نمای کرتین وال و فریم لس

طراحی نمای کرتین وال و فریم لس

کرتین وال و فریم لس دو طراحی منحصر به فرد در صنعت ساختمان سازی می باشند که نمای بسیار زیبایی را درون و بیرون از ساختمان خلق می کنند. نمای کرتین وال و فریم لس به شما این امکان را می دهد که در محیط و فضایی با نور بیش فعالیت کنید و علاوه بر این، در مصرف انرژی نیز صرفه جویی کنید. پیش از هر چیز، بد نیست تعریفی از هر یک از این دو طراحی در ذهن داشته باشیم.

نمای کرتین وال و فریم لس

کرتین وال یکی از طراحی ساختمانی است که از جنس شیشه یا پانل های فلزی با روکش آلومینیومی سبک است. این سیستم لعابی از وزن یک سقف یا کف پشتیبانی نمی کند. در مقابل در چنین طراحی، بارهای جاذبه و مقاومت در برابر باد از سطح زمین به خط طبقه ساختمان منتقل می شوند. کرتین وال ها غالباً بخشی از یک پکیج ساختمانی هستند که بخشی از سیستم دیوار را تشکیل می دهند و نمای کرتین وال و فریم لس را تشکیل می دهند. چنین طراحی نیاز به یکپارچه سازی دقیق با سایر عناصر ساختاری مجاور مانند روکش دیوار، سقف و جزئیات دیوار دارد. طراحی کرتین وال از سیستم های پیش ساخته استاندارد تا واحدهای دیواری سفارشی خاص متغیر است. افزایش هزینه ها اغلب با شخصی سازی اضافه تر و ابعاد بزرگتر همراه است.

کرتین وال شیشه ای با قاب آلومینیومی از ویژگی های بارز معماری مدرن است و قدمت آن به دهه 1930 باز می گردد. افزایش در دسترس بودن آلومینیوم ارزان قیمت پس از جنگ جهانی دوم منجر به محبوبیت آنها و گستردگی آن شد. یکی از بهترین راهکار های افزایش ارزش خانه سرمایه گذاری و بهبود دسترسی به نمای پانورامای آن است.

می تواند با بکارگیری کرتین وال و فریم لس به شیوه ای خاص طراحی انجام داد. برخی از گزینه های طراحی ممکن است نمای خانه شما را پوشانده یا تحت الشعاع خود قرار دهد، در حالی که سایر گزینه ها می توانند زیبایی طبیعی خانه شما را به طرز چشمگیری افزایش دهند. با ادغام هرچه بیشتر یکپارچه در طراحی داخلی خانه خود با سیستم های نما، از نمای کرتین وال و فریم لس و نمای بیرونی منزل خود استفاده کنید.

سیستم نمای کرتین وال - کرتین وال - آرمن مجری کرتین وال
کرتین وال طراحی ساختمانی از جنس شیشه یا پانل های فلزی با روکش آلومینیومی سبک

 پس زمینه با طراحی نمای کرتین وال و فریم لس

شما با طراحی بهترین نمای کرتین وال و فریم لس می توانید لذت بردن از نمای خانه و محیط کار خود را به حداکثر برسانید و برای از بین بردن مشکلات بینایی، بیشتر تلاش کنید. خواه تصمیم بگیرید که روی نمای محیط خانه خود تمرکز کنید یا صرفاً تنظیمات و فضای پس زمینه آن را تغییر دهید. فکر کنید با داشتن فن آوری مدرن طراحی درب و پنجره های شیشه ای، پنجره اتاق را باز کنید. این ویژگی های مدرن و زیبا به شما این امکان را می دهد فضای خود را تغییر دهید و از نمای فریم لس در آن نهایت لذت را ببرید. اگر عاشق مناظر پانوراما در فضای باز محیط کار یا منزل خود هستید، چرا مناظر اتاق خود را به چنین کانونی تبدیل نمی کنید؟ برای حفظ حریم خصوصی به خود نگرانی راه ندهید. می توانید پانل های به طول کف را حدود 10 تا 12 اینچ بالاتر از قاب پنجره آویزان کنید. انجام این کار می تواند با طولانی تر کردن خط دید، ارتفاع اتاق را افزایش دهد. همچنین برای تقویت ارتفاع دید پانوراما در فضای باز و ارائه حریم خصوصی، به خوبی عمل می کند.

