معرفی انواع سیستم های نمای ساختمان

انواع سیستم های نما - آرمن طرح و نما - انواع سیستم نما

آیا اطلاعاتی کامل از انواع سیستم های نما دارید؟ آیا می دانید اجرای نما در ساختمان ها در انواع سبک های مختلف با بهره مندی از مصالح متنوع اجرا می شود؟ در سال های اخیر با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تولید انواع مصالح مدرن و به روز شاهد طراحی و معماری نماهای مختلف در سراسر نقاط دنیا می باشیم که افراد با توجه به عوامل بسیاری از جمله نوع کاربری ساختمان مناسب ترین سیستم نما را در اولویت خود قرار می دهند. انتخاب انواع سیستم های نما یکی از مهمترین المان هایی می باشد که تمامی کسب و کارها به منظور نمایش برند و هویت خود از آن بهره مند می شوند.

آرمن طرح و نما، مجری انواع نمای ساختمان مدرن

در کنار انتخاب بهترین سیستم های نمای ساختمان بایستی به هزینه، زمان اجرا و کیفیت نمای مدنظر توجه و دقت داشته باشید تا بتوانید با هزینه های مناسب از باکیفیت ترین و مدرن ترین نماهای امروزی بهره مند شوید. نمای اسپایدر، نمای کرتین وال، نمای سرامیک خشک و پنجره های آلومینیومی از جمله انواع سیستم های نما بوده و با توجه به اهمیت طراحی و اجرای مدرن ترین نماها در ساختمان های مسکونی و اداری، شاهد راه اندازی شرکت های متعددی در زمینه خدمت رسانی در این زمینه می باشیم که در این میان میتوان گفت شرکت آرمن طرح و نما به عنوان یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین شرکت های فعال در این حوزه بوده و با همکاری تیمی متخصص و خبره بهترین امکانات را در اختیار کارفرمایان و مشتریان قرار می دهد. در ادامه مقاله سعی بر آن خواهیم داشت شما را با انواع سیستم های نما و ویژگی های هر یک آشنا سازیم لطفا با ما همراه باشید.

سیستم های نمای ساختمان - سیستم نمای ساختمان
سیستم نما – آرمن طرح و نما

نمای سرامیک خشک

نمای سرامیک خشک از انواع سیستم های نما بوده و برای اولین بار در سال 1970 در کشور ایالت متحده آمریکا اجرا شده است . استفاده از این نما سبب برطرف کردن مشکل فشار حاصل از باد بر نمای سازه در ساختمان های بلند می شود و با توجه به ویژگی ها و مزیت های بسیار مورد توجه و انتخاب بسیاری از معماران و طراحان قرار می گیرد. در پروسه تولید و اجرای نمای سرامیک خشک از به روز ترین و پیشرفته ترین دستگاه های ورقه ورقه نمود بهره مند می شود به علاوه استفاده از فناوری استفاده شده در مراحل پخت آن تاثیر بسیاری در مقاومت و استحکام این نوع نما در برابر فشار، دما و عوامل محیطی دارد. از میان انواع سیستم های نما می توان گفت این نما مورد تایید بسیاری از استانداردهای جهانی در صنعت ساخت و ساز واقع شده است و اغلب طراحان و معماران با اجرای این نما در بسیاری از ساختمان ها سبب گسترده شدن نمای سرامیک خشک در سراسر نقاط دنیا شده است. نمای سرامیک خشک خود در انواع مختلفی قابل اجرا می باشد که از جمله انواع این نما می توان موارد زیر را نام برد:

  •  سرامیک خشک فول آبادی
  •  سرامیک خشم مجوف

نمای شیشه ای مدرن ترین نمای ساختمان

یکی از محبوب ترین و مدرن ترین انواع نمای اجرایی در سازه های مختلف می باشد. سازه های شیشه ای با توجه به پیشرفت تکنولوژی و مدرنیته شدن جامعه در میان جوامع مختلف گسترده شده و مورد توجه و پسند بسیاری از مخاطبان و کارفرمایان واقع شده است. با انتخاب نمای شیشه ای در میان انواع سیستم های نما می توان از مزیت های بسیاری از جمله میزان شفافیت بالا و انتقال نور خورشید به داخل ساختمان و بخش هایی که دسترسی به پنجره ندارد، بهره مند باشیم. در انتخاب انواع نمای شیشه ای چون نمای شیشه ای کرتین وال، نمای اسپایدر، انواع نرده های شیشه ای برای اجرا بهتر است اطلاعات گسترده ای از کیفیت و مزیت هر یک از مصالح را به دست آورده و مناسب ترین گزینه را در اولویت قرار دهید که به این منظور می توانید از مشاوره های ارائه شده در آرمن طرح نما بهره مند شوید.

Dry ceramic facade - سیستم نمای ساختمان
اجرای انواع سیستم نما

سیستم های نمای کرتین وال شیشه ای

یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین انواع سیستم های نمای شیشه ای، کرتین وال می باشد که خود در انواع دسته های مختلفی طبقه بندی شده و در ویژگی ها و قابلیت های متنوعی قابل اجرا می باشند. از مهمترین و اصلی ترین تفاوت بین سیستم های نمای کرتین وال می توان به نمای خارجی تمام شده اشاره نمود که در هر یک اجرای زیرسازی، نصب لامل های عمودی و افقی با روش های مختلفی اجرا می گردد در حالت کلی می توان گفت نحوه تثبیت شده در فضای مابین لامل ها از عمده ترین تفاوت های بین سیستم های نمای کرتین وال می باشد که برای آشنایی با این نمای صفحه خدمت سیستم کرتین وال را مطالعه فرمایید.. از جمله انواع سیستم های نما کرتین وال می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نمای کرتین وال فیس کپ: در این نما پس از نصب لامل های عمودی و افقی شیشه های نمای ساختمان در فضای بین لامل ها قرار داده شده و پس از آن مصالحی به عنوان درپوش و اتصال مخفی با دماغه لامل، سبب محکم و ثابت شدن شیشه های در جای خود می شوند.
  • نمای کرتین وال فریم لس: در اجرای این نمای ساختمانی دیگر خبری از درپوش در سطح خارجی نما نمی باشد و به منظور تثبیت شیشه ها در فضای بین لامل ها از چسب های مخصوص استراکچرال بهره مند می شود. به همین دلیل پس از مدول بندی نما، شیشه ها در کلاف آلومینیومی مجددا قرار داده شده و در فضای مربوطه محکم و فیکس می شوند.
پروژه ویلای منظر دریا نمای کرتین وال نمای اسکای لایت پنجره آلومینیومی نرده شیشه ای
پروژه ویلای منظر دریا
لینکدین
پینترست
تلگرام

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button