اهمیت و کاربرد شیشه سکوریت در نمای ساختمان

شیشه سکوریت

شیشه سکوریت یا شیشه ایمنی، شیشه ای است که از گرما دهی و شوک یکباره شیشه های استاندارد معمولی ساخته می شود. این شیشه ها در برابر آسیب مقاوم تر هستند و به هنگام شکستگی لبه های تیز و پر خطری ایجاد نمی کند. هرچند که از این شیشه ها در اماکن حساس امنیتی استفاده می شود، اما ممکن است شما بخواهید برای اطمینان از امنیت در و پنجره های شیشه ای در خانه خود نیز از شیشه سکوریت استفاده کنید. شیشه سکوریت یک نوع فرآیند می باشد که عملیات حرارتی و گرمایی روی شیشه در کوره های مخصوص انجام می پذیرد.

 

شیشه سکوریت چیست؟

 امروزه بخش مهمی از تولیدات شیشه را شیشه سکوریت در بر گرفته است و کاربردهای خیلی زیادی را دارد. حتماً می دانید که شیشه سکوریت چیست و چه کاربرد هایی را در صنعت ایفا می کند. شیشه سکوریت به شیشه های گفته می‌شود که در عملیات ساخت آنها از فرایند گرمایی و حرارت بالایی استفاده می کنند و در مقابل شوک خنک کنندگی بالایی به آن وارد می‌کنند که در این روند تولید بهترین نوع محصول تولید می‌گردد. فرآیند تولید در کوره‌های مخصوص انجام می شود و در این روش دو نوع شیشه ساخته می شود.

 شیشه سخت یا گرما دیده یکی از نمونه های ساخته شده است که در این روش ساخت همانطور که گفتیم از درجه حرارت بالایی استفاده می کنند که به ۱۲۰۰ فارنهایت می رسد و در مقابل شوک سرمای یک دفعه ای به شیشه وارد می کنند که باعث می شود مقاومت آن در برابر حرارت، باد و طوفان بالا برود و به عنوان یک عایق صوتی بهترین کارایی را دارد اگر این شیشه بشکند به قطعات خیلی ریزی تبدیل می شود که به کسی آسیبی وارد نمی کند و جارو زدن آن بسیار آسان خواهد بود. 

نوع دیگر شیشه سکوریت با نام لمینت یا چند لایه ساخته می شود. در این نوع از شیشه چند لایه از فیلم یا چسب رزینی به کار می رود که پیوستگی شیشه را بسیار بالا می برد. به طوری که اگر این شیشه شکسته شود به صورت عنکبوتی بوده و هیچ قطعه ای از آن خرد نمی شود یا به زمین نمی ریزد و در قالب خود باقی می ماند و در برخی از مواقع می توان آن را تعمیر نیز نمود. این موضوع اهمیت خیلی بالایی در کیفیت این کالا دارد. این نمونه از شکستن را بارها در شیشه های ماشین دیده ایم.

شیشه سکوریت چیست

انواع شیشه سکوریت

 

شیشه سکوریت حرارت دیده یا نشکن

شیشه سکوریت نشکن یا سخت را تا حدود 1200 درجه فارنهایت گرم می کنند و یکباره خنک می کنند. در این حالت، شیشه در برابر شکستگی قوی تر و مقاوم تر می شود. هنگامی که شیشه نشکن آسیب ببیند، به جای اینکه به قسمت های شکسته شده با لبه تیز تبدیل شود، به صورت تکه های کوچک ریز خرد می شود.

از شیشه نشکن غالبا در موارد زیر استفاده می شود:

مانیتور رایانه، قفسه های یخچال و فریزر، اجاق گاز و درهای مایکروویو، پنجره های اتومبیل، نمای ساختمان و…

 شیشه سکوریت چند لایه یا لمینت

شیشه سکوریت چند لایه در اصل شیشه ای با لایه ای از فیلم چسب رزینی در وسط است که سبب می شود از ریختن شیشه به صورت قطعات تیز جلوگیری کنند. هنگامی که شیشه چند لایه شکسته می شود، شیشه به فیلم می چسبند ، و الگوی شبکه عنکبوتی در شیشه ایجاد می شود.

موارد استفاده از شیشه لمینت عبارتند از: درب و محوطه دوش حمام، درب و پنجره های فروشگاهی، پنجره های گلخانه، دیوارها و پارتیشن های اداری و…

نصب شیشه سکوریت

 

نصب شیشه سکوریت

بهتر است قبل از اینکه در مورد نصب شیشه سکوریت صحبت کنیم در مورد کارایی این شیشه ها سخن بگوییم تا بیشتر متوجه لزوم نصب این شیشه شویم. از آنجایی که شیشه سکوریت، نشکن است و برای بالا بردن امنیت ساختمان به کار می رود برای بسیاری از ساختمان های امنیتی از این شیشه استفاده می کنند برای درب های ورودی و پنجره ها این شیشه را به کار می برند در اتاقک های نگهبانی این نوع شیشه کاربرد خیلی زیادی را دارد.