مبلمان در اتاقی که روی آن تمرکز کرده اید تا از طراحی کرتین وال و فریم لس بهره ببرید، نقش بزرگی ایفا می کند. برای انتخاب موقعیت قرارگیری مبلمان باید به جریان و عملکرد اتاق و همچنین طراحی نمای کرتین وال و فریم لس توجه داشته باشید. صندلی های پنجره ای به شکلL، می تواند بیننده را یه صورت مقطعی به تماشای سیستم فریم لس و محیط اطراف دعوت کند.

طراحی نمای کرتین وال و فریم لس
طراحی نمای کرتین وال و فریم لس

فریم لس

فریم لس یا دیوارهای پرده ای، به طور طبیعی به عنوان دیوارهای نور شناخته می شوند. این نما از بیرون و داخل، هر چه تداخل ساختاری کمتری داشته باشند، عملکرد بهتری خواهند داشت. بنابراین، ساختار اسکلتی و خطوط سایه لازم است اما در حالت ایده آل، در حداقل میزان استفاده نگه داشته شود. همانطور که متوجه خواهید شد، نمای کرتین وال و فریم لس عناصر ساختاری را برای مهندسان پروژه ایجاد کرده است، به طوری که برای سالها و مدت زمانی طولانی در ساختار ساختمانی ثابت و مقاوم عمل می کنند. دیوارهای پرده یا فریم لس، برای ساختمان های مختلف اعم از تجاری و مسکونی، می توانند با هر ترکیبی از اشکال و اندازه ها در محدوده مهندسی خوب ساخته شوند و نمای کرتین وال و فریم لس را به خوبی نمایان کنند.

نمای شیشه ای کرتین وال - دیتیل کرتین وال
نمای شیشه ای کرتین وال

تفاوت نمای کرتین وال و فریم لس

تفاوت در این دو نما به لحاظ ظاهری دیده نمی شود اما در ساختار هر یک تفاوت هایی وجود دارد که با توجه به متریال طراحی و پیاده سازی هر یک تفاوت هایی وجود دارد. در طراحی نمای کرتین وال و فریم لس، اگر به سطح شیشه نگاه کنید، یک سطح یکنواخت خواهید دید. در مورد فریم لس، زیر شیشه سایه ایجاد می شود.

از مزایای استفاده از طراحی می توان به سهولت در نگهداری و تمیز کردن و سرعت بالای نصب آن اشاره کرد. سیستم های کرتین وال و اجزای آن، سیستم های پوشش غیر ساختاری برای دیوارهای بیرونی ساختمان ها هستند که کم و بیش نمای فریم لس را تشکیل می دهد. در مورد وجه شباهت این دو نما می توان به جذابیت ظاهری، صرفه جویی در مصرف انرژی و جذابیت آنها اشاره کرد.

به خاطر داشته باشید که کرتین وال فضای داخلی را از قسمت بیرونی جدا می کند اما تنها از وزن آن و بارهای تحمیل شده بر آن مانند بارهای باد، بارهای لرزه ای و غیره پشتیبانی می کند که به ساختار اصلی ساختمان باز می گردند. این طراحی برخلاف بسیاری از روش های ساخت مانند فریم لس است که در آن دیوارهای بیرونی جزئی اساسی از ساختار اصلی ساختمان به حساب می آیند. به طور معمول، سیستم کرتین وال از یک قاب آلومینیومی سبک تشکیل شده است که بر روی آن می توان پانل های تزئینی لعاب دار یا مات نصب کرد و این ساختارها با اشکال مختلف، به شکل های مختلف پیاده سازی می کند.

لینکدین
پینترست
تلگرام

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button