پارتیشن شیشه ای

خانه » خدمات » پارتیشن اداری » پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای

اگر بخواهیم درباره پارتیشن شیشه ای صحبت کنیم باید اول کاربرد شیشه در ساختمان سازی بگوییم. شیشه از شفاف ترین ماده هایی است که ما می شناسیم. امروزه شیشه یک مصالح ساختمانی همه‌‌کاره و ارزشمند است که بخش بزرگی از جنبش معماری معاصر را به خود وابسته کرده است. ما می توانیم شیشه را در صدها هزار رنگ و انواع مختلف تولید کنیم.

استفاده از شیشه در نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی نشان دهنده مدرنیته بیشتر است و به ورود پرتو های خورشید به داخل فضا کمک می‌کند. در عین حال به ایجاد فضای شخصی یا جداسازی فضا نیز کمک می‌کند.

پارتیشن شیشه ای نیز با توجه به امکان هایی که در طراحی داخلی ایجاد می‌کند کاربردهای زیاد و البته طرفداران فراوانی دارد.
در ادامه انواع پارتیشن شیشه ای، مهمترین ویژگی ها و برجسته ترین مزایایی را که استفاده از دیوارهای شیشه ای برای خانه با آفیس شما به ارمغان خواهد داشت را، به شما نشان می دهیم.

پارتیشن شیشه ای فریم دار

پارتیشن شیشه ای فریم دار چیست؟

این جا دیگر پای سلیقه در میان است. در مورد انتخاب نوع شیشه پارتیشن خود، شما انتخاب های زیادی دارید. می توانید شیشه طرح دار انتخاب کنید یا برای تفکیک فضا از شیشه های مات استفاده کنید.

البته که شیشه رنگی هم می تواند از گزینه های شما باشد. اما شاید بخواهید در مورد فریم یا قاب شیشه هم اعمال سلیقه کنید. برای مثال ممکن است بخواهید برای پارتیشن خود از فریم رنگی استفاده کنید تا با فضای شما هماهنگی بیشتری داشته باشد.

همچنین شاید نیاز داشته باشید علاوه بر شیشه متریال دیگری نیز در دکوراسیون شما مورد استفاده قرار گرفته باشد. گاهی استفاده از تنها یک ماده می تواند خسته کننده باشد.

تک جداره فریم دار

همان طور که گفتیم پارتیشن شیشه‌ ای تک جداره فریم دار بسیار مقرون به صرفه است. در کنار هزینه ارزان و نصب آسان این پارتیشن، جریان نور طبیعی نیاز به نور مصنوعی را کاهش می دهند. شما این برتری را در قبوض برق خود خواهید دید. با افزایش بهره وری انرژی، شما کربن کم ترین نیز تولید می کنید.

دوجداره فریم دار

زمانی که از پارتیشن شیشه ای دوجداره استفاده می‌کنید درواقع درحال نشان دادن مدرن بودن و شفافیت خود هستید. علاوه بر این، پارتیشن شیشه ای دوجداره فریم دار می تواند فضایی آکوستیک در اختیار شما قرار دهد. در این فضا با حذف صدای مزاحم، کارمندان می توانند تمرکز خود را حفظ کنند و مکالمات تلفنی محرمانه باقی بماند.

در فضایی آرام، خلاقیت شکوفا می‌شود. همچنین اتاق های کنفرانسی که دیوارهای شیشه ای دارد، به جای این که مرموز و مخفیانه به نظر برسند، بسیار شفاف می شوند.

ممکن است شما این نوع پارتیشن را برای Home Office خود انتخاب کنید. اگر کودکانی دارید که همزمان می خواهید در کنارشان باشید و به آنان احساس امنیت بدهید و هم برای تمرکز بر کار خود سکوت برقرار باشد، پارتیشن شیشه ای دوجداره راه حل خوبی است.

