پنجره آلومینیومی دو جداره خانه

پنجره آلومینیومی دو جداره - پنجره آلومینیومی - آرمن مجری نمای ساختمان

پنجره آلومینیومی دو جداره به عنوان یکی از بزرگترین محصولات دو جداره می باشد که می توان از آن در ساختمان با کاربردها و توانایی های بسیار استفاده کرد. این توانایی ها و ویژگی های منحصر به فرد باعث شده پنجره آلومینیومی دو جداره از محبوبیت بالایی برخوردار باشد. اگرچه شیشه های دو جداره از سال 1950 به نوعی در انگلستان عرضه شدند اما در واقع دهه 1980 بود که پنجره های آلومینیومی از طریق شرکت هایی مانند اورست و آنگلیان با شیشه های دو جداره ثانویه حضور پررنگ خود را در بازار نشان داد. در حال حاضر پنجره های آلومینیومی دوجداره جدید، جایگزین و ترکیبی عالی از طراحی، بهره وری انرژی، طول عمر، نگهداری کم و امنیت بالا به حساب می آیند. آرمن طرح و نما یک شرکت مجری نمای ساختمان می باشد که شما را برای نصب این پنجره پشتیبانی می کند.

کاربرد پنجره آلومینیومی دو جداره

داشتن پنجره هایی با ظاهر عالی یک مساله است اما اگر از امنیت بالایی برخوردار نباشند، اتلاف هزینه است. پنجره آلومینیومی دو جداره مدرن دارای تعدادی ویژگی امنیتی هستند. استفاده از دو صفحه شیشه که توسط لایه ای از گاز یا هوا مخلوط شده است، شکستن آنها را بسیار دشوارتر از یک سطح شیشه ای می کند. حتی اگر فقط یکی از آن شیشه ها سخت شود، شکستن آن دشوارتر خواهد بود. اگر یک حمله قاطع و نیرومند موفقیت آمیز باشد، ایجاد سر و صدای زیاد و بازدارندگی دیگری برای سارقین لازم است. شیشه به طور استاندارد از داخل نصب می شود، در نتیجه از خارج شدن آن جلوگیری می شود. قاب این پنجره ها که از فلز ساخته شده است، به طور طبیعی سخت تر از چوب یا uPVC می باشد. قاب های آلومینیومی نیز در برابر حمله، بسیار مقاوم تر از چوب یا uPVC هستند. همچنین این پنجره ها دارای قابلیت نصب دستگیره و قفل را دارند که در چندین نقطه از قاب قرار می گیرند. این قفل چند نقطه ای اطمینان می دهد که با بسته شدن و قفل شدن، پنجره ها بسته و قفل می مانند.

انواع پنجره آلومینیومی دو جداره

خانه ها ظاهر یکسانی ندارند و این امر در انتخاب طرح های پنجره های آلومینیومی که اکنون در دسترس هستند منعکس می شود. در اینجا به انواع پنجره های دوجداره میپردازیم که هر یک از ویژگی های مثبت متناسب با ساختمان و انتظاراتی که از آنها می روند، دارند.

