انتخاب بهترین مصالح برای نما ساختمان مسکونی

نما ساختمان - سیستم های نمای خشک - آرمن مجری نمای ساختمان

انتخاب بهترین مصالح برای اجرای نما ساختمان از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد و زمانی که پای انتخاب بهترین مصالح برای نمای ساختمان های مسکونی به میان می آید بایستی یک سری فاکتورهای مختلف را مورد بررسی قرار داد تا بتوان مناسب ترین و مدرن ترین مصالح را در اولویت انتخاب های خود قرار داد. امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی شاهد تولید و عرضه انواع مصالح و متریال های مختلف و لوکس برای نماهای ساختمان مسکونی می باشیم که از جمله انواع مختلف این موارد می توان به نمای شیشه ای، نمای سنگی، نمای ترکیبی، نمای کامپوزیت و … اشاره نمود.

هر یک از این گزینه ها با داشتن ویژگی ها و قابلیت های مختلف از مزیت های بسیاری برخوردار بوده و افراد می توانند با توجه به شرایط و موقعیت قرارگیری ساختمان خود و نوع سبک مدنظر بهترین گزینه را انتخاب و اجرا کنند. نما ساختمان سنگی یکی از پرطرفدارترین و بهترین انواع نماهای ساختمان می باشد که به دلیل تقاضای بسیار از محبوب ترین و پر اجرا ترین انواع نماهای ساختمان به شمار می رود در طراحی این نوع نماها از سنگ های گرانیت، مرمر و تراورتن بهره مند می شوند که از حمله پرکاربردترین و اصلی ترین انواع سنگ های استفاده شده در نماهای خارجی ساختمان ها به شمار می رود. که در این میان نماهای تراورتن به دلیل دسترسی راحت از ارزان قیمت ترین سنگ های استفاده شده در نماها محسوب می شود.

نمای شیشه ای - سیستم نمای ساختمان - سیستم نمای خشک
آرمن مجری نمای شیشه ای

انتخاب بهترین سبک برای نما ساختمان مسکونی

به منظور انتخاب بهترین سبک برای نماهای ساختمان مسکونی می توانید با ورود به وب سایت آرمن طرح و نما به مشاهده و بررسی انواع نمونه های مختلف نما ساختمان بپردازید و با کسب اطلاعاتی از ویژگی های هر یک از سبک ها و هزینه های اجرای نماهای ساختمان مناسب ترین سبک را در اولویت خود قرار دهند. امروزه شاهد ارائه و تقاضای انواع سبک های مختلف برای نماهای خارجی می باشیم که این امر به دلیل تولید انواع مصالح متنوع برای اجرای نماها می باشد. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم شما را با برخی از انواع نماهای ساختمان مسکونی آشنا کنیم لطفا با ما همراه باشید.
نماهای شیشه ای، نما ساختمان
شیشه یکی از مدرن ترین مصالح ساخت و ساز بوده و به صورت گسترده در نماهای داخلی و خارجی ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد به گونه ای می توان گفت نمای ساختمان شیشه ای در سال های اخیر با پیشرفت روز افزون جامعه و سوق یافتن به مدرنیته شدن بسیار به چشم می خورد. نماهای مدرن شیشه ای ساختمان با داشتن ظاهری بسیار لوکس و زیبا نظر هر بیننده ای را مجذوب خود می سازد.

نماهای شیشه ای - انواع نمای ساختمان
نماهای شیشه ای

نما ساختمان

نما ساختمان ترکیبی یکی دیگر از انواع نماهای اجرایی در سال های اخیر بوده و با بهره مندی از دو یا چند متریال مختلف اجرا می شود و با توجه به زیبایی ظاهری بسیار بی نظیر این نوع نماها، انتخاب و اجرای آن روز به روز در حال افزایش می باشد. افراد با انتخاب نماهای ترکیبی ساختمان در کنار بهره مندی از منحصر به فردترین و خاص ترین نما از هزینه های مناسب و ارزانی برخوردار شوند. طرح های ترکیبی بسیار با سلیقه های متنوع سازگار بوده و افراد بسیاری با توجه به نوع سلیقه و پسند خود مناسب ترین و محبوب ترین متریال ها را برای اجرای نما ساختمان ترکیبی مشخص می کنند. از جمله انواع نماهای ترکیبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمای ترکیبی ورق کامپوزیت و سنگ
  •  نمای ترکیبی آجر و سنگ
  • نمای ترکیبی چوب و سنگ
  • نمای ترکیبی چوب و کامپوزیت
  • نمای ترکیبی کامپوزیت و سنگ آنتیک
  • نمای ترکیبی کامپوزیت و جی اف ار سی
نما ساختمان ترکیبی - سیستم نمای ساختمان - آرمن مجری نمای شیشه ی
نماهای ترکیبی ساختمان

نماهای کامپوزیت

نما ساختمان کامپوزیت یکی دیگر از انواع سبک هایی می باشد که با استفاده از ورق آلومینیوم در ابعاد و طرح های مختلف اجرا می شود این نما برای اولین بار در کشور آلمان اجرا شد و با توجه به مزیت ها و قابلیت های بسیار با استقبال شدید مواجه شد و با ظهور مدرنیته در صنعت معماری به عنوان یکی از پیشرفته ترین مصالح ساختمانی در اولویت انتخاب طراحان و معماران قرار گرفت. از جمله مزیت های نما ساختمان کامپوزیت می توان به موارد زیر اشاره نمود:
– ضد لرزه بودن
– زمان اجرای کوتاه
– سهولت دسترسی ورق های آلومینیوم در تمامی کشورهای دنیا
– متناسب بودن با انواع اقلیم های آب و هوایی
– پوشش رنگهای خاص و شکل پذیری آسان این نوع نما
– هزینه پایین نصب و اجرای آن در مقایسه با دیگر نماها

نمای سرامیکی

در نهایت از میان انواع مختلف نما ساختمان می خواهیم شما را با نماهای سرامیکی آشنا کنیم که از دیرباز تا به امروز استفاده از سرامیک در ساخت و ساز بسیار مورد توجه طراحان واقع شده است. نما ساختمان سرامیکی برای مناطق سردسیری بهترین گزینه به شمار می رود چرا که این متریال سبب جذب کمتر آب شده و به عنوان یک عایق رطوبت در مناطق رطوبت خیز مورد استفاده قرار داده می شود. نما ساختمان سرامیکی در مقایسه با نمای سنگ از هزینه های پایین تری برخوردار می باشد و تنها عیب این مصالح عایق نبودن در مقابل صدا و گرما می باشد به همین دلیل در مکان های شلوغ و پرتردد به دلیل بازتاب شدید نور خورشید از این متریال استفاده نمی شود. آرمن طرح و نما به عنوان یکی از حرفه ای ترین مجری نمای ساختمان بهترین سبک را برای نمای ساختمان مشتریان انتخاب و با کیفیت بالا و هزینه ارزان اجرا می نمایند.

سیستم نمای ساختمان - آرمن مجری نمای ساختمان - نمای خشک
نمای سرامیکی
لینکدین
پینترست
تلگرام

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button