کاربرد اسکای لایت در نمای ساختمان ، گزینه ای بسیار زیبا و چشم نواز

کاربرد اسکای لایت در نمای ساختمان (Skylight applic ation in building facade)

در مطالب قبلی در مورد سقف اسکای لایت یا Skylight به طور کامل توضیح دادیم و به بررسی مزایا و معایب و کاربردهای مختلف آن پرداختیم. در این بخش منحصرا به بررسی کاربرد اسکای لایت در نمای ساختمان خواهیم پرداخت تا بیشتر با این نمای بسیار زیبا آشنا شوید. اما قبل از اینکه وارد بحث بررسی انواع کاربرد اسکای لایت بپردازیم بد نیست مروری بر مفهوم سیستم نمای ساختمان به فرم اسکای لایت داشته باشیم. اسکای لایت یا نمای شیشه ای ساختمان یا سقف شیشه ای برای زیباتر سازی بیشتر فضا و همچنین ورود بیشتر نور طبیعی به بخش های مختلف یک ساختمان از نوع تجاری، اداری، مسکونی و غیره استفاده می شود به طوری که تخمین زده شده به کمک بهره گیری از اسکای لایت شیشه ای و پنجره ها تا 80% نیاز یک ساختمان به روشنایی برطرف می گردد که مصرف انرژی و برق را به شدت کاهش خواهد داد.

اجرا انواع نمای شیشه ای اسکای لایت

گروه مهندسی آرمن طرح و نما برای اینکه بتوانید آشنایی کامل با انواع کاربرد اسکای لایت در نمای ساختمان پیدا کنید، تمامی گزینه هایی که در آنها می توانید اسکای لایت یا سقف شیشه ای را استفاده کرد لیست کرده است:

کاربرد اسکای لایت در نمای ساختمان (Skylight applic ation in building facade)
اجرای نمای سقف شیشه ای اسکای لایت

اسکای لایت سایه بان یا Canopy:

به ساختارها یا پوشش های سقفی شکل در جلو بخش ورودی به ساختمان یا محل عبور و مرور و نواحی بیرون ساختمان سایه بان گفته می شود. معمولا از فریم های چوبی یا آلومینیومی استفاده می شود تا بخش شیشه ای مانند اسکای لایت را حمایت کند. معمولا شیشه ای که در سایه بان ها از نوع اسکای لایت استفاده می گردد شفاف هستند . این نوع کاربرد اسکای لایت نه تنها جلوی تابش مستقیم اشعه خورشید مخصوصا UV را می گیرد بلکه در فصل تابستان با ایجاد بخش سایه مانند مکانی شیک و خنکی را فراهم می سازد.

سقف شیشه ای سولاریوم یا Solarium:

سولاریوم که به آن Sunroom هم گفته می شود در برخی خانه ها طراحی می گردد که یکی از انواع طراحی بخش نورپردازی و تأمین روشنایی آن، استفاده از نمای اسکای لایت است. کاربرد اسکای لایت در نمای ساختمان و در فضای سولاریوم مخصوصا در مواقعی است که هماهنگی سبک کلی فضای داخلی و بیرونی نیاز باشد.

سقف شیشه ای نمای ساختمان های تجاری بزرگ:

در ساختمان های تجاری بزرگ یکی از بهترین کاربرد اسکای لایت در نمای ساختمان برای تأمین نور و روشنایی در مقیاس بسیار بزرگ است که هزینه تأمین برق و انرژی را به شدت کاهش می دهد. البته در نمای اسکای لایت از کاورهای فیلتر کننده نور UV استفاده شده تا هیچ ضرری نداشته باشد.

سقف شیشه ای استخر:

یکی دیگر از گزینه های استفاده از نمای اسکای لایت، استفاده در استخرهاست مخصوصا که بعد از استخر نباید در معرض مستقیم نور خورشید با بدن خیس باشید چرا که اثر سوزانندگی و برنزه شدن پوست رخ خواهد داد و به همین منظور برای اینکه هم از زیبایی محیط اطراف استفاده کنید و هم جلوی نور UV گرفته شود، مهندسین و طراحان به فکر کاربرد اسکای لایت در نمای ساختمان بخش استخرها افتادند.

نمای اسکای لایت - سقف شیشه ای -
سقف شیشه ای استخر

اسکای لایت نمای ویژه ساختمان های مطالعاتی مثل کتابخانه های مرکزی:

از جمله گرایش های جدید برای استفاده از نمای اسکای لایت، کتابخانه های مرکزی است. سقف این نوع کتابخانه ها را برای زیبایی بیشتر از نوع گنبدی شکل طراحی می کنند و سپس آن را تمام شیشه ای می کنند که اگر سبک کلاسیک بکار رفته باشد از فریم چوبی یا آلومینیومی استفاده خواهد شد.

سقف شیشه ای ساختمان های اداری مثل بانک ها:

از جمله موارد کاربرد اسکای لایت در نمای ساختمان، ساختمان های اداری مثل بانک ها هستند. در این نوع ساختمان ها از نمای اسکای لایت و در برخی موارد نمای اسپایدری استفاده زیادی می شود.

اسکای لایت شیشه ای هتل ها:

در هتل های بزرگ و بسیار لوکس و مجلل استفاده از نمای اسکای لایت یک امر حتمی است چرا که در زیبا سازی محیط و حفظ پرستیژ محیط کاری بسیار ضروری است.

سقف شیشه ای آشپزخانه و حمام:

همانطور که می دانیم سقف اسکای لایت در دو نوع ثابت و متحرک وجود دارد. در مکان هایی مثل حمام که رطوبت دارد و یا آشپزخانه ها برای اینکه هم از نور محیط استفاده شود و هم جریان هوا برقرار باشد از نوع متحرک یا باز شونده یا Ventilated این نوع نما استفاده می کنند. لذا از موارد بسیار جالب کاربرد اسکای لایت در نمای ساختمان محسوب می شود.

سقف اسکای لایت - سقف اسکای لایت آشپزخانه -
سقف اسکای لایت

سقف شیشه ای حیاط خلوت و پاسیو:

حیاط خلوت و پاسیو که در طراحی مدرن امروزی برای خلق فضایی نورگیر و تأمین کننده نور فضاهای تاریک و بیشتر در بخش پشتی خانه ها طراحی می گردد از سقف اسکای لایت استفاده می کند که از مهم ترین و محبوب ترین انواع کاربرد اسکای لایت است.

گروه مهندسی آرمن طرح و نما بزرگترین عرضه کننده و مجری نمای اسکای لایت در کشور با قیمت هایی بسیار مناسب است. با گروه مهندسی آرمن طرح و نما قادر هستید از انواع کاربرد اسکای لایت در نمای ساختمان بهره برده و بهترین مشاوره رایگان را دریافت کنید.

لینکدین
پینترست
تلگرام

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button