نکات مورد توجه در اجرای نمای کامپوزیت ساختمان

اجرای نمای کامپوزیت ساختمان

اجرای نمای کامپوزیت ساختمان یکی از پر طرفدار ترین طرح های معماری مدرن است. aluminum composite panel متشکل از دو ورق فلز آلومینیومی است که بین آنها یک ماده با چگالی کمتر (مانند پلی اتیلن) ​​قرار گرفته است. این کار استحکام نما را تضمین می کند. نمای کامپوزیت درخشنده و مقاوم است و دارای تنوع وسیعی می باشد.

معرفی ورق آلومینیوم کامپوزیت

اجرای نمای کامپوزیت ساختمان را می توان به عنوان نماهای ساده در قسمت بیرونی ساختمان پیاده کرد. به طور کلی اجرای نمای کامپوزیت ساختمان با فرمتی بزرگ صورت می گیرد و از یک هسته پایدار و دو لایه پوششی تشکیل شده است. این شکل از بدنه، ساختار نمای کامپوزیت را بسیار الاستیک می کند و به معماران این امکان را می دهد تا طراحی های معماری برجسته ای را ایجاد کنند.

نمای کامپوزیت ساختمان - نمای ساختمان
نمای کامپوزیت ساختمان

تفاوت اجرای نمای کامپوزیت ساختمان با سایر نماها

aluminum composite panel، که دارای یک سیستم ثابت کننده به وسیله چسب یا لنگرهای مکانیکی است، اجرای نمای کامپوزیت ساختمان، در کنار زیبایی که دارد، در مقایسه با سایر سیستم های مشابه، تعمیر و نگهداری آسان تر و کم هزینه تری نیز دارد. در نمای سنگی، می بایست شرایطی را جهت نصب مصالح سنگی مهیا کرد، از جمله آماده سازی ساختمان، مخلوط کردن بتن، گچ یا ملات و انتقال مواد به محل نمای ساختمان. پس از آن نیز، روند قالب گیری و استفاده از بتن، پاشش گچ یا سیمان و در نهایت چسباندن سنگ یا بلوک که فرآیندی کند و زمان بر است صورت می گیرد. از طرفی، نصب نمای سنگی بسیار پر هزینه است و به مجموعه ای از خدمه و کارگران و همچنین تجهیزات بزرگی مانند میکسر و داربست و تجهیزات تخصصی نیاز دارید. سرانجام، در هوای نامساعد، کار باید به تأخیر بیفتد زیرا نماهای سنگی با وجود رطوبت اضافی نمی توانند به درستی کار گذاشته شوند.

اما در اجرای نمای کامپوزیت ساختمان، فرایند نصب بسیار آسانتر است و می توان آن را خیلی سریع تر انجام داد، به خصوص هنگام استفاده از قطعات بزرگ نما که کار سریع تر هم پیش خواهد رفت.

سایر سیستم های نما مانند نمای فرم داده شده، کامپوزیت یا عایق به وسیله سیستم های نصب در شیار، به کمک واشر و هر لوازم جانبی مورد نیاز دیگر صورت می گیرد. این امر سبب می شود اجرای نمای کامپوزیت ساختمان، با سرعت بسیار بالا، به خصوص در قطعات بزرگ انجام شود و مراحل نصب کمتری نسبت به نصب نماهای سنگی داشته باشد. علاوه بر این، اجرای نمای کامپوزیت ساختمان تقریباً در هر نوع آب و هوایی قابل نصب است و تأخیرها و هزینه های مرتبط را به حداقل می رسانند.

اجرای نمای کامپوزیت ساختمان
اجرای نمای کامپوزیت ساختمان

موارد کاربرد نمای کامپوزیت

روکش: به دلیل دوام بالا و انعطاف پذیری آن، کامپوزیت می تواند برای روکش های داخلی و همچنین اجرای نمای کامپوزیت ساختمان مورد استفاده قرار گیرد. کامپوزیت آلومینیومی، می تواند در برابر سایش و آسیب های شدید مقاومت کند و به همین دلیل است که ساخت و سازهای امروزی با صفحه کامپوزیت آلومینیوم با استقبال خوبی روبرو است. این مسئله، طول عمر سازه و نما را افزایش می دهد. همچنین از آنجایی که آلومینیوم یک فلز سبک است، کنترل و نصب آن بسیار آسان است و بنابراین اجرای نمای کامپوزیت ساختمان، باعث افزایش رضایتمندی در بین مجریان نما می شود.

پارتیشن ها: این روزها بیشتر ساختمان های اداری قصد دارند از فضای زیربنای موجود، به طور بهینه استفاده کنند؛ بنابراین برای رسیدن به این هدف، فضای داخل را پارتیشن بندی می کنند و فضا را اینگونه تقسیم می کنند. اجرای نمای کامپوزیت ساختمان به طور فزاینده ای در ساخت این پارتیشن ها به کار می رود. به دلیل سهولت در نصب و نگهداری و صرفه اقتصادی، استفاده از این کامپوزیت ها فراوان به کار می رود.

سقف کاذب: سقف های کاذب نه تنها باعث جذابیت و زیبایی در طراحی های داخلی می شوند بلکه در کنترل دما نیز موثر هستند. از این رو، اجرای نمای کامپوزیت ساختمان برای این کار نیز ایده آل هستند چراکه هسته پلی اتیلن موجود در این مصالح، به عنوان یک عایق حرارتی برای تنظیم دما عمل می کند. ورق آلومینیوم آن در قسمت خارجی نیز از دوام بالایی برخوردار است و باعث افزایش طول عمر مصالح در مقایسه با سایر مواد می شود.

اجرای نمای کامپوزیت ساختمان - aluminum composite panel
موارد کاربرد نمای کامپوزیت

 نگهداری و تعمیر ورق کامپوزیت

پس از اجرای نمای کامپوزیت ساختمان، بررسی مرتب نما، جهت پیشگیری از آسیب در هزینه های احتمالی صرفه جویی خواهد کرد. چنانچه بررسی به صورت منظم به وسیله متخصصین خبره به منظور کنترل وضعیت درزگیر ها صورت گیرد، عمر مفید اجرای نمای کامپوزیت ساختمان افزایش خواهد یافت. از طرفی باید کانال تخلیه رطوبت زیرسازی و پشت نما را مد نظر قرار داد. تمیز کردن به موقع سطح کامپوزیت ها نیز در افزایش عمر نما و حفظ زیبایی آن بسیار موثر خواهد بود. در صورت آسیب دیدگی پنل های نما و درزگیر های لاستیکی، قابل تعویض خواهند بود.

اجرای نمای کامپوزیت ساختمان
اجرای نمای کامپوزیت ساختمان – آرمن طرح ونما

آرمن طرح و نما، پیشرو در ارائه خدمات اجرای نمای کامپوزیت ساختمان، توانسته مدرن ترین طراح های معماری را در قالب نماهای کامپوزیت مسکونی، اداری و تجاری به مشتریان خود ارائه نماید.

لینکدین
پینترست
تلگرام
Call Now Button