پارتیشن شیشه ای فریم لس

پارتیشن شیشه ای فریم لس چیست؟

همان طور که مشخص است این نوع از پارتیشن شیشه ای فاقد فریم یا قاب دور شیشه است. زمانی که شما فضای کوچکی دارید یا می خواهید تمام یک فضا را از درون و بیرون، بدون مزاحمت قاب ها به طور کامل تحت نظر داشته باشید، این گزینه برای شما انتخاب مناسبی است. علاوه براین گاهی فریم دور شیشه موجب شلوغ شدن فضا می‌شود. پس اگر از آن دسته از طرفداران طراحی دکوراسیون مینیمال هستید، پارتیشن شیشه ای فریم لس به مناسب ترین انتخاب است.

با استفاده از این نوع پارتیشن شیشه ای، هیچ نقطه کوری نخواهید داشت و اگر آن را برای جداسازی فضای کاری کارمندان خود انتخاب می کنید، می‌ توانید مطمئن باشید که با کارمندانتان مرزی ندارید و ارتباط شما مانند خود شیشه هایی که بین شما است، شفاف خواهد بود.

پارتیشن شیشه ای فریم لس تک جداره

فریم لس تک جداره

اگر فضایی که قصد دارید آن را تقسیم بندی کنید، خلوت و ساکت است، می توانید از  پارتیشن شیشه ای فریم لس تک جداره استفاده کنید. برای محیط کوچک و آرام نیازی نیست که هزینه زیادی را در نظر بگیرید و تنها استفاده از این نوع پارتیشن، نیاز شما را برطرف خواهد کرد. پارتیشن تک جداره برای جداسازی در محیط خانه یا یک دفتر کوچک مناسب تر است.

فریم لس دوجداره

این نوع پارتیشن می تواند علاوه بر آن که فضای محصور شده را از سر و صدای محیط بیرون محافظت کند، عایق حرارتی خوبی نیز به شمار می آید. پس اگر محیط خانه یا دفتر کار شما بسیار شلوغ است و رفت و آمد زیادی در جریان است، این گزینه مناسب تر خواهد بود.

کدام شیشه ها برای نصب پارتیشن شیشه ‌ای مناسب است؟

معمولا برای ساخت پارتیشن های شیشه ای از انواع مخصوصی از شیشه ها استفاده می‌شود. پرکاربردترین نوع مورد استفاده در این صنعت سکوریت است. شیشه های سکوریت تکنولوژی جدید تری نسبت به انواع معمولی دارند از این محصول در نمای کرتین وال نیز استفاده می شود.

این شیشه ها در فرآیند ساخت تا دمای ۷۰۰ درجه سانتی گراد گرم می شوند و سپس با دمیدن هوای سرد به سرعت دمای خود را از دست داده و به فرم سکوریت در می آیند. این تکنولوژی باعث مقاومت بالاتر این جنس از شیشه ها نسبت به مدل های معمولی می‌شود.

از آنجایی که پارتیشن های شیشه ای معمولا به عنوان جدا کننده‌ در فضاهای پر رفت و آمد به کار می روند لازم است که حتما از شیشه های مقاوم در ساخت آن ها استفاده شود. از شیشه های نشکن و شیشه های لمینت نیز به دلیل مقاومت بالایی که نسبت به انواع معمولی دارند در ساختن این نوع پارتیشن ها استفاده می‌شود.

پارتیشن شیشه ای مات

پارتیشن شیشه ای مات

استفاده از پارتیشن شیشه ای مات زمانی توصیه می‌شود، که شما بخواهید در کنار تمام مزایای پارتیشن شیشه ای، حریم خصوصی خود و افراد را حفظ کرده و نشان دهید که به دیگران اعتماد دارید. شیشه مات میزانی از استتار و پوشیدگی را برای افراد فراهم می‌کند که نه خیلی زیاد است و نه خیلی کم. یعنی آنان می دانند که قابل رصد هستند، اما نه خیلی. با استفاده از این نوع پارتیشن شما همچنین فضای مدرن، شیک و جذابی خواهید داشت که نور به‎‌خوبی در آن جریان دارد.