 در صنعت خودرو سازی از این شیشه استفاده بهینه شده تا در موارد تصادف کمتربن خسارت به سرنشبنان وارد نشود. در گلخانه، صنایع محصولات خانگی مانند بخاری، شیشه یخچال، ماکروفر، مانیتور و… کارایی زیادی دارد. در نصب این نوع شیشه ها باید موارد زیادی را در نظر گرفت. از جمله آنها می توانیم به موارد مختلفی اشاره کنیم. اولین چیزی که باید در نظر داشت ابعاد و سایز مناسب برای سفارش شیشه سکوریت می باشد.

 از آنجایی که شیشه سکوریت را بعد از خرید نمی توان برش داد حتما باید در هنگام سفارش ابعاد صحیح و دقیقی را به تولید کننده بیان کرد تا بتواند براساس نوع نیاز مشتری آن را برش دهد. در هنگام نصب باید مراقب سلامت کامل شیشه بود. نباید به لبه کار آسیبی وارد شود یا اینکه یراق آلات و ابزاری که در دست دارید به شیشه فشاری وارد کند و آن را بشکند. حتما به تراز بودن محل نصب شیشه دقت کنید برای این کار شاقول زدن کمک زیادی می کند.

 بر روی شیشه خط و خشی وارد نکنید و از ابزار و یراق آلات مطمئن استفاده کنید. برای نصب نیاز است که واشر و لولاها را به خوبی تنظیم کرد و اگر نیاز به تعمیر یا روانکاری و چسب دارند آنها را انجام داد. یک نکته خیلی مهمی که در نهایت باید با آن دقت نمود استفاده از افراد زبده، کار بلد و متخصص است. تکنسین ماهر به خوبی تکنیک های لازم برای نصب را می داند و بدون آنکه آسیبی به شیشه وارد شود آن را نصب می کند.

 در هنگام حمل و نقل باید تماما به حفظ و نگهداری شیشه اهمیت داد تا در زمان بار زدن به آن آسیبی وارد نگردد همه این موضوعات نیاز به یک نیرو و تکنسین ماهر دارد. حتما این کار را به یک تیم‌ متخصص در این زمینه بسپارید تا در زمان کمتر و با کیفیت عالی عملیات نصب را انجام دهند.

مقایسه شیشه سکوریت لمینت و شیشه سخت

_ شیشه لمینت بسیار قوی تر است (یعنی در برابر شکست مقاومت بیشتری دارد)

_ هزینه های کمتری دارد

_ عایق صوتی بهتری ارائه می دهد

_ تقریباً 97٪ از پرتوهای UV را به دام می اندازد

_ در صورت خسارت جزئی می توان آن را تعمیر کرد اما شیشه نشکن نیاز به تعویض کامل دارد.

"کاربرد

 

اجرای نمای شیشه ای سکوریت در ساختمان

 مزایا شیشه ای سکوریت ایمنی

ایمنی

ایمنی، اصلی ترین مزیت شیشه سکوریت است. استفاده از شیشه های سکوریت باعث کاهش خطر آسیب دیدگی ناشی از شکستگی شیشه می شود. از این شیشه های می توان در جایی که احتمال آسیب و شکستگی بسیار است استفاده کرد. شیشه ایمنی در اثر آسیب به صورت تکیه ریز، خرد می شود که از این رو برای استفاده در شیشه اتومبیل ها گزینه مناسبی می باشد.

تمیز کردن آسان بقایای شیشه شکسته

تمیز کردن بقایای شیشه سکوریت راحت تر است. از آنجا که به قطعات کوچک خرد می شود، تکه های ریز خطرناک کمتری ایجاد می کند. شیشه نشکن را می توان مانند قطعات کوچک سنگ با جارو جمع آوری کرد و بدون ترس از آسیب از شیشه، کیسه زباله را به مامور شهرداری تحویل داد. علاوه بر این، ممکن است شیشه پس از شکستگی در چارچوب خود باقی بماند و اصلا به زمین ریخته نشود.

استحکام و قدرت

شیشه سکوریت بسیار قوی تر از شیشه معمولی است. فرآیند ساخت آن باعث ایجاد پیوند قوی تر بین مولکول های موجود در شیشه می شود. این بدان معنی است که می توان از این شیشه در کاربردهایی استفاده کرد که به سطح بیشتری از استحکام نیاز دارند، مانند شیشه جلو اتومبیل و قطار و…

مقاومت در برابر حرارت

شیشه سکوریت، نسبت به شیشه های معمولی در برابر حرارت مقاومت بیشتری دارد. این یکی دیگر از مزایای به کار بردن شیشه ایمنی است. از آنجا که برای تولید و ساخت این شیشه ها گرما اعمال می شود، مولکول ها در برابر درجه حرارت بالاتر مقاوم می شوند و بنابراین در صورت وجود شعله مستقیم ذوب یا تضعیف نی شوند. این ویژگی باعث می شود از این شیشه برای مصارف آزمایشگاهی، ماشین های آتش نشانی و ساختمان هایی که در معرض خطر آتش سوزی هستند استفاده شود.

