کاربرد نمای کرتین وال شیشه ای

کاربرد نمای کرتین وال شیشه ای - کرتین وال - سیستم نمای کرتین وال - نمای کرتین وال شیشه ای - آرمن مجری نمای کرتین وال

با پیشرفت تکنولوژی در ساخت و طراحی انواع نماهای ساختمانی شاهد ارائه انواع سیستم های مختلف برای اجرای نماها می باشیم که در این نمای کرتین وال یکی از پرطرفدارترین و پرتقاضاترین انواع سازه هایی می باشد که در اولویت انتخاب بسیاری از کاربران قرار گرفته است. کرتین وال دیواری متشکل از دو بخش می باشد که به منظور حفاظت از سازه در مقابل شرایط اقلیمی و … و با هدف زیبایی ظاهری نمای سازه از این نما بهره مند می شوند.

در اجرای این نما تنها بار خود را متحمل شده و بار مرده سازه بر روی این دیوار قرار داده نمی شود. کاربرد نمای کرتین وال شیشه ای در زمینه های مختلفی قابل مشاهده بوده و با توجه به مزایا و قابلیت های بسیاری که به دنبال دارد در ساختمان های تجاری، اداری، مسکونی و … مورد اجرا قرار می گیرد. در حالت کلی اگر بخواهیم کاربرد این سازه را مورد بررسی قرار دهیم می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • انتقال نور: انتقال نور در طول روز به تمامی بخش های سازه یکی از مهمترین دلایل پرکاربرد بودن نمای کرتین وال می باشد. با بهره مندی از این نما انتقال نور به تمامی نقاط سازه به خوبی انجام شده و با بهره مندی از شیشه های رفلکس می توان مقدار نور داخل محیط ساختمان را تنظیم کرد.
  • زیبایی سازه: یکی از محبوب ترین دلایل انتخاب کرتین وال برای نمای خارجی ساختمان ها زیبایی ظاهری آن می باشد این نما قابلیت ترکیب با سیستم های نمای خارجی دیگر را دارا بوده و با تغییر رنگ شیشه ها می توان دید عمودی و افقی متنوعی را به وجود آورد.
  • حفاظت: از دیگر کاربرد نمای کرتین وال شیشه ای می توان به حفاظت از ساختمان در مقابل محیطی خارجی اشاره نمود. اجرای این دیوار از آلودگی های صوتی و محیطی، آب باران و ورود گرد و غبار به داخل سازه جلوگیری بعمل می آورد.
  •  ملاحظات سازه: اجرای کرتین وال با داشتن زیرسازی مناسب در مقابل زلزله و سیل مقاوم می باشد و به صورت چشمگیری بار مرده سازه را کاهش می دهد. هم چنین این نما در برابر آتش سوزی از مقاومت بالایی برخوردار می باشد.
سیستم نمای ساختمان کرتین وال - Curtain Wall System - قیمت اجرای کرتین وال - نمای شیشه ای کریتن وال
سیستم نمای ساختمان کرتین وال

کاربرد نمای کرتین وال شیشه ای

سیستم کرتین وال فریم لس: سیستم کرتین وال فریم لس یکی از مقرون به صرفه ترین و پرطرفدارترین انواع نمای کرتین وال بوده و برای ساختمان های پایین تر از ارتفاع 20 متری گزینه مناسبی می باشد. بر اساس نوع اتصال شیشه و میزان تحمل بار، ابعاد مدول ها باید به شکل محدود با ارتفاع کم در نظر گرفته شود. در این نوع نمای کرتین وال شیشه ها توسط لقمه هایی در داخل زبانه های نمای لامل ها قرار داده شده و کنترل می شوند.

کرتین وال فیس کپ: در این نوع نمای کرتین وال استراکچری های آلومینیومی به لبه ای مجهز نبوده تا شیشه را در جای خود ثابت و محکم کند. به این منظور یک پروفیل نگهدارنده در نمای ساختمان بر روی پایه لامل ها پیچ می شود که این امر سبب ثابت شدن شیشه ها در جای خود می شوند.

کاربرد نمای کرتین وال شیشه ای در مقایسه با دیگر انواع نمای کرتین وال بسیار زیاد بوده و در اغلب پروژه های عمرانی و ساخت و ساز مورد انتخاب و اجرای معماران و طراحان قرار می گیرد. البته برای بهره مندی از انواع نمای کرتین وال بایستی نوع مکان و قرارگیری ساختمان، نوع کاربری ساختمان و ارتفاع آن مورد بررسی واقع شود.

مزایا و محدودیت

از جمله دلایل افزایش کاربرد نمای کرتین وال شیشه ای می توان به مزایای متعدد این سیستم نمای ساختمانی اشاره نمود که سبب جلب توجه کاربران بسیاری به استفاده و بهره برداری از این نما در ساختمان های مختلف شده است. البته توجه داشته باشید که در کنار مزیت ها، معایبی را نیز به دنبال دارد که این معایب در کاربرد نمای کرتین وال شیشه ای تاثیر چندانی نداشته و به عنوان نقطه ضعف جدی محسوب نمی شود. هم چنین هر یک از انواع نمای کرتین وال با داشتن مزایا و معایب مختلف پس از بررسی های دقیق باید مورد انتخاب واقع شود که در حالت کلی می توان گفت هر یک از انواع این نما با قابلیت های متنوع از بهترین نوع سیستم های نمای ساختمان به شمار می روند.

سیستم نمای کرتین وال - نمای شیشه ای کرتین وال - قیمت نمای کرتین وال
سیستم نمای کرتین وال

کاربرد نمای کرتین وال شیشه ای

با توجه به تمامی ویژگی ها و کاربردها افراد بسیاری خواهان خرید و نصب این نما می باشند که در این خصوص پیشنهاد می شود قبل از خرید با دریافت مشاوره های دقیق از مشاوران آرمن طرح و نما تصمیم درستی را بگیرند. در هنگام خرید کرتین وال باید به جنس لامل و نوع شیشه انتخابی بسیار دقت داشته و مصالحی در کیفیت بالایی را انتخاب و سفارش دهید. افزایش کاربرد نمای کرتین وال شیشه ای در زمینه های مختلف نشان از اهمیت استفاده از این نما در سازه های متنوع می باشد که افراد می توانند از وب سایت رسمی ما به مشاهده انواع نمونه های مختلف کرتین وال و کاربرد نمای کرتین وال شیشه ای بپردازند.

لینکدین
پینترست
تلگرام

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button