پارتیشن شیشه ای رنگی

پارتیشن شیشه ای رنگی

فارغ از نوع پارتیشن شیشه ای مورد انتخاب شما، می توانید برای رنگی و یا بی رنگ بودن آن نیز تصمیم بگیرید. شیشه های ساده بی رنگ معمولا بیش از بقیه انواع شیشه ها مورد استفاده قرار می گیرند با این حال اگر ایده های هدفمند تر، خاص تر و پیچیده تری برای طراحی محیط کار و یا زندگی خود دارید پارتیشن شیشه ای رنگی می تواند انتخاب مناسب تری باشد.

پارتیشن رنگی به شما امکان هماهنگ سازی با دیگر اجزای طراحی داخلی فضا فراهم می‌کند. همچنین می توانید از شیشه های رنگی به عنوان مکملی برای نمادهای تجاری و بازاریابی شرکت خود استفاده کنید.

در یک جمع بندی کلی، هر چه جزئیات بیشتری صرف طراحی داخلی محیط کار خود کنید فضای خاص تری به دست خواهید آورد که می تواند تاثیر بیشتری بر مراجعان و میهمانان شما داشته باشد.

پارتیشن شیشه ای ریلی

حتما شما هم تا به حال با پارتیشن شیشه ای ریلی برخورد داشته اید. درب های ریلی بر خلاف درب های ساده در وهله اول یادآور فضاهای سنتی آسیای شرقی و کشورهایی مانند ژاپن هستند! استفاده از این پارتیشن ها مزایای فراوانی دارد.

وقتی که شما از پارتیشن های ریلی استفاده می کنید، ورود و خروج از فضای محصور شده به صورت آسان تری اتفاق می افتد و احساس تهاجمی باز شدن در تخفیف پیدا می‌کند. این خصوصیت به گشوده تر شدن فضای کار و ارتباط نزدیک تر کارکنان شرکت کمک بسیاری می‌کند. توجه کنید که به دلیل بهره گیری از ریل ها و غلتک های خاص جنس آلومینیوم و یا استیل، یک شیشه ریلی سالم هیچ صدایی در باز و بسته شدن تولید نمی کند.

لازم به ذکر است که پارتیشن شیشه ای ریلی، فضایی را که درب های معمولی در ورود و خروج از مساحت کلی اشغال می کنند، کاهش می دهد و از این طریق باعث بازتر شدن فضا و استفاده بهینه از آن می شوند.

پارتیشن شیشه ای متحرک

امروزه بسیاری از شرکت های مدرن از فضاهای فلت چند منظوره برای ایجاد تنوع بیشتر استفاده می کنند. ممکن است شما یک فضای فلت گسترده در اختیار داشته باشید و بخواهید که چیدمان آن را با هر رویداد یا کار خاصی که در شرکت خود تعریف می کنید تطبیق دهید.

پارتیشن شیشه ای متحرک یکی از بهترین انتخاب ها برای رسیدن به این هدف است. شما با استفاده از این نوع پارتیشن (که به سادگی امکان جابجایی دارد) می توانید فضای کار خود را یک روز متناسب با یک اتاق ملاقات بزرگ و در روز دیگر متناسب با فضاهای تخصصی متکثر دیگر کنید.

پارتیشن شیشه ای متحرک به خصوص برای شرکت هایی که از روش های منابع انسانی و بازاریابی مدرن و به روز استفاده می کنند، می تواند بهترین انتخاب باشند.

قیمت پارتیشن شیشه ای

قیمت پارتیشن شیشه ای به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. همینطور که دیدیم انواع متفاوتی از شیشه ها برای اجرا مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی قیمت این محصول با توجه به جنس شیشه‌ انتخابی، ابعاد محیط مورد نظر، کیفیت فریم، جنس یراق آلات نصب و در نهایت نوع درب مورد نظر شما تعیین می‌شود.