مدل لولادار: این پنجره ها از سمت بالا یا پایین با لولا و به بیرون باز می شوند. بیشترین استفاده از طراحی این پنجره در کشور انگلستان است. پنجره های دیافراگم در هر مکانی و در هر نوع خانه ای قابل اجرا هستند و این ویژگی آنها را نسبت به سایر پنجره های دوجداره متمایز می کند.
مدل ارسی: سبکی مورد علاقه برای استفاده در خانه هایی با سبک قدیمی می باشد. بسیاری از خانه های قبل از جنگ جهانی دوم بریتانیا، خانه های ساخته شده در زمان ادواردین یا ویکتوریا دارای پنجره های ارسی هستند. عملکرد باز کردن این طرح پنجره با کشیدن به بالا و پایین در داخل قاب است. پنجره های ارسی به شکل کشویی افقی باز و بسته می شوند. پیکربندی معمول این پنجره است دارای دو بخش بالا و پایین در یک قاب خارجی می باشد. پنجره های ارسی تک آویز فقط از قسمت بالا باز می شوند و پنجره های ارسی دو آویز اجازه باز شدن هر دو بخش را می دهند.
مدل فرانسوی: پنجره های فرانسوی به طور موثر یک طرح سبک هستند. ظاهر کلاسیک آن دارای یک جفت باکس باز شونده کنار هم است که در یک قاب بیرونی قرار گرفته است. قاب را می توان با یا بدون یک مرکز نصب کرد.
مدل شیب و چرخش: تغییر دیگری در سبک طراحی پنجره آلومینیومی دو جداره وجود دارد، با این تفاوت که در این مدل می توان باکس را به دو روش مختلف باز کرد. بخش اول مانند یک پنجره لولایی جانبی عمل می کند، اگرچه به سمت داخل باز می شود. بخش دوم به صورت کج کردن قسمت باز شده عمل می کند. این پنجره آلومینیومی دو جداره می تواند به داخل خم شود که امکان تهویه زیادی را بدون نیاز به باز کردن کامل پنجره فراهم می کند. عملکرد کج یا باز شدن با حرکت دادن دسته در جهات مختلف برای باز کردن قفل، شامل هر عملکرد کنترل دیگر نیز می شود.

پنجره آلومینیومی دو جداره
پنجره آلومینیومی دو جداره

ویژگی های مثبت

استفاده از آلومینیوم در قاب های پنجره آلومینیومی دو جداره مزیت دیگری نیز دارد. از آنجایی که فلزی است و مقاومت ساختاری بالایی دارد، امکان استفاده از قابهای نازک تری را فراهم می کند. این تأثیر امکان ساده سازی طرح های پنجره را دارد، به طوری که آنها بسیار جمع و جورتر و باریک تر به نظر خواهند رسید. همچنین می تواند پنجره های گسترده تری را فراهم کند.
یکی از ویژگی های مثبت استفاده از پنجره آلومینیومی دو جداره، طیف کاملا گسترده ای از انتخاب رنگ است. برخی از تولیدکنندگان و تامین کنندگان بیش از 200 ترکیب پوشش را در فهرست خود دارند. اگر این عدد را با جلوه های دانه ای با بافت متفاوت ترکیب کنید و یک رنگ در داخل و رنگ دیگری در خارج برای آن در نظر بگیرید، نتیجه یک انتخاب تقریباً بی حد و حصر برای پنجره های آلومینیومی رنگی خواهید داشت. آلومینیوم به طور گسترده ای از نظر خواص هدایت بسیار خوب است که برای یک پنجره دو جداره می تواند مشکل ایجاد کند. با این حال، این نقص احتمالی با مهندسی شکست حرارتی در طراحی قاب برطرف شده است. پروفیل های قاب خود چند محفظه ای هستند. این محفظه نه تنها انعطاف پذیری را کاهش می دهد ، بلکه هوای داخل قاب ها را نیز به دام می اندازد که به عنوان یک عامل عایق اضافی عمل می کند.

قاب خارجی با شکست پلی آمید از قاب داخلی جدا می شود، بنابراین هر طرف را از طرف دیگر جدا و عایق می کند. این وقفه حرارتی انتقال گرما و سرما را از یک طرف قاب پنجره به طرف دیگر متوقف می کند. این وقفه یک اثر جانبی شسته و رفته دارد. از این رو استفاده از ماده ای متفاوت برای قاب داخلی را نیز ممکن می سازد. این امر باعث ایجاد پنجره هایی با فریم های بیرونی آلومینیومی و قاب های داخلی UPVC شده است.

