تفاوت اسپایدر و کرتین وال

تفاوت اسپایدر و کرتین وال

تفاوت اسپایدر و کرتین وال در چیست؟

نمای بیرونی ساختمان مانند یک پوسته ای نمای درونی را در بر می گیرد. زیبایی ساختمان بیشتر به نمای بیرونی می باشد. بیشتر افراد تمام دقت و توجه خود را متوجه نمای داخلی ساختمان می کنند اما از نمای بیرونی غافل می شوند که این خود موجب می شود ساختمان از نظر فنی و زیبا شناختی دچار نواقصی باشد. با گذشت زمان و به وجود آمدن تغییر در عقاید عموم افراد جامعه، نمای بیرونی ساختمان نیز از اهمیت و توجه خاصی برخوردار شد. طراحان و ایده پردازان در طراحی و ساخت انواع نماهای ساختمانی با بکارگیری بهترین ایده ها و خلاقیت ها موجب به وجود آمدن طیف گسترده و قابل توجهی از نماهای ساختمانی شدند، که از این میان اسپایدر و کرتین وال بیشتر مورد توجه عموم جامعه قرار گرفتند.

حال می ‌خواهیم شما را با تفاوت نمای اسپایدر و کرتین وال بیشتر آشنا کنیم.

هر دو نمای مذکور مورد توجه معماران، آرشیتکت ها، تولیدی ها و فعالان در حوزه خرید و فروش نماهای ساختمانی قرار گرفتند.

 

تفاوت نمای اسپایدر و کرتین وال

اسپایدر یا کرتین وال؟

همه معماران و سازندگان ساختمان ها با موضوع بهترین انتخاب برای نمای ساختمان آشنایی دارند و در بیشتر موارد با توجه به مزیت ها و تفاوت ها توانسته اند بهترین انتخاب را در این راستا به عمل آورند. همگام با پیشرفت تکنولوژی در دنیای مدرن در حوزه ساختمان سازی نیز تغییر و تحولاتی شگرف پدید آمد. استفاده از بسیاری مواد اولیه و ابتدایی در نمای ساختمان ها حذف شد و به جای آن ها بیشتر از آلومینیوم، استیل و مواد جدید دیگر در نمای داخلی و بیرونی ساختمان استفاده کردند. دیگر ساختمان ‌های جدید هیچ شباهتی به ساختمان های قدیمی نداشتند. در نمای ساختمان از یکسری سیستمهای شیشه‌ ای که موجب تمیز و شیک دیده شدن این ساختمان‌ ها می‌ شد استفاده شد. از این نماهای شیشه ‌ای می ‌توان به اسپایدر و کرتین‌ وال اشاره کرد. برای تفهیم بیشتر تفاوت کرتین وال با اسپایدر ابتدا باید به توضیحات مختصری در مورد اسپایدر و کرتین وال بسنده کنیم.

 

توضیحاتی در مورد تفاوت اسپایدر و کرتین وال

کرتین وال: کرتین وال در نوع خود انواعی دارد و به اقتضای محیط و مکان و مورد استفاده نوع مناسب آن انتخاب می شود. به عنوان مثال در اداره ها یا مکان هایی که شلوغ است و ازدحام جمعیت زیاد است و آلودگی محیطی و هوا موجب می‌شود که نما زود به زود آلوده شود از کرتین وال درپوش دار استفاده می‌کنند، دلیل انتخاب این نوع از نما بالا بودن ایمنی کار است. در محیط های مسکونی ویلا ها و جاهایی که آلودگی محیطی کمتر است از کرتین وال شیشه ای استفاده می شود. دو مورد مهم در انتخاب انواع کرتین وال در برداشتن کمترین هزینه و کم دردسر بودن کار می باشد.

تفاوت کرتین وال با اسپایدر بیشتر در سیستم های اجرایی هر دو نما می باشد.

اسپایدر: یکی از نماهای شگفت آور در دنیای مدرن نمای اسپایدر است. علت این نامگذاری شباهت سازه های مورد استفاده در این نمایش بی نظیر به عنکبوت است، که با نام‌های نمای عنکبوتی و نمای اسپایدری شناخته شده است. این نما بسیار تمیز و خیره کننده است. در اتصالات این نما به ساختمان شما نمی‌توانید ستون های افقی یا عمودی در سر تا سر کار ببینید و سازها به صورت نقطه نقطه توسط اتصالات سبک به هم پیوسته اند. در این کار در سطح انعطاف پذیری بالا است که از جمله تفاوت اسپایدر و کرتین وال است. برای نمای اسپایدر نیز ۵ نوع متنوع وجود دارد. که انتخاب هر یک از این مدل‌ها به نمای ساختمان بستگی دارد. نصب شیشه ها در این نما به صورت شبکه‌ ای است.