از آنجایی که معمولا ضخامت شیشه ها با توجه به جنس آن ثابت است و مشخص می‌شود، برای محاسبه قیمت باید مساحت هر دهانه را در قیمت واحد آن ضرب کرد تا به عدد نهایی رسید. برای مثال اگر شما به یک محصول تک جداره با عرض پنجاه و ارتفاع ۱۲۰ نیاز داشته باشید قیمت آن از ۶ ملیون و صد هزار تومان آغاز می‌شود که به این عدد باید دیگر هزینه های جنبی مربوط به یراق آلات و نصب درب و غیره را هم اضافه کرد.

حداقل قیمت پارتیشن شیشه ای تک جداره معمولا از ۵ میلیون تومان آغاز می‌شود. البته با توجه به نوسان قیمت ارز، قیمت ها ثابت نیستند و تغییر می کنند.

معایب

پارتیشن های شیشه ای نیز مانند تمام دیگر تکنولوژی های طراحی داخلی مزایا و معایبی دارند. البته بهتر است در همین ابتدای کار به شما خاطرنشان کنیم که مزایای پارتیشن شیشه ای بسیار بیشتر از معایب آن است.

از آنجایی که رعایت حوزه خصوصی یکی از مهم ترین عناصر شکل گیری زندگی مدرن است، ممکن است برخی از افراد این نقد را وارد کنند که پارتیشن های شیشه ای حوزه خصوصی افراد را خدشه دار می‌کند. البته که این موضوع با توجه به ماهیت هر شرکت و وظایف کارکنان آن متغیر خواهد بود.

این ایراد نیز به سادگی قابل رفع است. با استفاده از شیشه های رنگی یا مات می توانید فضاهای تقسیم شده شیشه ای را خصوصی تر کنید و در عین حفظ تعامل بین اعضای شرکت، برای فضاهای خصوصی آنان نیز ارزش قائل باشید.

مزایا

پارتیشن های شیشه ای مزایای بسیار زیادی دارند. این پارتیشن ها می توانند محیط کار شما را به یک محیط پویا، دلپذیر و گشوده تبدیل کنند. یکی از رازهای این موضوع در مفهوم «نور» خلاصه می‌شود. معجزه شیشه در این است که بر خلاف دیوارهای گچی نور را به سادگی از خود عبور می دهد و باعث بازتر شدن فضا می‌شود. در این صورت استفاده شما از برق کاهش پیدا می‌کند و در کنار مدرن بودن، محافظت از محیط زیست را هم به نشانه های خود تبدیل خواهید کرد.

هم چنین این پارتیشن ها با تفکیک فضاهای کار، برهم کنش های غیر ضروری بین اعضا را به حداقل می‌ رسانند و سدی در برابر آسیب‌ ها و نارسایی های کار اداری می سازند. در عین حال اما به دلیل شیشه ای بودن این پارتیشن ها، تعامل و احساس نزدیک و همبستگی تیمی بین اعضای شرکت، حفظ می‌شود. از این رو امروزه در دنیا بسیاری از شرکت های پیشرفته و مدرن از این محصول به عنوان یک پارتیشن اداری در طراحی فضای داخلی خود استفاده می کنند.

نکته دیگر زمانی اهمیت پیدا می‌کند که شما ساکن همیشگی یک واحد آپارتمان یا یک فضای مشخص نباشید. با استفاده از پارتیشن شیشه ای، دیگر خیلی مهم نیست که محل جدید شما چند اتاق دارد،‌ یا امکان دستکاری دکوراسیون را دارید یا نه. این پارتیشن ها به راحتی قابل حمل هستند و می توانید آن را به خانه یا دفتر کار جدید خود منتقل کنید.

Call Now Button