"<yoastmark

 

مزایای اجرای نمای شیشه ای

کاربرد شیشه های ایمن

دستگاه موبایل: صفحه نمایش لپ تاپ و گوشی های هوشمند همه از شیشه سکوریت نشکن و لمینت ساخته شده است. این محافظ صفحه نمایش ها ضد خراشیدگی هستند.

وسایل آشپزخانه: در اجاق گازها و سایر وسایل آشپزخانه که با گرمای زیادی سر و کار دارند استفاده می شود.

قطعات خودرو: استفاده از شیشه ایمنی باعث می شود پنجره های وسیله نقلیه ایمن تر شوند. در این حالت، هنگام شکستن شیشه اتومبیل یا قطار، قطعات ریز شکسته شده بی خطر خواهند بود.

مصارف ساختمانی: شیشه ایمنی در موارد مختلفی در سازه های ساختمانی استفاده می شود. درها و محوطه دوش حمام، محفظه های وان، درب های کشویی، پنجره ها، چراغ های جلویی، نمای شیشه ای، آسانسورها، محافظ و دیواره استخرهای شنا و بالکن شیشه ای که همگی می توانند از شیشه نشکن ساخته شده باشند.

عرصه ورزش: تابلو های شیشه ای در اطراف یک زمین هاکی و در برخی از میدان های ورزشی از شیشه سکوریت ساخته شده اند.

"موارد

شیشه سکوریت در پارتیشن های اداری

برای تقسیم اتاق در ساختمان های اداری نیز از شیشه سکوریت استفاده می شود. به طوری که اگر اتفاقی در محیط کار رخ دهد صدمه ای به کسی وارد نمی شود.

ویترین فروشگاه های گران قیمت: استفاده از شیشه های سکوریت در گالری های طلا و ساعت فروشی این امکان را می دهد ضمن اینکه مشتریان از نمایی شفاف محصولات را ببینند از محتوای ویترین ها در برابر حملات سارقان نیز جلوگیری و محافظت شود.

نرده ها: نرده های شیشه ای موجود در فروشگاه ها، دفاتر و مراکز تجاری و عمومی و همچنین منازل مسکونی از جنس شیشه ایمنی است.

میزهای شیشه ای: از آنجا که میزهای شیشه ای باید در برابر ضربه، گرما و خراشیدگی مقاومت داشته باشند، غالباً از شیشه های سکوریتی برای تهیه میزهای کنفرانس، میزهای غذاخوری، میزهای پذیرایی و… استفاده می شود.

پنل های خورشیدی: مقاومت حرارتی در برابر گرما و دوام شیشه سکوریت باعث شده تا این ماده به عنوان یک ماده ایده آل برای صفحات خورشیدی در نظر گرفته شود.

 آرمن طرح و نما، متخصص در اجرای انواع نمای شیشه ای در ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی، با استفاده از شیشه های ایمنی سکوریت در طراحی های خود به خواست مشتریان گرامی فضایی امن و ایمن را فراهم خواهد نمود.

 

قیمت سیشه سکوریت

قیمت شیشه سکوریت

در بسیاری از ادارات شاهد نصب پارتیشن های هستیم که عایق صدا و گرما هستند و در عین حال یک حریم خصوصی را برای کارمند و ارباب رجوع ایجاد کرده و اینکه در عین حال دید به همه افراد را دارند. این موضوع هم به زیبایی این مکان افزوده و هم یک محیط امنی ایجاد کرده است. با هزینه مناسبی می توان در همه ادارات و بیمارستان و …چنین محیطی را ایجاد کرد. یکبار هزینه ارزش این را دارد که تا چندین سال از این فضا سازی استفاده کنید.

قیمت شیشه سکوریت با توجه به المان های مختلفی برای همه مشتریان اعلام می گردد. از آنجایی که ایران خود از تولید کنندگان اصلی شیشه سکوریت است و از محصولات داخلی به شمار می رود هزینه خرید آن به صرفه خواهد بود. شیشه در دو نوع سخت و لمینت تولید شده و قیمت آن را با هم تفاوت هایی دارند. ابعاد و مدلی که دارند نیز بر روی قیمت اثر گذار خواهد بود. از دیگر المان های تاثیر گذار بر روی قیمت می توانیم به خرید بی واسطه اشاره کنیم.

اگر به دنبال خریدی بی واسطه هستید و دوست دارید قیمت مناسبی را برای این کالا بپردازید از طریق فروشگاه مجازی اقدام کنید. این فروشگاه ها مستقیما از تولید به مصرف اقدام به فروش می کنند به همین دلبل است که قیمت مناسبی را دارند. همچنین راه های ارتباطی تلفنی و فضای مجازی وجود دارد که برای سفارش این محصول در نظر گرفته شده است. مشتریانی که خرید عمده را در نظر دارند نیز با قیمت بهتری می توانند خرید کنند. قیمت شیشه سکوریت با توجه به نوع عملیات و هزینه تولیدی آن و مواد اولیه ای که دارد کاملا متفاوت از شیشه های معمولی است. شیشه معمولی اگرچه خیلی ارزان است اما مقاومت شیشه نشکن کجا و معمولی کجا؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

 

لینکدین
پینترست
تلگرام

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button