زیبایی نمای اسپایدر از جمله تفاوت آشکار کرتین وال با اسپایدر است. در نمای اسپایدر از هیچ چهار چوبی برای نگه داشتن شیشه استفاده نمی شود. از دیگر تفاوت ها می توان به این نکته اشاره کرد که در نمای اسپایدر می ‌توان به جای لوله از تیغه های شیشه ای استفاده کرد، که این خود موجب می شود نمای ساختمان بسیار جذاب و خیره کننده به نظر برسد. از دیگر تفاوت‌ کرتین وال با اسپایدر اشکال خاص هر یک از نماها و نحوه نصب آنها است. در نمای اسپایدر به منظور تحمل وزن ساختار موجود سازه ها مانند تور یا خر پا نصب می‌ شوند. هر دو نمای اسپایدر و کرتین وال به محاسبه دقیق و حساب شده نیاز دارند.

 

تفاوت اسپایدر و کرتین وال

 

چند نکته دیگر در تفاوت اسپایدر و کرتین وال

شکل سازه کرتین وال از آلومینیوم طراحی شده است، به همین علت بسیار آسان شکل می پذیرد و می توان در انواع نماها با اشکال متنوع و دلخواه از آن استفاده کرد. از ابتدای کار معماران و کارفرمایان جدا از بحث شکل به موضوع شیک و مدرن بودن بیشتر اهمیت داده ‌اند و نتیجه این طرز فکر معماران به وجود آمدن ساختارهای جدید در نماهای بیرونی ساختمان ها شده است. با استفاده از نماهای کرتین وال و اسپایدر دیگر نباید نگران نفوذ رطوبت به داخل ساختمان خود باشید.

تفاوت اسپایدر و کرتین وال در نحوه محاسبه این دو سازه است. از دیگر تفاوت کرتین وال و اسپایدر کم وزن بودن سازه های اسپایدر است زیرا که مصالح مورد استفاده در نمای اسپایدر بسیار سبک وزن هستند به علت اینکه در سازه اسپایر بیشتر از شیشه بهره می ‌برند. بهره مندی از نور و در دمای داخلی بیشتر صورت می گیرد و به همین علت بیشتر از سازه اسپایدر به عنوان سازه شفاف نیز یاد می شود، اما در نمای کرتین وال بهره‌مندی از نور به اندازه نمای اسپایدر نیست.

از دیگر تفاوت اسپایدر و کرتین وال  فرآیند نماسازی است، باید معماران به طور دقیق با ریز بینی هر چه تمام‌ تر آب بندی سازه اسپایدر را مورد توجه قرار دهند، حال آنکه سازه ی کرتین وال به حساسیت زیادی نیاز ندارد. از دیگر تفاوت‌ها استفاده از نمای باز شو می باشد. نمای باز شو در سازه اسپایدر باید متناسب با نمای کلی ساختمان باشد و از به کار بردن اشکال هندسی ناهمگون پرهیز شود.

 

طراحان نماهای ساختمانی

به علت ظرافت و دقت در طراحی این نماها، طراحان کمتری نسبت به این کار تمایل و علاقه نشان می دهند، اما نباید این نکته را فراموش کرد که در کشور ما طراحان حرفه ای و با استعداد زیادی وجود دارد که شما می توانید با برقراری ارتباط با آنها و پس از مشاهده کردن نمای ساختمان توسط طراح با توجه به شرایط تأثیرگذار و نمای مدنظر شما در طراحی نمای مربوطه اقدام کنند.

در مورد تهیه بهترین نما برای انواع ساختمان ها نظرات متعددی وجود دارد اما بهترین کار مراجعه به شرکتهای معتبر و دارنده نشان استاندارد تجهیزات می باشد.

 ابتدا می توانید از طریق تماس با شماره تلفن های زیر با مشاوران برجسته قسمت خرید و فروش نماهای اسپایدر و کرتین وال ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را از قبیل نوع مواد، ایمنی کار، روش نصب، هزینه پرداختی، تنوع مدل ها، کیفیت و… بپرسید. همچنین می توانید با مراجعه به لینک زیر ضمن برقراری ارتباط با مشاوران و مجریان حرفه ای با دریافت مشاوره رایگان سطح اطلاعات خود را در مورد تفاوت استفاده و کرتین وال بالا ببرید. نیز می توانید از آنها بخواهید یک فایل که حاوی نحوه نصب و شرایط و نکات لازم این دو نما است که توسط متخصصین طراحی نمای ساختمان گردآوری شده در اختیار شما قرار دهند تا انتخاب مناسب و آسانی داشته باشید.

لینکدین
پینترست
تلگرام

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button