اجرای نمای شیشه ای

اجرای نمای شیشه ای - آرمن مجری نمای شیشه ای

نمای شیشه ای عنصری مهم در صنعت ساختمان است و وظیفه اصلی آن محافظت و جدایی فضای داخلی از محیط بیرونی است. امروزه اجرای نمای شیشه ای، به دلیل محدودیت منابع و مصرف انرژی، در بین معماران و صاحبان ملک، طرفداران زیادی پیدا کرده است. از این رو، باید به مصالح ساختمانی مانند شیشه و تکنیک های اجرای آن در هنر معماری توجه ویژه داشت و همواره جهت ارتقای این تکنیک ها، طراح های مدرن و به روز را با علم مهندسی تلفیق نمود.

کاربرد نمای شیشه ای در نمای مدرن

اجرای نمای شیشه ای، بیشتر در ساختمان های تجاری دیده می شود، اما در طراحی اکثر خانه های مدرن نیز طرفداران زیادی دارد. اجرای نمای شیشه ای، ساخت درها و پنجره ها و همچنین پارتیشن ها در فضای اداری و تجاری از موارد کاربرد شیشه در طراحی های مدرن است. از شیشه به عنوان یک ماده عایق، مصالح سازه و نمای خارجی در ساخت و ساز ساختمان ها استفاده می شود. این نما، محیط داخلی را از فضای بیرونی جدا می کند که سبب تفاوت در دما، رطوبت و فشار هوا می شود. همچنین اجرای نمای شیشه ای در ساختمان سبب می شود نور طبیعی به مقدار کافی به چشم انسان برسد و در هزینه های روشنایی مصنوعی صرفه جویی شود. از طرفی، در تکنولوژی های مدرن، صفحات شیشه ای به گونه ای طراحی می شود که بتواند به طور انتخابی گرما را به داخل یا خارج منعکس کند. در این حالت با اجرای نمای شیشه ای در آب و هوای گرمسیری، مشکل افزایش دما در محیط داخل رخ نمی دهد و گرما به بیرون منعکس می شود، در حالی که در اقلیم های سرد، اثر گرمای خورشید در داخل تشدید می شود و اینگونه در مصرف انرژی صرفه جویی صورت می گیرد.

نمای شیشه ای - سیستم نمای ساختمان - سیستم نمای خشک- سیستم نمای خشک کرتین وال
آرمن مجری نمای مدرن شیشه ای

مزایا:

قالب گیری آسان: شیشه یک ماده شفاف است که از طریق حرارت دهی از ماسه ایجاد می شود و به راحتی می توان آن را به هر شکلی قالب بندی کرد که این مسئله باعث می شود که متنوع ترین اشکال طراحی در نمای شیشه ای شکل بگیرد.

دایره دید: استفاده از نمای شیشه ای در معماری نه تنها به شما امکان می دهد تا به دید وسیعی از دنیای بیرون دست یابید، بلکه اجازه می دهد تا نور طبیعی نیز به راحتی در محیط ساختمان جریان یابد.

مقاومت: شیشه برخلاف سایر مواد، در مقابل تاثیرات آب هوایی و سایر اثرات زیست محیطی مقاومت بالایی دارد؛ از این رو، نمای شیشه ای گزینه ای مناسب در مکان هایی که شرایط آب و هوایی سختی دارند.

عایق عالی در برابر الکتریسیته: شیشه یک عایق عالی در برابر الکتریسیته است و شما را از هرگونه خطرات احتمالی برق گرفتگی ایمن می کند.

قابل بازیافت: یک قطعه شیشه، 100% قابل بازیافت است و حتی می تواند به عنوان ماده اولیه در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار گیرد. اجرای نمای شیشه ای با کمترین تاثیر مخرب زیست محیطی، جزو سبزترین مصالح کاربردی در صنعت ساختمان است.

زیباسازی نمای ساختمان: اجرای نمای شیشه ای در ساختمان، سبب زیبایی و ظرافت در نما می شود. شیشه، با ظاهر صاف و شفاف، بهترین انتخاب برای نمای نمایشگاه ها و ویترین ها است.

 معایب:

شکننده: شیشه با کمترین فشار و ضربه، به راحتی می شکند و علاوه بر این، لبه های شکسته شیشه بسیار تیز است که می تواند باعث صدمه شود، در نتیجه اجرای نمای شیشه ای، از ریسک بالایی برخوردار است.

ایمنی پایین در برابر زلزله: ساختمان هایی که در مناطق لرزخیر هستند، باید به طور ویژه طراحی شوند تا بتوانند فشار اضافی را تحمل کند. نمای شیشه‌ای، به دلیل شکننده بودن به راحتی متلاشی می شود.

جاذب گرما: از دیگر معایب نمای شیشه ای این است که سطح بالایی از تشعشعات خورشیدی را جذب و گرما را به دام می اندازد که در نهایت باعث گرم شدن فضای داخلی می شود؛ بنابراین، اجرای نمای شیشه ای، برای ساخت سازه های مناطق گرمسیر گزینه مناسبی نیست.

افزایش هزینه امنیتی: اجرای نمای شیشه ای در یک ساختمان باعث افزایش هزینه های امنیتی به دلیل آزادی دید از بیرون می شود.

افزایش هزینه کلی ساختمان: شیشه در مقایسه با سایر مصالح یک ماده گران قیمت است؛ در نتیجه، اجرای نمای شیشه ای هزینه کلی ساختمان را افزایش می دهد.

نمای ساختمان شیشه ای
اجرای نمای مدرن ساختمان

ویژگی شیشه های قابل استفاده در نمای شیشه ای

شیشه یک ماده درخشان است و دارای خواص و کاربردهای مختلفی است. امروزه از خواص متعدد شیشه در طراحی انواع نما، با ویژگی های محیطی مختلف استفاده می شود.

انواع شیشه و موارد استفاده در صنعت ساخت و ساز

Float Glass: ساخته شده از سیلیکات سدیم و کلسیم سیلیکات؛ این شیشه ها باعث بازتاب خیره کننده می شوند و بیشتر در اجرای نمای شیشه ای فروشگاه ها و اماکن عمومی کاربرد دارند.

شیشه ضد آب: این نوع از شیشه ها برای پنجره ها و چراغ های کف مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل وجود پلی وینیل بوتیرال پلاستیکی، در هنگام خرد شدن لبه های تیز ایجاد نمی کند.

شیشه چند لایه: ترکیبی از چندین لایه شیشه معمولی؛ شیشه چند لایه نسبتا ضخیم است و برای استفاده در آکواریوم ها و پل ها به کار می روند.

شیشه کرومیک: در ICU ها، اتاق های جلسات و… مورد استفاده قرار می گیرد. شیشه کرومی قابلیت محافظت از فضای داخلی در برابر نور روز را دارا می باشد.

شیشه رنگی: معمولاً برای اهداف تزئیناتی در معماری استفاده می شود.

شیشه نشکن: یک شیشه مستحکم با دید کم است.

اجرای نمای شیشه ای - نمای ساختمان
اجرای نمای شیشه ای – آرمن طرح و نما

اجرای انواع نمای شیشه ای توسط آرمن طرح و نما

آرمن طرح و نما، متخصص در اجرای نمای شیشه ای ساختمان، با کارنامه درخشان در طراحی انواع نماهای شیشه ای همچون نمای شیشه ای کرتین وال، نمای شیشه ای اسپایدر، پارتیشن اداری شیشه ای، نورگیر سقفی و… توانسته است دانش فنی روز دنیا را با هنر معماری در آمیزد و طرح هایی نوین و جذاب خلق نماید.

لینکدین
پینترست
تلگرام

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button