بررسی ویژگی ها و مزایای نمای فلزی خانه

نمای فلزی خانه

نمای فلزی خانه مورد نظر ما در یک منطقه ساده و مسکونی واقع شده است. این منطقه مسکونی از نوع مجتمع های شهری بوده و با ترکیبی از خانه ها و مجتمع های آپارتمانی پر شده است. توجه داشته باشید که در این پروژه، حفاظت از حریم خصوصی ساکنان و تامین نور خورشید برای ایجاد یک فضا دلپذیر یک مسئله ضروری به نظر می رسید.

اعضای این خانه دوست نداشتند تا همواره توسط محیط متراکم اطراف خود رصد بشوند. بر خلاف یک محیط مسکونی که معمولا از ساختار مربعی شکل استفاده می کند، این خانه از ساختار الماسی شکل استفاده کرده است. همین مسئله می تواند سرنخ های مهمی در مورد توسعه این مکان در آینده طراحی در اختیار ما قرار دهد.

جایگذاری نمای فلزی خانه

برای پر کردن فضای مورد نیاز با نمای فلزی خانه، مالک محیط محدودی داشت. او این ساختمان را انتخاب کرد تا با شکل محیطش به صورت کامل مطابقت داشته باشد. خیلی از افراد از ساختار با زاویه راست استفاده می کنند که فضای مرده زیادی را ایجاد می نماید. در این پروژه فضا به بهترین شکل ممکن مورد استفاده قرار گرفته و همه خطوط و زیبایی ساختمان به صورت طبیعی طراحی شده است. مالک نمی خواست ساختمان را به زور وارد محیط کند، بلکه دوست داشت تا با استفاده از المان ها و خطوط طبیعی پروژه را به اتمام برساند.

در ابتدا در جهت جایگذاری نمای فلزی خانه، ابعاد ساختمان اصلی با ابعاد زمین برابر شد و سپس یک نسبت داخلی ایجاد شد تا میزان ساخت و ساز توسط مالک تعیین شود. فضا های خالی ایجاد شده در این ساختمان همگی از درخت، طبیعت و نور پر شده اند. در نتیجه، این ساختمان نه تنها حریم خصوصی زیادی را در اختیار مالکین قرار می دهد بلکه می تواند نور و طبیعت را نیز با خانه و زندگی آنها پیوند بزند.

برای نصب چنین نمایی می توان از سیستم های کرتین وال و همچنین از پانچ متال استفاده کرد.

 

نمای فلزی
© Cheon Youngtaek

ترکیب نمای فلزی خانه

وقتی شما درب ضد سرقت فولادی این ساختمان را از بیرون باز می کنید، وارد فضای باریک و طولانی می شوید که از سنگ های مختلف پر شده است. در این محیط درخت های مختلفی قرار گرفته اند. درخت هایی که محیط را شبیه به جنگل توس کرده اند. هنگامی که شما به این خانه وارد می شوید، برای مدتی فراموش می کنید که در مرکز شهر قرار دارید. زمانی که شما درب دوم را باز می کنید و به خانه وارد می شوید، اتاق های مختلفی همچون نشیمن، غذا خوری و آشپزخانه را مشاهده خواهید کرد. این محیط با طراحی های داخلی و المان های طبیعی زیادی آمیخته شده است.

نمای فلزی خانه و فضای سبز

اتاق نشیمن و آشپزخانه میان محیط طبیعی و درختان زیبای این خانه قرار گرفته اند. همین مسئله نما خانه فلزی ما را جذاب تر کرده است. در این موقعیت ها شما می توانید طبیعت را احساس کنید و برای فرار از زندگی روزمره شهری به آن پناه ببرید. یک تخت گلی کوچک بر روی طبقه دوم قرار دارد. این طبقه در مقایسه با طبقه اول با یک ابعاد دیگر طراحی شده است. دو اتاق کودک در طبقه دوم وجود دارند که توسط این تخت از هم جدا شده اند. این اتاق چند منظوره که توسط ابزار بازی کودک احاطه شده است می تواند یک اتاق نشیمن دیگر به حساب بیاید.

محیط داخلی خانه

محیط داخلی خانه

بین تقاطع و مرز های نا منظم به کار رفته در طراحی داخلی ساختمان، شما می توانید پیوند داخل به بیرون خانه را مشاهده کنید. نور، آسمان، چوب و سنگ های طبیعی به  محیط داخلی خانه تبدیل می شوند. کف و دیوار های طبقه اول به صورت عمدی از دکوراسیون حذف شده اند. همین مسئله هم زمینه گسترش طبیعت در وسط خانه را فراهم کرده است. کف طبقه اول با کاشی هایی به رنگ بژ پر شده اند. حضور در این خانه به شما یک احساس گرم و آرام را می دهد.

نمای فلزی مدرن

بررسی نمای فلزی خانه

نمای این خانه فلزی کمی با نما های معمولی فرق دارد. بر خلاف طبقه هم کف این ساختمان که دقیق با محل ساخت برابر است، نما کمی به عقب رفته و حالت پیچ خورده به خود می گیرد. درخت توس که چهره زیبا خود را از میان نمای پیچ خورده طبقه اول و دوم نشان می دهد، مرز بین این دو طبقه با مشخص کرده است. خیلی از افراد با دیدن این محیط، سوالات زیادی را در ذهن خود ایجاد می کنند.

نمای بالا از خانه فلزی
© Cheon Youngtaek

این خانه و نما توانسته تا محیط خیابان را به صورت کامل تغییر دهد. همانطور که از نام نمای فلزی خانه مشخص است، مواد فلزی به عنوان اصلی ترین ماده دکوراسیون بیرونی مورد استفاده قرار گرفته اند. در نمای فلزی خانه مذکور طبقه اول با استفاده از صفحه فولادی رنگی یا لوکس کمرنگ ایجاد شده است. طبقه دوم رنگ روشن تری داشته و برای کاهش وزن نهایی این طبقه از لوور ضد زنگ در آن استفاده شده است.

از آنجایی که مواد ضد زنگ بر روی هر دو این المان ها قرار گرفته اند، زیبایی محیط دو چندان شده است. چرا که خاصیت فلزی فولاد درصد زیبایی محیط را بیشتر کرده و همین مسئله توانسته این نما را در دل همه قرار دهد. به کار گیری دو فلز مختلف یک هماهنگی خاص را در خانه ایجاد نموده است.

شرکت آرمن طرح و نما می تواند انواع نما های مختلف ساختمانی را برای شما طراحی و اجرا کند، برای این منظور با مشاوران ما تماس بگیرید.

منبع: archdayli

لینکدین
پینترست
تلگرام

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button