نمای جذاب ساختمان با لوور آلومینیومی یا آفتابگیر آلومینیومی ساختمان

پنجره ای با طرح لوور آلومینیومی - نمای لوور - لوور آلومینیومی

لوور آلومینیومی چیست؟

لوور از زمان های بسیار دور تاکنون بخش مهمی از معماری بوده است. مردم در ساخت خانه های خود از سیستم های لوور، بیشتر برای محافظت از خود در برابر آفتاب استفاده می کردند. لوور آلومینیومی کرکره هایی هستند که دارای برش های افقی هستند و می توانند در سایه های مختلف قرار گیرند تا از خورشید سایه ایجاد کنند. در حال حاضر عمدتا از آفتابگیر برای اهداف تزئینی و ایجاد حس زیبایی شناسی معماری استفاده می شود.

لوورهایی که اغلب طراحی و ساخته می شوند، به جای آلومینیوم از چوب برای ساخت آنها استفاده می شود. سیستم های مدرن لوور آلومینیومی با فلزاتی مانند استیل ضدزنگ، تیتانیوم و آلومینیوم ساخته می شوند. گاهی اوقات لوور از شیشه یا مس نیز ساخته می شود. قابل توجه است که از سیستم های لوور آلومینیومی در درب های جلو، کمد و سقف استفاده می شود. استفاده از لوور آلومینیومی در داخل خانه اغلب برای ایجاد سایه، تهویه و یا صرفاً طراحی جالب تر دکوراسیون است.

اکثر شرکت ها سیستم های لوور آلومینیومی را برای نمای ساختمان ها به طور مختلف طراحی و توسعه داده اند. آنها می توانند جهت کنترل تابش آفتاب به ساختمان یا کنترل دما برای ساختمان ها مورد استفاده قرار گیرند. بسیاری از معماران نیز برای تزیین هر بیشتر طرح های خود لوور آلومینیومی را انتخاب می کنند.

لوور آلومینیومی - آفتابگیر آلومینیومی
لوور آلومینیومی

طراحی لوور آلومینیومی

برای طراحی ساختمان های مختلف، چندین سیستم لوور آلومینیومی طراحی و تولید شده است. این محصولات از بهترین مواد برای اطمینان از کیفیت و دوام تهیه و تولید می شوند. لوورهای آلومینیومی بسیار انعطاف پذیر هستند و برای هر پروژه معماری مناسب می باشند. لوورها از دسته های آلومینیومی، ساختمان های با مقیاس بزرگتر را به لحاظ معماری پشتیبانی می کنند. لوورها بر اساس نیاز معمار می توانند به صورت افقی یا عمودی نصب شوند. سیستم های لوور آلومینیومی به کنترل نور خورشید در مقابل ساختمانها کمک می کنند و به راحتی عملکرد خوبی از خود نشان می دهند. لوور آلومینیومی را می توان در بستر ثابت، بستر مکانیکی یا بستر سنتی نصب و راه اندازی کرد.

سیستم های لوور آلومینیومی به طور ویژه طراحی می شوند تا باران، آفتاب و گرما را در خارج از ساختمان حفظ کنند. همچنین می توان از آنها برای جلوگیری از ورود نور آفتاب به داخل ساختمان جلوگیری کرد. این در حالی است که دیگر سیستم های لوور کنترل صدا را در طراحی خود دارند. سیستم های لوور آلومینیومی در جلوگیری از ورود صدا به داخل ساختمان خوب بسیار ایده آل هستند.

