارد زیر را بیان می کنیم:

  • نمای شیشه ای ساختمان اسپایدر بدون قاب نیز هست و از این جهت هیچ ساختاری بجز شیشه دیده نمی شود و همین عاملی بر افزایش زیبایی آن شده است.
  • در اجرای نمای اسپایدر سیستم حامل کمتری وجود دارد که یا فولاد ضد زنگ استفاده خواهد شد و یا از شیشه، پروفیل های آلومینیومی جایگاهی ندارند.
  • در اکثریت موارد نمای شیشه ای اسپایدر در فروشگاه های بزرگ و مراکز خرید استفاده می شود چرا که باعث دید کامل نسبت به نمای داخلی مجموعه می شود.
  • نمای اسپایدر برخلاف سایر نماهای شیشه ای مثل نمای اسکای لایت برای تأمین نور داخلی ساختمان نیست و بیشتر جنبه زیبایی و افزایش توجه و جذب مشتریان را دارد.
  • این نوع سازه به نحوی است که وزن زیادی به کل ساختار اضافه نمی کنند و هیچ باری هم حمل نمی کنند یعنی خودایستا هستند و وزن خودشان را تحمل می کنند.
  • ساختار آن به نحوی است که می توانند بخش های اسپایدر مانند نگهدارنده شیشه ها را متناسب با اقلیم تغییر داد تا در دوام آن تأثیر منفی نگذارد.

نصب و اجرای نمای شیشه ای اسپایدر

با توجه به اینکه گروه مهندسی آرمن طرح و نما در زمینه نصب و اجرا نمای شیشه ای ساختمان اسپایدر به عنوان بزرگ ترین و بهترین مجری نمای اسپایدر در کشور شناخته شده در این قسمت قصد دارد تجربه موفق سال ها نصب نمای اسپایدر را با شما عزیزان به اشتراک بگذارد که توسط گروهی از مهندسین و معماران زبده کشوری صورت می گیرد:

ابتدا طرح بندی و ساخت نقشه اجرایی و دیتیل آن است که در آن حتما باید فاکتورهایی نظیر فشار باد، زلزله، زیبایی شناسی مدنظر و نوع فریم های نگهدارنده مدنظر قرار داده شوند، پس از آن نوبت به استفاده از لوله های فولادی زنگ در قطر و ضخامت متناسب با پروژه می رسد که با کف کوب به زمین وصل می گردد.

جوشکاری آرگون اتصال دهنده ها به لوله ها که از همان جنس فولاد ضد زنگ هستند مرحله بعدی کار ماست تا پایه ها به چنگک اسپایدری از طریق پیچ کانکتور متصل شود که برحسب نیاز و نوع پروژه، یکی از انواع تک شاخ، دو شاخ، سه شاخ، چهار شاخ و غیره استفاده می گردند. در مرحله بعدی برحسب نوع شیشه تعیین شده در پروژه (مثل تک جداره، دو جداره، لمینت و غیره)، ساختار شیشه ای از طریق بخشی به نام بست نگهدارنده یا Routle که از جنس فولاد ضد زنگ است به سازه اصلی متصل می گردند. پس از نصب شیشه ها، آخرین مرحله نمای شیشه ای ساختمان اسپایدر، مربوط به عایق بندی و درزبندی بوسیله چسب سیلیکونی یا تلفیقی است.

سیستم نمای اسپایدر - نمای شیشه ای اسپایدر
سیستم نمای اسپایدر-نمای شیشه ای

انواع نمای شیشه ای اسپایدر

در این بخش قصد داریم دو مورد از نمای شیشه ای ساختمان اسپایدر را ذکر کنیم که هر کدام ویژگی ها و طرفداران خاص خود را دارند. لازم به ذکر است که گروه مهندسی آرمن طرح و نما مجری نصب نمای اسپایدر در سراسر کشور در انواع مختلف است:

  • نمای کرتین وال یونیتایز (Unitized Curtain Wall): به این نوع نمای شیشه ای ساختمان اسپایدر نمای ماژولار یا سیستم پنلی هم گفته می شود که از نمای شیشه ای، اسپندرل (Spandrel) و مولیون هایی تشکیل شده که به صورت پیش ساخته در کارخانه مونتاژ شده و در محل مورد نظر نصب می گردند. مزیت این نوع سیستم یا نمای اسپایدری این است که از سرعت و کیفیت ساخت بالایی برخوردار است.

پنل هایی که در کارخانه مونتاژ می شوند زمان نصب در محل را کاهش داده و کمتر نیاز به نیروی کار متخصص و ماهر خواهد بود و همین امر باعث خواهد شد تا هزینه های نصب به شدت کاهش پیدا کند. ضمنا با توجه به اینکه نصب نمای شیشه ای ساختمان اسپایدر در محیط کارخانه انجام می شود نظارت بر کیفیت آن بهتر و با راندمان بسیار بالاتری انجام می شود. مهم ترین استفاده نمای کرتین وال یونیتایز در ساختمان های با ارتفاع متوسط تا بلند است که نواحی زیادی برای نصب کرتین وال نیز دارند که عایق بسیار خوبی در برابر حرارت، صوت و ایمنی در برابر آتش گرفتگی است.

سیستم کرتین وال یونیتایز C - نمای کرتین وال urtain Wall Unitize-Stick System
سیستم کرتین وال یونیتایز Curtain Wall Unitize-Stick System
  • کرتین وال فریم لِس (Frameless Curtain Wall): نوع فریم لِس یا بدون فریم از نمای شیشه ای ساختمان اسپایدر که به آن سیستم استیک یا Stick هم گفته می شود از پروفیل های آلومینیومی استفاده می گردد و سپس شیشه ها روی آن قرار می گیرد که از بیرون اصلا این فریم ها قابل مشاهده نبوده (دلیل نامگذاری) و زیبایی بی نظیری دارد اما نصب و مونتاژ در محل صورت می گیرد. بحث آب بندی و هواگیری بین شیشه ها در دوام و کیفیت کار بسیار مهم است. به دلیل اینکه در این فرم از فریم آلومینیومی استفاده شده برخلاف نوع یونیتایز از نمای شیشه ای ساختمان اسپایدر، تنوع رنگ هم وجود دارد.

این مدل از نما دارای قسمت بازشو نیز است و تعویض شیشه ها نیز بخاطر پروفیل دار بودن ساختار مشکلی ندارد و به همین دلیل این نوع از نمای شیشه ای ساختمان اسپایدر هم طرفداران خاص خود را دارد که در مکان های تجاری و اداری و فروشگاه های بزرگ شاهد بکارگیری آن هستیم.

سیستم نمای کرتین وال فریم لس FRAMELESS
سیستم نمای کرتین وال فریم لس- آرمن طرح و نما

گروه مهندسی آرمن طرح و نما، به عنوان بزرگ ترین و برترین مجری نمای اسپایدر در کشور با ارائه قیمت هایی مقرون به صرفه آماده خدمات رسانی به شما عزیزان است. ضمنا امکان انجام پروژه های نمای شیشه ای ساختمان اسپایدر در هر نوعی وجود دارد.

لینکدین
پینترست
تلگرام

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button