پنجره آلومینیومی دو جداره - آرمن طرح و نما - آرمن مجری نمای ساختمان
پنجره آلومینیومی دو جداره

نصب پنجره آلومینیومی دو جداره

برای نصب پنجره آلومینیومی دو جداره باید مراحل زیر را دنبال کنید:
1. محاسبه وزن آلومینیوم خالص مصرفی جهت پنجره
2. محاسبه قیمت پلی آمید
3. محاسبه هزینه تولید
4. محاسبه هزینه رنگ و آنادایز پنجره
5. محاسبه قمیت یراق آلات

پنجره آلومینیومی دو جداره خانه
double glazed aluminum window

مزایا پنجره آلومینیومی دو جداره

با توجه به تمام ویژگی های مثبت که در بالا بررسی شد، می توان مزایای پنجره آلومینیومی دو جداره را به ترتیب زیر نام برد:
– مقاومت بالا
– عایق بودن
– مقاومت در برابر اشتعال
– ظاهر زیبا
– حفاظت از محیط زیست

چگونه از پنجره آلومینیومی دو جداره محافظت کنیم؟

ایمنی اولویت شماره یک خانه ها از نظر آرمن مجری نمای است. پنجره های آلومینیومی دوجداره به دلیل استحکام و ویژگی های حرارتی که دارند، به شما کمک می کنند در هزینه های انرژی خود صرفه جویی کنید. با توجه به هزینه ای که می کنید باید آن را ضدسرقت کنید تا از آنها در برابر اتفاقات ناگهانی محافظت کنید. اما پنجره های آلومینیومی دوجداره را چگونه ضد سرقت کنیم؟ در اینجا چند مرحله آسان برای ایمن سازی این پنجره ها و محافظت از خانه و خانواده شما آورده شده است:
– قفل ها و پین ها را نصب کنید.
– برای هشداردهنده ها یا آژیرهای خطر پنجره سرمایه گذاری کنید.
– میله ها یا صفحه امنیتی ضد زنگ را نصب کنید.
– با فریم یا قاب محافظ، پنجره را محافظت کنید.
– برای یک سرویس نظارت امنیتی ثبت نام کنید.

عوامل موثر در قیمت پنجره آلومینیومی دو جداره

پنجره های آلومینیومی آنگونه نیستند که اگر دو جداره ارزان قیمت می خواهید خریداری کنید. از آنجا که فرآیند تولید پیچیده است، قیمت پنجره آلومینیومی دو جداره معمولاً بالاتر از UPVC و چوب های نرم است. با این وجود، هزینه آنها نسبت به پنجره های چوبی مناسب تر است. عوامل موثر در هزینه این پنجره ها به ترتیب زیر می باشد:

  • پروفیل های برند مختلف قیمت درب و پنجره های آلیاژی آلومینیوم را متفاوت تعیین می کنند که فاکتور مهمی در قیمت درب و پنجره های آلیاژی به حساب می آیند.
  • لایه شیشه ای، شیشه کاری معتدل، شکل و رنگ شیشه ای و یا استفاده از شیشه آرگون، از جمله عواملی است که می تواند بر قیمت محصول نهایی تأثیر بگذارد.
  • سبک و مدل پنجره بر قیمت تأثیر می گذارد.
  • سری مختلف مواد آلومینیومی دارای ضخامت های مختلفی هستند و هرچه ضخامت پنجره ها بالاتر باشد ، قیمت پنجره ها نیز بالاتر است.
  • تجهیزات و سپس سخت افزارهای وارداتی درجه یک مانند آلمانی، برند Seglia و غیره که به سخت افزار پنجره باز و تخت پنجره آویز تقسیم می شوند.
  • لوور داخلی، اسپیسر و غیره نیز یکی از دلایل گرانی محصول است.
  • ابعاد پنجره ها نیز به شدت بر قیمت تأثیر می گذارد.

موارد فوق عامل اصلی تأثیرگذار بر قیمت درب و پنجره آلومینیومی دو جداره است. مقایسه قیمت نه تنها می تواند بر ارزش نهایی تاثیر بگذارد، بلکه باید جنبه های مختلف بررسی شود. محصولی که از هر نظر به خوبی پیکربندی شده باشد اما ارزان نباشد، اغلب مقرون به صرفه است.

 
لینکدین
پینترست
تلگرام

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button