مزایای استفاده از آلومینیوم در ساخت

استفاده از آلومینیوم نسبت به سایر فلزات سنگین مزایای بسیاری دارد، به خصوص هنگام طراحی ساختمان و پیاده سازی معماری آن، این مزیت ها را می توان در نظر گرفت. از جمله مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سبک وزن: آلومینیوم یک فلز سبک است که تقریباً یک سوم وزن فولاد وزن دارد یعنی تقریباَ7 گرم در هر سانتی متر مکعب می باشد. هنگام طراحی نمای آلومینیوم ساختمان، شما به دلیل نصب آسان آن در مقایسه با فلزات سنگین تر مانند فولاد، صرفه جویی بیشتری خواهید شد.
  • مقاوم در برابر خوردگی: آلومینیوم دارای یک پوشش اکسید محافظ است که به طور طبیعی آن را از خوردگی محافظت می کند. این یک مزیت بزرگ برای هر ساختمان به حساب می آید. اگر می خواهید ساختمانی را طراحی کنید که چندین دهه عمر کند، لوور آلومینیومی می تواند بهترین انتخاب مناسب باشد.
  • قابل انعطاف: آلومینیوم یک فلز بسیار انعطاف پذیر است و به راحتی ذوب می شود. آفتابگیر آلومینیومی انعطاف پذیر همیشه می تواند بسته به نوع نیاز معمار طراحی شود.
  • به راحتی قابل بازیافت است: لوور آلومینیومی و آلومینیوم، بدون از دست دادن کیفیت به راحتی بازیافت می شوند. این نکته را نیز نظر بگیرید که بازیافت آلومینیوم تنها 5٪ از انرژی مورد نیاز برای تولید آن را می گیرد.

 

پنجره با نمای لوور

پنجره ای با طرح لوور آلومینیومی، روش مناسبی برای اضافه کردن هوایی لطیف و نسیم با ظرافت هر چه بیشتر به فضای خانه  شما است. استفاده از پنجره های بلند در مکان های مناسب می تواند فوق العاده به نظر برسد. در بیشتر کشورها پنجره های بلند نقش پر رنگی در ساخت نمای ساختمان دارند. پنجره های لوور آلومینیومی نمای کاملی از بیرون ساختمان را نشان می دهند و در عین حال امنیت را برای کودکان نوپا یا حیوانات خانگی بیشتر ایجاد می کنند. شما می توانید مبلمان و اسباب بازی های باربیکیو خود را با توجه به اینکه می دانید از آنها محافظت می شود، در بالکن قرار دهید، برای این منظور پنجره های باله با لوورهای شیشه ای یا آلومینیومی طراحی و عرضه شده اند. این طرح از لوورها، شیک و بادوام و با جدیدترین فناوری و مواد ساخته شده اند. لوور آلومینیومی و شیشه ای به زیبایی طراحی شده اند که امکان جریان هوای بیشتری را نسبت به سایر انواع پنجره ها به درون منزل شما می دهند و به شما این امکان را می دهند تا میزان هوای موجود در اتاق خود را به راحتی کنترل کنید.

آفتابگیر آلومینیومی - لوور
آفتابگیر آلومینیومی
امکانات پنجره لوور آلومینیومی

طیف گسترده ای از سری پنجره های مختلف لوور آلومینیومی ارائه شده اند که در آنها ضخامت معمول قاب پنجره چیزی حدود 45 میلی متر است. البته پنجره هایی با ابعاد سفارشی نیز در دسترش می باشد که بر این اساس شما می توانید ابعاد و اندازه ضخامت آن را به دلخواه خود انتخاب کنید. شما می توانید با توجه به نیاز خود انواع مختلفی از پنجره ها را درخریداری کنید. لوورهای مورد استفاده در پنجره ها غالباَ از بالاترین کیفیت طراحی و جنس با برند آلمانی یا چینی مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایای بکارگیری پنجره لوور آلومینیومی
  • تمیز کردن و نگهداری از پنجره های لوور آلومینیومی آسان است.
  • ایمنی فوق پیشرفته
  • هوا را روان نگه می دارند.
  • تهویه کامل با حفظ امنیت کامل خانه
  • محافظت در برابر انواع شرایط آب و هوایی و با کارایی بالا
  • با طول عمر بالا و خصوصیات بی عیب و نقص
  • آلومینیوم، تجهیزات و سایر قطعات آن با کیفیت بالا طراحی شده اند واین به معنای آن است که پنجره ها و درهای شما برای مدت طولانی تر در مقابل هر شرایطی مقاوم تر می شوند.

 

 

لینکدین
پینترست
تلگرام

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button